אחרי שמיזוג הספאק ירד מהפרק, איטורו מפטרת 100 עובדים

אפליקציית ההשקעות הישראלית לא השלימה את המיזוג לספאק עד למועד האחרון בתחילת החודש • מתוך כ-100 עובדים שיפוטרו, 55 מהם בישראל • איטורו: "החלטנו לנקוט בתקופה הנוכחית גישה מאוזנת יותר בין צמיחה ורווחיות"

רונן ויוני אסיא - חברת eToro איטורו / צילום: איל יצהר
רונן ויוני אסיא - חברת eToro איטורו / צילום: איל יצהר

אפליקציית ההשקעות הישראלית איטורו (eToro) אמורה הייתה להתמזג עם חברת ספאק ולהפוך לחברה ציבורית בנאסד"ק לפי שווי של 8.8 מיליארד דולר. אולם המיזוג עם הספאק, שמובילה אשת העסקים בטסי כהן, לא הושלם עד המועד האחרון בתחילת החודש ולמעשה בוטל וירד מהפרק.

כעת, לאחר שברור כי איטורו תישאר פרטית לפחות בתקופה הקרובה, מודיעה החברה על קיצוץ של 6% בכוח האדם שלה בעולם. מצבת העובדים העולמית של איטורו עומדת על כ-1,700 עובדים, כך שמדובר על פיטורים של כ-100 עובדים, מתוכם 55 עובדים יפוטרו במשרדי החברה בישראל.

מאיטורו נמסר כי "לאור תנאי השוק הנוכחיים, ולאחר תקופה של צמיחה מואצת, החלטנו לנקוט בתקופה הנוכחית גישה מאוזנת יותר בין צמיחה ורווחיות. בהתאם לכך, קיבלנו החלטה לא פשוטה, לצמצם את כוח האדם שלנו בכ-6%, כדי להבטיח צמיחה בת-קיימא לטווח ארוך. נספק סיוע לעובדים שמהם אנו נאלצים להיפרד כדי לתמוך בהם בצעדי הקריירה הבאים שלהם.

במהלך 15 השנים האחרונות התמודדנו בהצלחה עם מצבי שוק רבים ויצאנו מהם מחוזקים ומנוסים. אנו בטוחים באסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו ובעתידה של איטורו. החברה ממשיכה לפעול מתוך איתנות עסקית ופיננסית גבוהה. לאור הפריסה הגלובלית שלנו, מגוון השירותים והמוצרים שאנו מציעים, והרשת החברתית שלנו אנחנו ממוצבים היטב להמשיך ולצמוח".

איטורו, שהוקמה בשנת 2007 על ידי יוני אסיא (מנכ"ל), אחיו רונן אסיא ודודו רינג, היא רשת השקעות חברתית, שהושוותה לא פעם לפלטפורמת ההשקעות האמריקאית רובין הוד (שמנייתה איבדה כמעט 80% מההנפקה אשתקד). במרץ 2021 - תקופת השיא של טרנד הספאקים - דווח על מיזוגה של איטורו. עם זאת, עיכובים שונים מנעו את השלמת המיזוג עד סוף 2021, ולמשקיעים ב-PIPE - הנפקה פרטית שנלווית לעסקת המיזוג - ניתנה אפשרות לפתוח את תנאי ההשקעה שלהם. כתוצאה מכך, בסוף 2021 הודיעה החברה על קיצוץ של 15% בשווי החברה במיזוג, מ-10.4 מיליארד דולר ל-8.8 מיליארד דולר, ובמקביל ניתנה לחברה הארכה של חצי שנה להשלמת המיזוג, עד סוף יוני 2022. זה, כידוע, לא קרה בסופו של דבר.