לקראת חיבור בין שקד להנדל: המוקש - שאלת נתניהו

יו"ר ימינה איילת שקד לשר התקשורת ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל נמצאים במגעים על תנאי החיבור בין המפלגות לבחירות הקרובות • לדברי גורמים המעורים בנושא, השניים צפויים להחליף את שם המפלגה "ימינה" בשם חדש • בעוד שקד נוטה לשחק על כל המגרש ולא לפסול את נתניהו, מתן כהנא ואנשי דרך ארץ פסלו תחילה ישיבה איתו

שרת הפנים איילת שקד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שרת הפנים איילת שקד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ערב של שיחות מכריעות בין יו"ר ימינה איילת שקד לשר התקשורת ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל על תנאי החיבור בין המפלגות לבחירות הקרובות. בינתיים נודע כי ימינה מתכוננת להצהרה חגיגית מחר (ד') בכפר המכביה בתקווה שהשיחות יסתיימו בהבנות על הקמפיין של המפלגה המאוחדת לבחירות הקרובות. לדברי גורמים המעורים בנושא, השניים צפויים להחליף את שם המפלגה "ימינה" בשם חדש הפונה לקהל המצביעים בציונות הדתית ובימין, ללא נטל השם של המפלגה שסיימה את השנה האחרונה בנזקים אלקטורליים קשים.

בשבוע הקרוב תשכור שקד את שירותיהם של אסטרטג ומנהל קמפיין והיא צפויה לפעול יחד עם הנדל כדי לארגן שטח של פעילים ובוחרים. נקודת המוצא של שקד היא 1.6 מנדטים על פי הסקרים האחרונים, והמוקש הוא שאלת נתניהו. בעוד שקד נוטה לשחק על כל המגרש ולא לפסול את נתניהו, מתן כהנא ואנשי דרך ארץ פסלו תחילה ישיבה איתו. שקד הטילה וטו על קמפיין שיבטיח שלא לשבת עם נתניהו, ולכן ההנחה היא שאנשי דרך ארץ יתיישרו עם המסרים הללו של שקד באשר לממשלה רחבה-לאומית עם נתניהו או בלעדיו.

בשבועות האחרונים עבד סגן השר אביר קארה על תוכניות כלכליות למפלגה החדשה הכוללות בין היתר התייחסות לתחומי הדיור, יוקר המחיה, התחבורה, שינוי בביטוח הלאומי וברשות המסים. קארה ושקד צפויים להציג את התוכניות במשותף לאחר שיסתיים השלב הראשוני של האיחוד עם דרך ארץ. מאז פוזרה הממשלה הקפידה שקד לשמור על שתיקה עד לחידוד המסרים והיציאה לקמפיין. התנעת המפלגה החדשה-ישנה מחר, מקווים בסביבתה, תוביל לעלייה בסקרים.