המחליף המיועד: הכירו את האיש שעשוי להפוך למנכ"ל שופרסל

עופר בלוך הודח מתפקידו כמנכ"ל ענקית הקמעונאות, ועתה היו"ר איציק אברכהן ינסה למנות מנכ"ל כדי שיחד יחזירו את הרשת למקומה בראש הענף • האם אורי וטרמן, מנכ"ל רשת הפארם Be, יגיע לכיסא המנכ"ל?

אורי וטרמן, מנכ''ל BE / צילום: איל יצהר
אורי וטרמן, מנכ''ל BE / צילום: איל יצהר

לאחר הדחתו של עופר בלוך, מנכ"ל שופרסל , נסללה דרכו של היו"ר איציק אברכהן למנות במקומו את המנכ"ל הבא של רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל, שיחד יוכלו לייצב את הרשת שבשנה האחרונה עברה טלטלות.

אברכהן, שעזב את תפקיד המנכ"ל בתחילת השנה, רוצה לצידו מנכ"ל שיוכל לסמוך עליו, בעיקר אחרי שאיבד כמה מטובי אנשיו לטובת המתחרים בקרפור, אחד מהם הצליח השבוע להחזיר. אברכהן רוצה להחזיר את הרשת למקומה בראש הענף, כפי שהייתה בעשור בו כיהן כמנכ"ל. האיש שלו עד לפני חודש היה אורי קילשטיין, שמונה לעמוד בראש קרפור. השם הראשון שעלה מיד לאחר מכן היה שמו של אורי וטרמן, מנכ"ל Be.

וטרמן (48) נכנס לפני כחמש שנים לתפקיד מנכ״ל Be, רשת הפארם שהקימה שופרסל על חורבותיה של ניו פארם. הוא נכנס לתפקיד ללא ניסיון כלשהו בתחום הקמעונאות ונחשב מקורב במיוחד לאברכהן. אם וטרמן אכן יזכה בתפקיד, זו תהיה קפיצת מדרגה ענקית עבורו - לנהל את רשת הקמעונאות הגדולה בישראל עם מחזור מכירות של 14.8 מיליארד שקל.

אם אברכהן יחליט להמליץ על מינויו של וטרמן, שיקול מרכזי ככל הנראה יהיה הרצון למנוע זעזועים נוספים ברשת. לוטרמן הכרות עמוקה עם שופרסל, ההנהלה והעובדים וכמובן היו"ר.

אולי גם התשובות שסיפק וטרמן בראיונות קודמים בגלובס יוכלו לספק מענה למה, מעבר לעובדה שוטרמן נחשב למנהל קרוב לאברכהן ולאחד מבני טיפוחיו. מינוי שכזה יאפשר לאברכהן להיות דומיננטי בכל הנוגע לניהול השוטף של הרשת.

כך למשל, בראיון שנתן וטרמן ב-2019 לגלובס, בסמוך לכניסתו לתפקיד הנוכחי, הוא נשאל עד כמה יהיה לו חופש ניהולי. ״אנחנו חברה בת״, השיב. ״אנחנו משפיעים ומושפעים משופרסל ומהווים חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה. איציק אברכהן, מנכ״ל שופרסל, הוא יו"ר Be והוא הבוס שלי״.

בעשור האחרון כיהן וטרמן כמנכ"ל 012 של פרטנר, מנכל SkyVision ומנכ"ל Be. הוא בעל תואר שני בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית במנהל עסקים, והיה לוחם ומפקד ביחידה המובחרת שלדג.

בעבר כיהן וטרמן כמנהל מרחב בלאומי קארד, כשהוקמה, כמנהל אגף לקוחות בפלאפון ומשם עבר לאינטרנט זהב, שם נשאר תשע שנים, עד 2014 "כשהכול מסביבי משתנה שוב ושוב", אמר בראיון שנתן בשנה שעברה למגזין G של גלובס. "החלפתי ארבעה תפקידים, ארבעה מנכ"לים וארבעה בעלי שליטה. בין התפקידים שם כיהנתי כמנכ"ל 012 ואחר כך כסמנכ"ל חטיבה קווית בפרטנר. בפרטנר הקמתי את 012 מובייל, ותוך שלוש שנים הגענו לחצי מיליון לקוחות".