מנהל מינהל התכנון החדש יהיה מנוע מלטפל בתוכניות לעשרות אלפי יחידות דיור

מחשש לניגוד עניינים מנהל מינהל התכנון החדש, רפי אלמליח, יהיה מנוע מלטפל בתפקידו החדש ב-32 תוכניות לעשרות אלפי יחידות דיור, כך עולה ממכתבו לשרת הפנים איילת שקד בו הוא הסביר כי לנוכח תפקידו הקודם ברמ"י לא יוכל להיות מעורב בפרויקטים

רפי אלמליח, ראש מינהל התכנון החדש / צילום: דוברות רמ״י
רפי אלמליח, ראש מינהל התכנון החדש / צילום: דוברות רמ״י

מבוכה: מנהל מינהל התכנון החדש, רפי אלמליח, יהיה מנוע מלטפל בתפקידו החדש ב-32 תוכניות לעשרות אלפי יחידות דיור וזאת, מחשש לניגוד עניינים. במכתבו לשרת הפנים איילת שקד מונה אלמליח את הפרויקטים ומסביר, כי לנוכח תפקידו הקודם ברמ"י, כמנהל אגף תכנון ופיתוח, הוא יימנע מלטפל בתוכניות הללו, שאותן קידם בעבר.

כמנהל אגף התכנון ברמ"י, אלמליח למעשה כיהן כמתכנן הגדול במדינה של תוכניות שאינן מתאריות. הוא ניהל כ-80 עובדים, בהיקף תקציב שנתי של 300 מיליון שקל, ובהיקף פעילות של 800 תוכניות - תוכניות בינוי, תשתיות וסביבה. בין התוכניות הבולטות שיזם, היו פינוי שדה דב והתכנון שעל שדה התעופה התל אביבי, פינוי הבסיסים בשדה דב, בצריפין, בתל השומר, בסירקין ועוד. חלק גדול מהתכנוניות שבהן טיפל במסגרת עבודתו ברמ"י כבר אושרו, וסביר כי לא יידרש לטפל בהן בשבתו כמנהל מינהל התכנון. ואולם תוכניות רבות אחרות נמצאות בהליכים.

אלמליח מונה את התוכניות הללו, שמספרן, כאמור, מגיע ל-32, והן מונות עשרות אלפי דירות. התוכניות העיקריות, שכלולות ברשימה: דרום גלילות ברמת השרון, דרום מזרח כפר סירקין,התכנון המחודש של מתחם אפולוניה בהרצליה ותוכנית צפון הרצליה, מתחם תעש טירת הכרמל, צפון מערב בנימינה, דופן מזרח כפר סבא ומתחם צפוני בכפר סבא ובקעת אונו מזרח.

"לנוכח תפקידי הקודם ברמ"י אמנע מלטפל בכל עניין מסויים הנוגע להפעלת סמכות לפי חוק התכנון והבנייה ו/או סמכותי כחבר מוסד תכנון שבו אכהן או אתמנה מתוקף כהונתי כמנהל מינהל התכנון ולרבות בכל הנוגע להשתתפות בדיונים נלוים ומקצועיים הנודעים ונדרשים לצורך כך וזאת בנוגע לתוכניות... שבהן עסקתי בהיקף מהותי ומשמעותי במסגרת עבודתי ברמ"י", כתב אלמליח.

המשמעות של זה היא כאמור, כי האיש שנמצא בראש ההירארכיה התכנונית בישראל יהיה מנוע מלטפל בתוכניות רבות, שחלק גדול מהן נמצאות באזורים בעייתיים וחלק מהן גם נתונות למחלוקת.