מה אפשר ללמוד מהקמפיין לתחתוני מחזור ועוד כתבות שאהבתם השבוע

גלובס מלקט 5 כתבות (אולי קצת יותר) שאהבתם מהשבוע האחרון וכדאי להקדיש להן עוד קריאה • השבוע: תחנת הרכבת בקריית שמונה, ביט עובר דירה, הרובע החדש של תל אביב ועובדים שעושים "גוסטינג"

מתוך הפרסומת של מודיבודי / צילום: צילום מסך
מתוך הפרסומת של מודיבודי / צילום: צילום מסך

הממשלה התפרקה, הכנסת פוזרה ותאריך הבחירות הבאות הוכרז. למרות שחלקנו כבר עם העיניים ל-1 בנובמבר או בוחנים את האתגרים הכלכליים הצפויים לממשלה הבאה, בין ה"בומים" הפוליטיים השונים בכל זאת קרו עוד כמה דברים שכדאי לשמור להם טאב פתוח בדפדפן. ליקטנו מבין הסיפורים הנקראים ביותר את המיטב של השבוע האחרון.

חמש כתבות שאתם ואנחנו אהבנו השבוע.

1. דמיינו לעבור שלבי מיון מפרכים כדי להתקבל לחברה ואז לקבל שיחה שמודיעה לכם "מצטערים, זה לא הולך לקרות". ומהצד השני, דמיינו לגייס עובד או עובדת רק בשביל שאלו יעשו "גוסטינג" ויפסיקו להתייחס אליכם בכלל. זה המצב השברירי בשוק העבודה שהוצג בכתבה ב-CNBC ומסתבר שקורה גם בישראל. הסיפור מציג בלי פילטרים מה קורה כרגע במלחמה בין מגייסים למגויסים שבה כולנו מפסידים.

משבר התעסוקה: עובדים עושים "גוסטינג", חברות מגייסות ואז מודיעות "סליחה, החלטנו לבטל" | שירי דובר

2. אחרי אינספור מאבקים שיגמרו את המקום לטקסט אם נרחיב עליהם, תוכניות הבנייה לשכונה החדשה בשדה דב בתל אביב אושרו ומקודמות. איך תיראה השכונה החדשה, מה יהיה האופי שלה וחשוב מכך - כמה יעלה לגור שם? בכתבה הזו עברנו על המסמך החדש שנשלח לאדריכלים המתכננים ברובע ובחנו את הרובע החדש ממגוון היבטים. התוצאה? מעניינת מאוד.

מגדלים עם 45 קומות, החל מ-3 מיליון שקל לדירה ובנייה אחידה: כך ייראה הרובע החדש של תל אביב | יובל ניסני ושני אשכנזי

3. השיח בטוויטר תסס השבוע, כמו בכל שבוע אחר, אבל הפעם גם בגלל הפרסומת החדשה של מודיבודי לתחתוני מחזור שהתגאתה בלהראות דברים כמו שהם באמת. מעבר לשמרנים שחוששים מהצגת דם הווסת בטלוויזיה, בכתבה הזאת התייחסנו לשינוי בייצוג של נשים בקמפיינים פרסומיים ואיך פרובוקציה הופכת לתרבות פופולרית.

מה אפשר ללמוד מהקמפיין לתחתוני מחזור שהסעיר את צופי הטלוויזיה | ענת ביין-לובוביץ'

4. אחרי קצת יותר משנתיים בתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, נראה שדב קוטלר מתכוון לשנות מדיניות בבנק. אולי זה בגלל איבוד הטייטל "הבנק בעל השווי הגדול בישראל" לבנק לאומי. בסיפור הזה הסתכלנו על המהלכים האחרונים של המנכ"ל, שמעוניין להתמקד בפיתוח עסקי, גם אם על חשבון החדשנות - מה שבא לידי ביטוי בפירוק החטיבה הדיגיטלית.

ביט עובר דירה: מנכ"ל בנק הפועלים מפרק את החטיבה הדיגיטלית. מה עומד מאחורי המהלך? | רועי ויינברגר

5. יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות בשבילכם. הטובות הן שסוף סוף תהיה תחנת רכבת גם בקריית שמונה, הרעות? שהיא תוקם בפאתי העיר ותוקף במגרש חנייה עצום ל-950 רכבים. בפועל זה אומר שיש סיכוי גדול שתחנת הרכבת החדשה תהיה נגישה רק לבעלי רכב. שוחחנו עם המומחים שמבקרים את התכנון וגם עם ראש העיר שמנסה להרגיע עם בשורת פיתוח עתידי סביב התחנה. מה יקרה בעתיד? אנחנו לא אופטימיים במיוחד.

אושרה מסילת הרכבת לקריית שמונה: למה התחנה תיבנה מחוץ לעיר | אסף זגריזק

ואם בכל זאת נותר לכם זמן קריאה: כל מה שצריך וכדאי לדעת על 100 מיליון הדולר שהפילו את רוסיה לפשיטת רגל, הסיפור של שי שור שהתחיל בפליפ על דירה באשקלון ובונה עכשיו בניינים בערד, החשיפה הבלעדית שלנו על עסקת הענק במלון מנדרין וגם הסיפור על גיוס האג"ח של חברת הבנייה הגדולה ביותר שאתם לא מכירים.