חנות לגו הראשונה בארץ נפתחה: האם באמזון עדיין זול יותר?

"לפעמים אנחנו יותר זולים, לפעמים נהיה יקרים יותר, אבל מהיום אין שום סיבה לסחוב לגו במזוודות מחו"ל", אמר זכיין לגו בישראל, ערן תור, עם פתיחת החנות בדיזנגוף סנטר בת"א •  לדברי החברה, בשלוש השעות שלאחר הפתיחה ביקרו בחנות למעלה מ-5,500 איש

פתיחת חנות לגו בדיזנגוף סנטר / צילום: אבישי פינקלשטיין
פתיחת חנות לגו בדיזנגוף סנטר / צילום: אבישי פינקלשטיין

החנות הראשונה של לגו בישראל הושקה היום: בשעה 16:00 נפתחו דלתות החנות, שכפי שפורסם לראשונה בגלובס ממוקמת בדיזנגוף סנטר בתל אביב. לדברי החברה, בשלוש השעות שלאחר הפתיחה ביקרו בחנות למעלה מ-5,500 איש.

החנות מצטרפת ל-678 החנויות בעולם ובפתיחתה הושקעו 2.5 מיליון שקל והיא משתרעת על פני שטח של 240 מ״ר. לדברי החברה, בחנות ישנם מאות מוצרים אותם ניתן למצוא רק בחנויות הרשמיות של לגו ברחבי העולם. 

חנות לגו בדיזינגוף סנטר / צילום: אבישי פינקלשטיין
 חנות לגו בדיזינגוף סנטר / צילום: אבישי פינקלשטיין

זכיין לגו בישראל ערן תור, הבעלים של תור גיימינג, כבר השיק כמה מותגים בתחום הקמעונאות בישראל וכיהן כמנכ"ל קבוצת החנויות של איי דיגיטל. תור, יחד עם אנשי חברת לגו הבינלאומית בנה בחודשים האחרונים את הקונספט של הסניף בישראל על מנת להתאימו לקהל הישראלי, ובהמשך צפויות להיפתח חנויות נוספות ברחבי הארץ. ב־2019 תור הביא לארץ את נינטנדו ופתח את החנות בסנטר.

בחנות יהיו לא רק מוצרי לגו "רגילים", אלא גם כאלו מותאמים אישית. בעתיד תוצב מדפסת תלת מימד בחנות, באמצעותה יוכלו הקונים ליצור לגו בדמותם. תכנון ועיצוב החנות בוצע על ידי צוות מקצועי של החברה, ומהווה אחת מהחנויות הראשונות בעולם שמעוצבות בסגנון חנויות העתיד של לגו. בחנות החדשה מודגש הצבע הצהוב המזוהה עם החברה וכן משולבים בתוכו פסלים בתלת מימד ומסכים דיגיטליים. במקביל לפתיחת החנות הפיזית הושק היום גם אתר האינטרנט הרשמי של לגו בישראל.

ערן תור, זכיין לגו / צילום: אבישי פינקלשטיין
 ערן תור, זכיין לגו / צילום: אבישי פינקלשטיין

"אני גאה ומתרגש עם פתיחת החנות", אמר תור. "הצרכנים הישראלים חיכו לחוויית לגו כמו בחו"ל ועכשיו לראשונה יוכלו לחוות אותה כאן בישראל. החוויה תשלב גם מגוון עצום של דגמים שלא היה כמוהו בארץ מעולם ואנחנו נציע מוצרים ייחודים שיש רק בחנויות הרשמיות בעולם.

חנות לגו בדיזינגוף סנטר / צילום: אבישי פינקלשטיין
 חנות לגו בדיזינגוף סנטר / צילום: אבישי פינקלשטיין

"אנחנו מאמינים שהצרכן הישראלי לא צריך לקנות בחו"ל, והיום יש פה מהפכה. המחירים תחרותיים בדיוק כמו באירופה ובארה"ב, ומאז ההכרזה על פתיחת החנות, המחיר הממוצע בשוק הישראלי ירד בכ-35%. אין זה סוד שהמחירים בישראל היו מהגבוהים בעולם ופעלנו לשנות את זה וליצור מהפכה. חלק מהמוצרים שלנו זולים יותר מאמזון. לפעמים אנחנו יותר זולים, לפעמים נהיה יקרים יותר, אבל מהיום אין שום סיבה לסחוב לגו במזוודות מחו"ל".

השוואה קטנה של מחיר לגו הארי פוטר של הינשופה הדוויג מעלה כי באתר של החברה בישראל המוצר עולה 189 שקל. באמזון אפשר למצוא את אותו המוצר במחיר של 240 שקל. אבל מוצר אחר, לגו תיבת המסתורין של הוגוורטס שעולה באתר בארץ 279 שקל, ובאמזון יעלה 207 שקל. אז ככל הנראה לפחות בחלק מהמוצרים המחירים בישראל משתלמים יותר.

דן פילץ, מנכ״ל ובעלים דיזנגוף סנטר, מסר: "לגו בחרה בנו לאחר שלמדה והבינה שעולם הערכים שלנו ושלהם דומים מאוד: שנינו מאמינים בקיימות, ראייה של ניהול שלוקח בחשבון לא רק את הרווחים הכלכלים אלא גם את ההשפעות הסביבתיות והתועלות החברתיות של הפעילות העיסקית ובהתנהלות יום יומית לאורך שנים של קבלת השונה והאחר".