דיווח רשמי על עסקת פלייטיקה; המניה מאבדת גובה בוול סטריט

אחד הגופים מהתאגיד הסיני ששולט בחברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה פרסם דיווח ב-SEC שלפיו ימכור 25.7% ממניותיה ב-2.2 מיליארד דולר • מניות חברת הגיימינג הישראלית ימשיכו להיסחר בוול סטריט

הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק, ינואר 2021 / צילום: יח''צ
הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק, ינואר 2021 / צילום: יח''צ

אחד הגופים מהקונסורציום הסיני ששולט בחברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה פרסם דיווח ב-SEC (רשות ני"ע של ארה"ב) על העסקה למכירת השליטה בחברה. הגוף מוכר כ-106 מיליון מניות פלייטיקה (25.7%) במחיר של 21 דולר למניה, ובסה"כ מעל 2.2 מיליארד דולר. 

על אף העסקה שמשקפת לחברה שווי גבוה בהרבה מהנוכחי שלה (כ-5.5 מיליארד היום), מניית  פלייטיקה  מאבדת 7% בוול סטריט. פלייטיקה עצמה הודיעה בעבר שהיא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות כולל מכירת החברה, וייתכן שמשקיעים מתאכזבים מהעסקה כי הם מסיקים שהחברה לא תימכר במלואה.

אמש דווח באתר "אקסיוס" כי חברת הפרייווט אקוויטי Joffre Capital צפויה לרכוש נתח משמעותי ממניות פלייטיקה בפרמייה של יותר מ-40% על מחיר הסגירה של המניה אמש בניו יורק. המניות יירכשו מבעלת השליטה בפלייטיקה, תאגיד סיני בשליטת יוז'ו שי, לפי שווי של כ-8.7 מיליארד דולר לחברה ומניות חברת הגיימינג הישראלית ימשיכו להיסחר בוול סטריט.

בפברואר השנה הודיעה פלייטיקה על ייזום תהליך לבחינת אסטרטגיות חלופיות למיקסום שווי החברה עבור בעלי מניותיה. "כחלק מהתהליך, יבחן הדירקטוריון את מגוון האלטרנטיבות הקיימות כולל עסקה אסטרטגית או מכירת חלק, או רוב מניות החברה, לגורם אסטרגי אשר ייבחר על ידי דירקטוריון החברה", נמסר בהודעה. 

מניית פלייטיקה נפלה ב-45% מאז ההנפקה בינואר 2021 למחיר המשקף לחברה שווי של כ-6 מיליארד דולר כיום (בסגירת המסחר אתמול) לעומת כ-11 מיליארד דולר בהנפקה.

לאחרונה דווח שבעל השליטה בחברה, תאגיד סיני בשליטת יוז'ו שי, החליט לבחון אפשרויות של מכירת חלק ממניותיו בפלייטיקה, המהוות 15%-25% מהון המניות של החברה.