ענקית השקעות הקריפטו הקורסת מסינגפור עומדת בפני חדלות פירעון

קרן הגידור Three Arrows Capital המתמקדת בהשקעות קריפטו נכנסה לקשיי נזילות מוקדם יותר החודש בשל קצב משיכות גבוה והנפילות במטבעות המרכזיים, כעת היא צריכה להחזיר הלוואה של 670 מיליון דולר לחברת ברוקרז' קנדית או שתיכנס לחדלות פירעון

מגוון מטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Shutterstock, eamesBot
מגוון מטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Shutterstock, eamesBot

קרן הגידור הממוקדת קריפטו, Three Arrows Capital (3AC), ניצבת מול דדליין שיפקע היום (ב') לתשלום יותר מ-670 מיליון דולר אותם לוותה, אחרת תיכנס לחדלות פירעון - אירוע שתהיה לו משמעות רחבה מאוד ברחבי השווקים לנכסים דיגיטליים.

מדובר באחת מקרנות הקריפטו הבולטות בעולם, שכבר נקלעה לקשיים החודש בשל קצב משיכות גבוה. לכך מתווספות הנפילות הקשות בשוק המטבעות הדיגיטליים בשבועות האחרונים ומותירות את הקרן בסיכון חמור לנזילות.

חברת הברוקרז' הדיגיטלית Voyager Digital הודיעה בשבוע שעבר כי היא הלוותה ל-3AC יותר מ-15 אלף ביטקוינים ועוד 350 מיליון דולר במטבע היציב USDC. לפני שערי המטבעות היום, ההלוואה הכוללת מסתכמת ביותר מ-675 מיליון דולר. וויאג'ר נתנה ל-3AC אפשרות להחזיר 25 מיליון דולר ב-USDC עד 24 ביוני, ואת כל סכום ההלוואה עד היום - 27 ביוני.

3AC לא השיבה אף אחת מההלוואות, כך לפי וויאג'ר בשבוע שעבר, שגם הוסיפה כי קיים סיכון לחדלות פירעון אם הקרן לא תחזיר את הכסף. וויאג'ר הוסיפה כי היא "מתכוונת לעקוב אחר ההתאוששות של 3AC" וכי היא משוחחת עם יועציה בנוגע לפעולות משפטיות.

מניית וויאג'ר, שרשומה בבורסה של טורונטו, התרסקה ב-94% מתחילת השנה.

איך 3AC הגיעה למצבה?

הקרן הוקמה בשנת 2012 על ידי ז'ו סו וקייל דיוויס. ז'ו ידוע בנקודת המבט השורית מאוד שלו בנוגע לביטקוין. הוא אמר בשנה שעברה כי שווי של מטבע ביטקוין אחד יגיע ל-2.5 מיליון דולר. אלא שבמאי האחרון החלו הנפילות בשווקי הקריפטו וז'ו פנה לטוויטר והודה - "התזה שלי הייתה שגויה באופן מצער".

כאמור, הבעיות בקרן הגידור החלו מוקדם יותר החודש. ז'ו צייץ הודעה עמומה בחשבון הטוויטר שלו בנוגע לחברה: "אנחנו בתהליך של תקשורת עם השותפים הרלוונטיים ומחויבים לחלוטין לפתור את זה". הוא לא הסביר את הציוץ. לאחר ההודעה, דווח באתרים הפיננסים השונים כי שתי חברות קריפטו שהלוו כספים ל-3AC משכו חלק מהלוואותיהן.

לאחר מכן המטבע היציב טרה והמטבע טרה-לונה קרסו. 3AC הייתה חשופה ללונה וספגה הפסדים כבדים. דיוויס אף הודה שקריסת המטבעות "תפסה אותנו לא מוכנים".