נופר אנרג'י חתמה על הסכם נוסף למכירת חשמל בספרד

תעריף החשמל הממוצע שהחברה צופה ב-2023 לשלושת הפרויקטים שהיא מפעילה ומקדמת בשותפות עם קרן נוי בספרד עומד על 82.3 אירו למגוואט

בכירי נופר אנרג'י: עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר / צילום: שלומי יוסף
בכירי נופר אנרג'י: עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיות המתחדשות נופר אנרג'י , אותה מובילים היו"ר והמייסד עופר ינאי והמנכ"ל נדב טנא, דיווחה הבוקר (ב') על התקשרות בהסכם למכירת החשמל (PPA) עבור פרויקט משמעותי נוסף בספרד.

מדובר במכירת כשני שליש מהחשמל המיוצר בפרויקט Sabinar I (155 מגוואט) במחיר קבוע לתקופה של 9 שנים, החל מ-1 באוקטובר השנה. כעת עומד הספק הפרויקטים המתקדמים של החברה בספרד במסגרת השותפות עם קרן נוי  (באמצעות שותפות הבת נוי נופר אירופה בה מחזיקה קרן נוי 57%, נופר 38% ושותפים מקומיים 5%) על 407 מגוואט במחיר ממוצע של 82.3 אירו למגוואט חשמל: פרויקט Olmedilla (169 מגוואט) אשר חובר לרשת החשמל לפני מספר שבועות ומצוי בהפעלה מסחרית, פרויקט Sabinar I (155 מגוואט ) אשר צפוי להתחבר לרשת החשמל במהלך השבועות הקרובים ופרויקט Sabinar II (83 מגוואט ) אשר מצוי בהקמה. לפני מספר חודשים חתמה החברה הסכם למכירת החשמל עבור פרויקט Olmedilla. 

בנופר מציינים כי הסכם מכירת החשמל עבור פרויקט Sabinar I נחתם עם חברה ידועה בספרד , אשר הינה צרכנית חשמל משמעותית, ואשר עמה נחתם גם הסכם מכירת החשמל ביחס לפרויקט Olmedilla. הסכמי מכירת החשמל מייצרים תמהיל הכנסות אשר מקבע את מחירי החשמל לתקופות של בין 3 ל-9 שנים במחירים גבוהים משמעותית מההערכות בעת הכניסה לפרויקטים. 

לדברי נופר, עלות ההקמה של שלושת הפרויקטים עומדת על כ-348 מיליון אירו , והם צפויים להניב הכנסות שנתיות של כ-73 מיליון אירו, EBITDA שנתית של כ-64 מיליון אירו ו-FFO שנתי של 57 מיליון אירו.

כאמור, תעריף החשמל הממוצע שהחברה צופה ב-2023 לכלל הפרויקטים, לאחר החתימה על הסכמי מכירת החשמל, עומד על 82.3 אירו למגוואט.