סלקום | בלעדי

סלקום מנסה למשוך משקיעים: צופה גידול בהכנסה הממוצעת למנוי

חברת הסלולר מחפשת משקיעים, ומנסה להתגבר על על בעיית החוב שלה • הצפי הוא שמחירי חבילות האינטרנט יעלו בשלוש שנים הקרובות

תחנת שירות של חברת סלקום / צילום: אייל פישר
תחנת שירות של חברת סלקום / צילום: אייל פישר

בסלקום מעריכים כי ההכנסה הממוצעת למנוי תעלה בכמה שקלים ב-3 השנים הקרובות ובכך החברה תוכל להתגבר על בעיית החוב הגבוה שלה. הערכות אלה נמסרו למשקיעים שעימם החברה נפגשה במסגרת הניסיון למצוא רוכש למניות החברה בשליטת דיסקונט השקעות.

● גם דורון כהן, מנכ"ל דסק"ש, רוצה להפוך ממנהל בכיר לבעל שליטה
● פרטנר מקפיצה את מחיר חבילת הטלוויזיה ב-40%

לדברי אחד הגורמים שהתעניין בסלקום, המסר שהועבר על ידי החברה הוא שהחלה עליית המחירים בשוק, אך אותו גורם לא התרשם שדי בכך. לדבריו, החברה תצטרך לעבור תהליכי התייעלות, מה שלא בטוח שיכול לקרות על רקע הוועד הניצי שבחברה. לסלקום יש חוב של 2.5 מיליארד שקל ואחד מגורמי הסיכון שלה הוא השאלה האם יחולו העלאות רבית נוספות בעתיד הקרוב, מה שעשוי להשפיע עליה לרעה.

חבילות הדור החמישי יקרות, אבל לא שינוי בחוויה

נסביר, כי 5 שקלים בהכנסה הממוצעת כאשר לקבוצה יש 3.5 מיליון מנויים, מייצרים גידול של עשרות מיליוני שקלים לשנה ובטווח ארוך יותר אף יותר כי תהליך המעבר הוא הדרגתי. יחד עם זאת, סלקום כבר החלה למכור חבילות ב-35 שקלים לחודש במקום 29 שקלים לחבילות שאינן דור חמישי. המעבר ההדרגתי לחבילות דור חמישי הוא שעושה את ההבדל, ומה שקורה בשטח הוא שהלקוחות שרוכשים מכשיר מתקדם שתומך דור חמישי, החברה מנסה למכור להם גם את החבילה התואמת שעולה יותר.

בפועל, בישראל אין משמעות לדור החמישי, כי כרגע הפריסה של הדור החמישי בלתי מספקת בעליל וגם לא מייצרת שינוי משמעותי בחוויית השימוש, אך לקוחות רבים מתפתים בכל זאת לקחת את החבילה לדור החמישי היקרה יותר.

נסביר כי ההתפתחות שסלקום מדברת עליה נתמכת גם על ידי חברות אחרות בשוק שצופות שהמעבר לדור החמישי במקביל להאטה בניודים, תביא לכך שמחירי הסלולר יעלו. חשוב להדגיש במקביל לכך, שביום חמישי הקרוב צפויה חברת WECOM , שמחליפה את אקספון סלולר שהפעילה את המותג WE4G , להציג את תוכניות השיווק שלה ולהשיק את פעילותה המחודשת.

השאלה הגדולה היא האם WECOM תנסה לכבוש נתחי שוק מחדש באמצעות מחירים נמוכים או שתייצר ערך מוסף באמצעות חבילות משולבות עם אינטרנט וכדומה, אך בכל מקרה הכניסה שלה באצטלה חדשה תגביר את התחרות ותרחיב אותה ולא להפך.
נקודה נוספת שבסלקום רואים כנקודת אור עבור המשקיעים הוא כמובן הנושא של החזרת הטיסות והגידול הצפוי בהכנסות משירותי נדידה בינלאומיים. מהבחינה הזו המראות בשדה התעופה בן גוריון של עשרות אלפי טסים, מאוד מעודד את החברות.