מעל ל-90 אלף כבר נרשמו להגרלת דירה בהנחה: אלו הערים המבוקשות

מדובר במעט יותר משלושה רבעים מסך הנרשמים להגרלות הקודמות שנערכו בחודש מרץ • יש לקחת בחשבון כי מספר הדירות שיוגרלו הפעם יהיה כמחצית ממספרן של אלה שהוגרלו בהגרלה הקודמת, ולכן הסיכוי לזכות בחלק גדול מהערים עומד על פחות מאחוז

הגרלה של ''דירה בהנחה"
הגרלה של ''דירה בהנחה"

למעלה מ-92 אלף זכאים נרשמו להגרלות של "דירה בהנחה" לאחר 5 ימים בלבד. מדובר במעט יותר משלושה רבעים מסך הנרשמים להגרלות הקודמות שנערכו בחודש מרץ. אולם יש לקחת בחשבון כי מספר הדירות שיוגרלו הפעם יהיה כמחצית ממספרן של אלה שהוגרלו בהגרלה הקודמת, שנערכה באפריל.

העיר המבוקשת ביותר על ידי המגרילים היא רמת גן, שלה נרשמו כ-38 אלף זכאים, כ-41% מכלל הנרשמים; אחריה נמצאות ראש העין, שלה נרשמו עד כה 33.3 אלף איש (36%), נתניה ואשקלון שלהן נרשמו 21.2 אלף איש (23%) וירושלים שלה נרשמו 18.6 אלף נרשמים, (20% מכלל הנרשמים).

הסיכוי לזכות בהגרלה ברמת גן אכן הופך את ההגרלות הללו להימור של ממש, שכן הוא מגיע ל-0.9% (מדובר בסיכוי הגולמי, כולל דירות שמיועדות לבני המקום). זאת משום שבעיר יוגרלו 349 דירות, עליהן יתמודדו כאמור כ-38 אלף איש. באשדוד, שבה מוגרלות 166 דירות, נרשמו עד כה 17.6 אלף איש ובאילת, שבה מוגרלות 55 דירות, נרשמו להגרלות עד כה כ-6,000 איש, ולכן הסיכוי לזכות בדירה בערים אלו נמוך מאחוז.

לעומת זאת ביישובים הערבים הכלולים בהגרלות, הסיכוי לזכות בדירה מוזלת גדול בהרבה: בערבה נרשמו 211 זכאים על 70 דירות, כלומר הסיכוי לזכות בדירה הוא שליש ואילו בכפר ברא על 109 דירות יש 383 נרשמים, כ-28% סיכוי לזכות בדירה.

העיר היהודית היחידה שבה הסיכוי לזכות בדירה הוא דו ספרתי באחוזים היא דימונה, שבה מוגרלות 309 דירות ונרשמו להגרלה 2,366 נרשמים (כ-13% סיכוי לזכות בהגרלה). יש לציין גם את הפרויקטים בחיפה, שכוללים 295 דירות ושנרשמו אליהם עד כה 13.3 אלף זכאים.

לאחרונה חשף גלובס, כי מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן שיגר מכתב לרמ"י ולמשרדי האוצר והתחבורה שבהם כתב כי הוא מזהיר אנשים מלרכוש דירות במתחם זה, של נאות פרס דרום, וכן מזהיר יזמים מלהתמודד על רכישת אדמות במקום, וזאת עקב פיגור גדול בהנחת קווי התשתית במקום.