חברת LEG לא תגיש הצעת רכש מלאה לבראק אן.וי: השליטה תישאר בידי אדלר

כיום נסחרת מניית בראק בבורסה בת"א במחיר של 377.5 שקל בלבד, לאחר שאיבדה מתחילת 2022 כ-23% מערכה

הבורסה בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי
הבורסה בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

מניות השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי נשארות לפי שעה בידיה של קבוצת אדלר הגרמנית, לאחר שחברת הנדל"ן הגרמנית LEG Immobilien החליטה שלא לממש אופציה שברשותה לרכישת המניות מקבוצת אדלר בדרך של הצעת רכש. אמש דיווחה LEG כי החליטה שלא להגיש הצעת רכש מלאה למניות בראק בהתאם להסכם עליו חתמה בחודש דצמבר אשתקד עם אדלר.

עפ"י אותו הסכם, התחייבה אדלר להיענות בחיוב להצעת רכש מלאה שתוכל LEG להגיש למניות בראק אן.וי , במחיר מינימלי של 157 אירו למניה (כ-535 שקל למניה), וזאת עד תום ספטמבר השנה. עם זאת, כיום נסחרת מניית בראק בבורסה בת"א במחיר של 377.5 שקל בלבד, לאחר שאיבדה מתחילת 2022 כ-23% מערכה, כך שמחיר המינימום מגלם פרמייה גבוהה מאוד של 42%.

בראק אן.וי פועלת בתחום הנדל"ן המניב והיזמי בגרמניה, שם חוו החברות הציבוריות ירידות חדות בערכן מתחילת השנה על רקע העלייה החדה באינפלציה, העלאות הריבית בעולם, הטלטלה בשוקי ההון בעולם והחשש מהעמקת המשבר באירופה. עפ"י ההערכות, ביקשה LEG להשיג הפחתה במחיר המוסכם להצעת הרכש אולם לא הצליחה להגיע להבנות על כך עם אדלר.

חברת LEG נכנסה להשקעה בבראק אן.וי באמצעות הסכם משולש עם קבוצת אדלר ועם קבוצת גופים מוסדיים וקרנות גידור, אותה הובילה קרן ברוש הישראלית. במסגרת אותה עסקה, רכשה LEG מהגופים המוסדיים והקרנות בישראל כ-24.07% ממניות בראק אן.וי תמורת 253 מיליון אירו ואילו מאדלר גרופ ובעל מניות נוסף רכשה LEG עוד 7.94% ממניות בראק אן.וי מתמורת 87 מיליון אירו.

מאז המשיכה LEG לאסוף מניות בראק אן.וי בבורסה וכיום היא מחזיקה ב-35.66% ממניות בראק אן.וי, בעלות שווי שוק של 1.04 מיליארד שקל (305 מיליון אירו). אדלר נותרה לאחר המכירה בדצמבר עם 63.03% ממניות בראק אן.וי בשווי של 1.84 מיליארד שקל (540 מיליון אירו), כך שהחזקות הציבור בחברה עומדות כיום על שיעור זניח של 1.31% בלבד.

שווי השוק של בראק אן.וי עומד כיום על 2.92 מיליארד שקל, כאשר ההון העצמי לבעלי המניות שלה הסתכם בסוף מארס השנה ב-863.6 מיליון אירו (2.94 מיליארד שקל). יש לציין כי בבורסה נסחרות גם שתי סדרות אג"ח (ב' ו-ג') שהנפיקה בראק אן.וי בעבר לציבור המשקיעים בישראל, בהיקף כולל של כ-774 מיליון שקל ערך נקוב.