היזמת שהשיגה 70 אלף משתמשים, ודווקא אז שינתה כיוון והתחילה הכל מחדש

קרן צוקרמן עשתה שינוי גדול בקריירה כשהפכה ממשפטנית בכירה ליזמת טכנולוגית • אבל גם אחרי שכבר פיתחה אפליקציית פינטק והגיעה ל-70 אלף משתמשים, היא החליטה לוותר על הכל ולשנות כיוון: "הבנו שיש הזדמנות להגיע להרבה יותר אזרחים שייהנו מהתחרות החדשה - רק שבמקום לפנות לצרכן ישירות, אנחנו מאפשרים לעסקים לקבל את התמונה הפיננסית המלאה עליו"

קרן צוקרמן - פיזבק / צילום: איל יצהר
קרן צוקרמן - פיזבק / צילום: איל יצהר

אישי: בת 42, גרה בתל אביב, עם שתי בנותיה טליה והדס
מקצועי: מנכ"לית ומייסדת חברת הפינטק פיזבק (Feezback) "בער בי ליצור משהו חדש מאפס, אבל לא רציתי לפתח עוד משחק, אלא משהו שיגע בחיים של אנשים. ואז הבנתי שהעולם הפיננסי לקראת מהפכה"

אני: "עזבתי מסלול נוח וקידום בטוח כעורכת דין, כדי להיות יזמת טכנולוגית ולהוביל שינוי בעולם הפיננסי".

ילדות: "גדלתי ברעננה למשפחה חמה ומפרגנת, אני הבכורה לשני אחים. אבא שלי רואה חשבון ואמא עובדת סוציאלית. מגיל צעיר ההורים שלי לא פחדו לתת לי לעשות כל דבר שרציתי - והייתי ילדה מאוד סקרנית. זה מה שאפשר לי בהמשך הדרך לעשות כל מיני בחירות קריירה פחות טריוויאליות. אמא שלי תמיד שידרה לי שאני יכולה, ואבא שלי תמיד שידר לי שאני יכולה יותר".

בית הספר: "למדתי במגמה הריאלית, במקצועות שהיו לי יותר קלים - מתמטיקה, פיזיקה, כימיה. הייתי ילדה קצת מורדת ובודקת גבולות, תמיד שכנעתי את החברים החנונים שלי בכיתה להבריז לים. כאן נוצר החיבור הראשון שלי לעולמות הטכנולוגיה: תקשורת טובה עם אנשים טכנולוגיים זה חשוב כשרוצים להקים סטארט-אפ".

• צבא: "הייתי מ"פ בקורס הדרכת חי"ר, ופיקדתי על כ-150 חיילות, כך שזו הייתה ההתנסות הניהולית הכי משמעותית שלי בחיי הצעירים. הצבא אפשר לי ללמוד דברים שבחיים האזרחיים לוקח שנים עד שלומדים אותם".

לימודים: "אחרי הצבא והטיול בדרום אמריקה, למדתי משפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים. יותר אהבתי את לימודי הכלכלה, אבל איכשהו מצאתי את עצמי עורכת דין".

פישר: "התחלתי לעבוד בפירמת עורכי הדין פישר (.FBC & Co) ודי מהר ציוותו אותי לשותף מאוד בכיר שלימד אותי את רזי המקצוע. טיפלנו בלקוחות תקשורת, בין השאר בנטוויז'ן שהתמזגה עם ברק. זו הייתה תקופה חמה בשוק התקשורת".

נטוויז'ן: "אחרי שלוש שנים בפירמה הצטרפתי לנטוויז'ן כיועצת משפטית וחברת הנהלה. הובלתי שם את תחום הרגולציה, ולמדתי המון כבכירה בחברת תקשורת ציבורית. עזבתי לאחר ארבע שנים, אחרי שהשלמתי את המיזוג עם סלקום".

הייטק: "אחרי נטוויז'ן הצטרפתי לחבר שהקים סטארט-אפ בתחום של זיהוי קול - זו הייתה דריסת הרגל הראשונה שלי בהייטק. משפטים זה מקצוע מעניין ויצירתי, אבל בער בי ליצור משהו חדש, להתחיל מאפס. חיפשתי משהו שיהיה בתחום משמעותי - ואכן הסטארט-אפ הראשון שלי, Vocalera, פיתח אלגוריתם זיהוי דיבור לבעלי מבטא זר, ילדים ואנשים עם מוגבלויות. הייתי שם שנתיים, בעיקר בצד העסקי, עד שעזבתי להקים את פיזבק".

פיזבק: "חיפשתי תחום שייתן מענה עסקי, אבל עם פוטנציאל לשינוי מהותי. לא רציתי לפתח עוד משחק, לא שאני מזלזלת במפתחי משחקים. רציתי תחום שנוגע בחיים של אנשים. כמעט בלתי אפשרי היה אז להשוות בין מוצרים בתחום הפיננסי, אבל היה ברור שזה הולך להשתנות, שהעולם הפיננסי לקראת מהפכה. ב-2016 השקנו את האפליקציה, שאז ניתחה את כל המידע הפיננסי של הצרכנים וידעה לתת להם המלצות לשיפור".

שינוי כיוון: "היינו מעורבים בעיצוב הרפורמה שלמעשה אומרת שהמידע הפיננסי שייך לצרכן, הוא זה שיחליט למי לתת אותו. במסגרתה הבנקים וחברות האשראי חויבו לפתח ממשקים טכנולוגיים שמאפשרים להחצין את המידע. כבר היו לנו 70 אלף משתמשים באפליקציה, אבל שינינו את המודל העסקי, כי הבנו שיש הזדמנות להגיע למספר גדול בהרבה של אזרחים שייהנו מהתחרות החדשה. היום במקום להגיע לצרכן ישירות, אנחנו מאפשרים לעסקים לקבל את התמונה הפיננסית המלאה עליו ולהציע לו שירותים מותאמים אישית".

השוק: "עם הלקוחות שלנו נמנים דיסקונט, IBI וישראכרט - שהיא גם המשקיע הגדול בחברה. הם זיהו את הפוטנציאל שלנו מההתחלה. השוק הישראלי חשוב מבחינתנו, אבל הוא שוק ראשון. אנחנו לגמרי מכוונים ללקוחות מחו"ל".

חוץ מעבודה: "קודם כל, אני אוהבת לעבוד, באמת. מעבר לכך, אני אוהבת אנשים ומבלה הרבה עם החברים שלי. אני גם אוהבת לרוץ, כמו רוב היזמים שחייבים להוריד קצת עומס מהמוח".

המלצה: "לבחור יום אחד בשבוע ולא לעבוד בו בכלל. אצלי זה שבת. זה קשה לפעמים, אבל זה קריטי לדעת לעצור, לשמוט - ואז להתחיל מחדש".

בעתיד: "ארצה לראות את השינוי קורה בתחום הפיננסי - לראות שירותים דיגיטליים מותאמים אישית ויותר תחרות על הלקוחות. שבעוד חמש שנים אשב ואגיד: וואלה, המהפכה קרתה".