יחס התלמידים־מורים בישראל זהה ל־OECD, אז למה הכיתות צפופות?

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: בישראל ובמדינות ה־OECD יש יחס תלמידים־מורים זהה, אך הכיתות בישראל הרבה יותר צפופות

 
  

יחס התלמידים־מורים בישראל זהה לממוצע מדינות ה־OECD. למרות זאת, הכיתות בישראל גדולות במיוחד ועומדות על 29 ילדים בממוצע לעומת 23 בממוצע ה־OECD. זה נובע מכך שבישראל יש יותר שעות לימודים שנתיות, (989 לעומת 923 בממוצע ה־OECD), שבוע לימודים ארוך (שישה ימים במקום חמישה ברוב מדינות ה־OECD) ומשרות חלקיות של המורים. יש גם מחסור במקצועות מבוקשים, ובכלל ניצול בעייתי של כוח האדם, שיוצר כיתות גדולות במיוחד.

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il