"הפרת אמונים כלפי החברה": מנכ"ל יונט קרדיט פוטר

ביונט מציינים כי החברה פנתה למנכ"ל המפוטר אזר להשיב לה במיידי, את כל הכספים שנטל ממנה שלא כדין • כמו כן, בכוונת החברה "לנסות ולהיפרע מאזר בגין כל הנזקים שנגרמו לה" • לאחרונה התגלו אי סדים בפעילות הצ'קים של יונט וחוסרים של מיליוני שקלים עליהם דיווחה החברה

סניף חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט בחולון / צילום: יוסי כהן
סניף חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט בחולון / צילום: יוסי כהן

מנכ"ל חברת יונט קרדיט פוטר. החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי אתמול (ג') החליט דירקטוריון החברה על הפסקת כהונתו של המנכ"ל, יצחק (צחי) אזר, בין היתר, בגין הפרת אמונים כלפי החברה, וזאת לאחר קיום הליך שימוע, שנוהל על-ידי הדירקטורים הבלתי תלויים בחברה.

בחברה מציינים כי אזר, בין היתר, הפר את חובת האמונים שלו כלפי החברה, כאשר הסתיר מהחברה מידע מהותי הנוגע לענייני החברה, נטל מהחברה כספים לצרכיו האישיים וכן, גרם לחברה להתקשר בעסקאות אשר לא אושרו ולא דווחו כדין.

בעקבות הגילויים הראשונים אודות אי-התאמות כספיות באחד מסניפי החברה, מינה דירקטוריון החברה את רו"ח (משפטן) עופר אלקלעי כבודק חיצוני בלתי תלוי, לבחינת הנושא וכלל ההשלכות הנובעות ממנו. בעקבות בדיקותיו של הבודק החיצוני, צפו ועלו גם גילויים אודות התנהלות בעייתית של אזר.

החברה פנתה לאזר להשיב לה במיידי, את כל הכספים שנטל ממנה שלא כדין. כמו כן, בכוונת החברה "לנסות ולהיפרע מאזר בגין כל הנזקים שנגרמו לה".

עוד מציינים ביונט כי "דירקטוריון החברה ממשיך לפעול למען המשך פעילותה התקינה של החברה, ובכלל זה הביא לכך, שנחתם הסכם בין החברה לבין חלק מבעלי השליטה בה, לפיו התחייבו בעלי השליטה לכסות את החשיפות הכספיות של החברה, שהתגלו עד כה, כפי שדווח בשבוע שעבר". 

התפוצצות פרשות היעלמות הכספים ביונט הביאה לפני כשבועיים את שר האוצר לשעבר, משה כחלון, להודיע על התפטרותו המיידית מתפקיד יו"ר הדירקטוריון של יונט.  החלטתו של כחלון התקבלה בעקבות אי סדרים שהתגלו לאחרונה סביב פעילות הצ'קים של יונט וחוסרים של מיליוני שקלים עליהם דיווחה. לאחר מכן התברר כי במהלך בדיקה שערכה החברה (כאמור באמצעות בודק חיצוני, רו"ח עופר אלקלעי, ורואה החשבון המבקר שלה) עלו כשלים נוספים בהתנהלותה הפיננסית. מה שככל הנראה הביא את כחלון לסיים את דרכו היו ממצאים לפיהם ייתכן וקיימת לחברה חשיפה בגין הלוואות שהעמידה, שהינה גבוהה באופן משמעותי ביחס לדיווחים הקודמים שלה.