מועדוני הלקוחות יוכלו להפוך בקרוב ל"ארנקים דיגיטליים"

חברת נאייקס השיקה פלטפורמה המאפשרת לשלם בבתי עסק באמצעות נכס וירטואלי דוגמת קופונים או נקודות מועדון צבורות • הפלטפורמה תרכב על רישיון שקיבלה החברה ממאסטרקארד העולמית

מוצרים של נאייקס / צילום: נאייקס
מוצרים של נאייקס / צילום: נאייקס

שוק מועדוני הלקוחות בישראל מכיל נכון להיום מעל 10 מיליון חברים הרשומים במועדונים השונים (מרבית האוכלוסייה חברה ביותר ממועדון אחד). שווי שוק תוכניות הנאמנות הישראלי המתגמלות את הלקוח בגין קנייה חוזרת, נאמד בכ-622 מיליון דולר, והוא צפוי לגדול בקצב שנתי של 11.2% ולהגיע לכדי שווי של כמעט מיליארד דולר ב-2026 .

אולם חברי מועדוני הלקוחות לא יכולים לנצל באופן וירטואלי את הנכסים שהם צוברים בהיותם חברים, דוגמת נקודות, קופונים או הטבות. מדובר בסכומים לא מבוטלים, כאשר על-פי תחזיות שונות בזירה הגלובלית, שוק ההטבות והגיפט-קארדס לבדו צפוי להגיע עד לסוף שנת 2022 לשווי של כ-987 מיליארד דולר, והצמיחה השנתית הממוצעת בחמש השנים הקרובות צפויה להגיע לכ-12.2%, כך שהשוק הגלובלי צפוי להגיע לשווי של 1.56 טריליון דולר עד שנת 2026.

חברת הפינטק נאייקס, שהקימה פלטפורמת תשלומים, הודיעה השבוע על השקת פלטפורמת CoinBridge המאפשרת תשלום באמצעות אותם נכסים וירטואליים פיננסיים הכוללים NFT וגם אפשרות ל-Cashback, לביצוע רכישות בכל בית עסק או אתר אינטרנט בעולם. זאת, על-פי החברה, ללא צורך באינטגרציה עם קופות בתי העסק, תהליך המהווה חסם למימוש הטבות באופן חופשי .

באמצעות CoinBridge יוכלו עתה לקוחות לשלם בכל נקודת מכירה באמצעות אפליקציית המועדון הקיימת שלהם וללא מגע, כפי שמאפשרים הארנקים הדיגיטליים דוגמת אפל פיי, גוגל פיי או הארנקים הדיגיטליים הנוספים. זאת לצד תשלום בכל אתר אינטרנט באמצעות הזנת מספר ייחודי דמוי כרטיס אשראי שיוקצה לכל לקוח במעמד הרכישה.

לצורך השקת CoinBridge ומימוש הנכסים הדיגיטליים על גבי סכמות כרטיסי האשראי בעולם, נאייקס הצטרפה כמנפיק ברשת מאסטרקארד העולמית וקיבלה רישיון הנפקה ראשון בישראל. הנפקת כרטיסים בישראל היא צעד ראשון בפעילות הגלובלית של החברה לאספקת פתרונות הנפקה ברחבי עולם. הפתרון יושק לראשונה במהלך השנה בישראל ובהמשך ייפרס למדינות נוספות בהדרגה.

עבור הקמעונאים ומועדוני הלקוחות תספק הפלטפורמה מידע רב אודות עסקאות הצרכנים, ובכך תאפשר להם לייצר תובנות עסקיות על הרגלי הצריכה של לקוחותיהם מחוץ לחנויות ולרשתות שלהם. בנאייקס הסבירו כי CoinBridge מספקת מטריה רגולטורית, פיננסית, טכנולוגית ותפעולית, כך שלמעשה לא נדרש דבר מצד קמעונאים, עסקים ומועדוני הלקוחות על מנת להשיק את יכולותיה, מלבד חיבור אפליקציות המועדון למערכת.