וויקס ומאנדיי יציגו הפסדים, דיסני בונה על הסטרימינג: 5 דוחות שכדאי לשים לב אליהם השבוע בוול סטריט

מבול הדוחות בוול סטריט נמשך, והשבוע יצטרפו גם חברות ישראליות בולטות כאשר תחזיות האנליסטים הן להפסדים נוספים • איך התרסקות שוק הקריפטו תשפיע על הכנסות בורסת הקריפטו קוינבייס, והאם יצרנית הרכב החשמלי ריביאן סוף סוף תדווח על מכירות משמעותיות?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עונת הדוחות בוול סטריט סיפקה עד כה תוצאות טובות מהצפוי, והרווחים במדד S&P 500  ברמה הגבוהה ביותר שלהם זה 25 שנה. כ-75% מהחברות שדיווחו עד כה עקפו את התחזיות, בדומה לממוצע שקדם למגפת הקורונה. בשנה שעברה, שאופיינה בהתאוששות חזקה אחרי הנפילות של שנת 2020, 87% מהחברות הכו את התחזיות.

● ניתוח טכני: המהלך שיוביל את האירו למחיר של פחות מדולר יצא לדרך
● ברקשייר האת'וויי: הפסד של 43 מיליארד דולר ברבעון השני
● העלאת הריבית תהיה איטית יותר? השפעת עונת הדוחות על תוכנית הפד

עד כה, ההכנסות של חברות ה-S&P 500 עלו על הערכות קונצנזוס האנליסטים ב-2.5%, ושורת הרווח עקפה אותן ב-5.6%. כ-68% מהחברות במדד דיווחו על הפתעה לטובה בהכנסות ו-77% ניצחו את תחזיות הרווח. בשקלול כלל הנתונים, הכנסות החברות עלו בכ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והרווח טיפס בקרוב ל-11%.

1. מאנדיי: תחזיות לזינוק בהפסד הנקי

מחר (שני) צפויה לפרסם דוחות מאנדיי  הישראלית, שפיתחה מערכת הפעלה למקומות עבודה. ציפיות האנליסטים הן להכנסות של 118 מיליון דולר, ואילו תחזיות ההפסד נעות בטווח רחב של 75 סנט עד 1.35 דולר למניה (בכל מקרה מדובר בעלייה חדה בהשוואה להפסד של 26 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד).

תחזית החברה עצמה היא להכנסות של 117-119 מיליון דולר ברבעון, שיהוו צמיחה של 66%-69% ביחס לרבעון המקביל. בשנה כולה צופה מאנדיי הכנסות של 488-492 מיליון דולר, צמיחה של 58%-60% ביחס לשנה קודמת, עם הפסד תפעולי Non-GAAP בגובה 135-139 מיליון דולר. 

טקס פתיחת המסחר של מאנדיי בנאסד''ק ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק
 טקס פתיחת המסחר של מאנדיי בנאסד''ק ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק

2. וויקס: החברה צופה פגיעה בשל שערי החליפין

חברת האינטרנט הישראלית וויקס  תפרסמם את דוחותיה ביום רביעי. תחזית החברה היא להכנסות של 342-346 מיליון דולר, צמיחה של 8%-10% לעומת הרבעון המקביל. במסגרת פרסום דוחות הרבעון הראשון ציינה וויקס שהיא לוקחת בחשבון פגיעה של 0.6 מיליון דולר מסגירת הפעילות ברוסיה ואוקראינה וכן פגיעה של 4 מיליון דולר בשל שערי חליפין. 

אנליסטים צופים שוויקס תציג הפסד מתואם של 39 סנט למניה ברבעון וההכנסות צפויות לעלות בכ-9% במבט שנתי להסתכם ב-345 מיליון דולר. זאת, בהשוואה להפסד של 28 סנט למניה על הכנסות של 316 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ברבעון הראשון של 2022 וויקס ציינה הפסד של 116 מיליון דולר על השקעתה בחברת מאנדיי, שכאמור גם מפרסמת דוחות השבוע. 

* גם חברות הביטוח הדיגיטלי למונייד והיפו יפרסמו דוחות השבוע. למונייד  תפרסם מחר (שני) לאחר הנעילה, כשתחזיות האנליסטים הן להפסד נקי של 1.33 דולר למניה על הכנסות בהיקף של 47.8 מיליון דולר (בהשוואה להפסד של 90 סנט למניה אשתקד, והכנסות של 28.2 מיליון דולר). ביום חמישי תפרסם היפו , וההערכות הן להפסד נקי מתואם של 10 סנט למניה והכנסות של 31 מיליון דולר (עלייה של 48.3% מהרבעון המקביל אשתקד). לאחרונה הכריזה היפו על ספליט הפוך (איחוד הון) לאחר שקיבלה מכתב אזהרה מהנהלת בורסת ניו יורק על אי עמידה בתנאי המשך המסחר.

בנוסף יתפרסמו השבוע דוחות לייבפרסון, סימילירווב, קורנית, איירון סורס, אינוביד, אינוויז, ריסקיפייד, פיוניר, סלברייט ועוד.

3. קוינבייס: מוערך שההפסד יעמוד על יותר מ-3 דולר למניה

בורסת הקריפטו הגדולה ביותר בארה"ב, קוינבייס , אמורה לפרסם את רווחי הרבעון השני לאחר סגירת השווקים בארה"ב ביום שלישי. האנליסטים בוול סטריט צופים שהיא תדווח על ירידה של 61% בהכנסות ברבעון השני, לכ-877 מיליון דולר. כמו כן, היא צפויה על פי התחזיות להכריז על הפסד רבעוני של 3.04 דולר למניה, ירידה של 147% על בסיס שנתי.

שנת 2022 היא לא קלה בעבור קוינבייס, וברבעון הראשון רשמה ירידה בהכנסות לראשונה מאז שהנפיקה ב-2021, ולכך התלווה גם הפסד נקי ראשון. ברבעון השני המצב לא צפוי להיות טוב יותר בשל התרסקות מטבעות הקריפטו: הביטקוין התחיל את הרבעון במחיר של יותר מ-45 אלף דולר ועד סופו צלל מתחת ל-20 אלף דולר. לצדו האת'ריום ירד מ-3,000 דולר לקצת יותר מ-1,000 דולר. לאחרונה הודיעה קוינבייס שהיא מקצצת כחמישית מעובדיה. בשבוע שעבר טיפסה מנייתה לאחר שענקית ניהול הנכסים בלקרוק הודיעה על שת"פ שיאפשר למשקיעיה לרכוש ביטקוין באמצעות קוינבייס.

4. דיסני: צפוי גידול בהכנסות וברווחים על אף הסגר בסין

ביום רביעי יפורסמו דוחות וולט דיסני  לרבעון השלישי הפיסקלי, מיד לאחר צלצול נעילת המסחר. דיסני התמודדה עם סגירת אתר הנופש שלה בשנגחאי באפריל בשל התפרצות הקורונה בסין, והחברה הזהירה גם במאי מפני ההשפעה המתמשכת על הפארקים, אתרי הנופש וספינות השייט שלה בעולם. 

דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc
 דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc

החברה צפויה לדווח על צמיחה של 24% ברווח המתואם, ל-99 סנט למניה. בשורת ההכנסות מקווים בשוק לגידול של 23% כן שהן יסתכמו ל-21 מיליארד דולר - מה שיהווה שיא רבעוני עבור החברה. בשנת הכספים כולה צופה קונצנזוס האנליסטים רווח למניה של 3.93 דולר.

שירות הסטרימינג דיסני+ צפוי להמשיך להוות מנוע צמיחה משמעותי - כאשר המשקיעים יקוו שהמנויים הנוטשים של נטפליקס מצאו בית חם חדש בשירות של דיסני. תחזיות האנליסטים הן לתוספת של כ-44 מיליון מנויים בשנה כולה, כך שהם יסתכמו ב-147.7 מיליון (עלייה של 27% בהשוואה לאשתקד ושל 7% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון). 

דיסני+ הוסיפה 7.1 מיליון מנויים בשנה האחרונה בארה"ב וקנדה (1.5 מיליון רק מאז הרבעון הראשון) וגם המומנטום הבינלאומי היה חזק, ומספר המנויים בעולם הגיע כבר ל-43.2 מיליון, זינוק של 39% בהשוואה לשנה שעברה. בשירות שידורי הספורט ESPN+ ניתר מספר המנויים ב-62%, כאשר לאחרונה הודיעה החברה על העלאת תעריף המנוי מ-6.99 דולר ל-9.99 דולר בחודש - שצפויים להיתרגם לתוספת של 800 מיליון דולר בשורת ההכנסות השנתיות.

5. ריביאן: יצרנית הרכב החשמלי אישררה את יעד הייצור השנתי

ביום חמישי יצרנית הרכב החשמלי ריביאן  תפרסם את תוצאות הרבעון השני. על אף הבעיות הנמשכות בשרשראות האספקה, החברה אישרה לאחרונה מחדש את יעד הייצור שלה לשנה כולה. לצד זאת צמצמה עלויות וקיצצה בכ-6% את כוח העבודה שלה על רקע האינפלציה המטפסת, הריביות הגבוהות ומחירי הסחורות המאמירים, כך הודיעה ביולי. 

ג'יפ חשמלי של ריביאן / צילום: Shutterstock
 ג'יפ חשמלי של ריביאן / צילום: Shutterstock

הצפי בשוק הוא שהחברה תדווח על הפסד מתואם של 1.63 דולר למניה על הכנסות של 335.4 מיליון דולר. ברבעון המקביל אשתקד ההפסד עמד על 66 סנט למניה, וההכנסות היו לא מהותיות והסתכמו ב-1 מיליון דולר בלבד. במאי האחרון דיווחה על הפסד של 1.43 דולר למניה והכנסות של 95 מיליון דולר (מתחת להערכות אנליסטים של 113.6 מיליון). 

לאחרונה פורסמו דוחות אמזון , שריביאן היא השקעה משמעותית שלה, ורשמה על ההחזקה הפסד גבוה של 3.9 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית ריביאן איבדה כמעט מחצית מערכה ברבעון. גם פורד  ציינה מחיקת ערך של 2.4 מיליארד דולר על החזקתה בריביאן.