מרכז הייטק חדש ייפתח החודש בשדרות

במרכז יועסקו עובדי חברת קווליטסט תושבי העיר, שהוכשרו כבודקי תוכנה בתוכנית הכשרות ייעודית להייטק • וגם: הג'וב החדש של דני מחתונמי • אירועים ומינויים

אלון דוידי ושי ליברמן / צילום: יח''צ
אלון דוידי ושי ליברמן / צילום: יח''צ

על רקע סיומו של מבצע "עלות השחר" יושק בקרוב בשדרות מרכז טכנולוגיות חדש בהשקעה משותפת של חברת קווליטסט, המתמחה בבדיקות תוכנה והבטחת איכות, ושל העירייה המקומית. במרכז יועסקו עובדי החברה תושבי העיר, שהוכשרו כבודקי תוכנה בתוכנית הכשרות ייעודית להייטק.

בהקמת המרכז, שייקרא CityHall ומתפרס על פני כ-350 מ"ר, הושקעו כ-3 מיליון שקל. הוא כולל חדרי ישיבות ומשרדים מצוידים טכנולוגית, כיתת הדרכה למצטרפים חדשים וחדר כיף לעובדים. בהמשך יורחב המהלך ויכלול חברות נוספות, כך שהמרכז של קווליטסט הוא למעשה יריית הפתיחה להקמת אזור ההייטק של העיר.

בתקופת הקורונה הובילה עיריית שדרות תוכנית הכשרות לתושבי ותושבות העיר. עד כה הוכשרו בתוכנית כ-100 בני אדם, כאשר כ-60% מהם מצאו עבודה בקווליטסט ו-20% בחברות הייטק אחרות. המרכז החדש צפוי לאכלס בשלב ראשון כ-50 בודקי תוכנה, ובמהלך החודשיים הקרובים יצטרפו אליהן עוד 20 עובדים שישלימו את הכשרתם. מנהל הסייט יהיה שי דסה, תושב נתיבות.

לדברי שי ליברמן, מנכ"ל קווליטסט ישראל ומזרח אירופה, "הלחימה המתחדשת בדרום מחזקת את חשיבות פתיחת המרכז החדש בשדרות. תושבי העיר סופגים לאורך שנים את מחיר הביטחון של ישראל, וזו המחויבות שלנו לצמצם את המחיר הגבוה שהם משלמים ולקרב את המרכז לפריפריה. אי אפשר לצפות להעשרת הגיוון האנושי בהייטק, ולהישאר קרוב לתל אביב ולבוגרי 8200. עובדים איכותיים נמצאים גם בפריפריה.

"בשדרות ישנו פוטנציאל אדיר לעובדים איכותיים להייטק, אלא שעד כה הם נאלצו לבזבז כסף או זמן בפקקים בדרכם לעבודה במרכז הארץ, או לוותר לחלוטין הקריירה בענף. כעת הם יוכלו למצוא פתרון קרוב לבית".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, מציין כי "קווליטסט היו הראשונים שהרימו את הכפפה לייצר יחד איתנו הכשרות מסובסדות לתושבי העיר, ללא צורך בניסיון קודם, כדי שישתלבו בעולם בודקי התוכנה וישתכרו שכר הולם. אותם בעלי תעודות יוכלו כעת לעבוד בשלוחה בשדרות, ובחברות אחרות שייכנסו לעיר".

אזור התעשייה

האקדמיה נרתמת לעבודה מרחוק

המוסדות האקדמיים בימינו כבר לא יכולים, וגם לא מעוניינים, להישאר בגבולות התיאורטיים. במסגרת פרויקטים ושיתופי פעולה שונים הם מפתחים יכולת יזמית וחדשנות, במטרה להגדיל את השפעתם על הסביבה.

אחד הפרויקטים הללו הוא IDEATION של המכון האירופי לחדשנות וטכנולוגיה - שבמסגרתו קיבלו החוקרים ד"ר מיכאל וינוקור, ד"ר אריאל בניס וד"ר סופיה אמדור-נלקה מהמכון הטכנולוגי בחולון (HIT) מענק בגובה 245 אלף אירו לפיתוח טכנולוגיות לעבודה מרחוק במעבדות רובוטיקה.

ד''ר אריאל בניס, ד''ר סופיה אמדור נלקה וד''ר מיכאל וינוקור, הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה בHIT מכון טכנולוגי חולון / צילום: מכון טכנולוגי חולון HIT
 ד''ר אריאל בניס, ד''ר סופיה אמדור נלקה וד''ר מיכאל וינוקור, הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה בHIT מכון טכנולוגי חולון / צילום: מכון טכנולוגי חולון HIT

מדובר בפיתוח שהעבודה עליו החלה לאחרונה, ותימשך כשנתיים בתקציב כולל של כ-1.2 מיליון אירו - בזכות הסכומים שקיבלו השותפים האקדמיים והתעשייתיים של החוקרים הישראלים, המגיעים מפולין, גרמניה, איטליה וספרד.

החלק של חוקרי HIT בפרויקט מתמקד ביישום שיטות למידה ומחקר חדשניות, וכן שימוש באינטרנט של הדברים, על מנת להרחיב את הגישה הדיגיטלית לתשתיות פיזיות כמו ציוד ומכשירי הייטק, חדרים וחללים או מעבדות.

"העבודה מרחוק הוזנקה על ידי הקורונה עשרות שנים קדימה, בין אם לצרכי עבודה או לצרכי למידה", אומר ד"ר בניס. "היום הביקוש בקרב חברות וארגונים לטכנולוגיות בתחום נמצא בהיקפים חסרי תקדים. בעזרת המענק שקיבלנו מהאיחוד האירופי נפתח טכנולוגיה שאכן תאפשר להם להגדיל את סל הכלים שלהם".

הג'וב החדש של דני מחתונמי

אחרי שכיכב בחמש העונות של "חתונה ממבט ראשון", הפסיכולוג דני פרילנדר ייקח חלק בקמפיין הרשת החדש של סיסקו בישראל. במסגרת הקמפיין הוא ינסה לעזור לעובדת למצוא את "המאצ' המושלם" - רק שהפעם לא בזוגיות, אלא במקום עבודה חדש.

דני פרילנדר / צילום: באדיבות חטיבת החדשנות בסיסקו ישראל
 דני פרילנדר / צילום: באדיבות חטיבת החדשנות בסיסקו ישראל

לדברי רן רבנזפט, בכיר במחלקת החדשנות בסיסקו ישראל, ''אנחנו בעיצומו של תהליך גיוס עובדים גדול, ופרסום הסרטון הוא יריית הפתיחה שלנו. בשנה הקרובה נשים דגש על גיוס עובדים חדשים מאוכלוסיות מוחלשות, יחד עם חיזוק מותג יחידת החדשנות".

הגנה דיגיטלית לטלפונים של ילדים

לקראת החזרה ללימודים נרשם ביקוש גבוה בקרב הורים לרכישת מכשירים ניידים לילדיהם, ובטויס אר אס זיהו את הנישה הזו: הרשת משתפת פעולה עם חברת התוכנה פיור סייט, ותמכור לראשונה טלפונים חכמים וטאבלטים מבית סמסונג משולבים עם תוכנת ההגנה לילדים surfie. מחיר המכשירים יתחיל בכ-800 שקל, והוא כולל את התוכנה.

"התוכנה מוטמעת מראש, וניתן לעשות בה שימוש בחמישה מכשירים שונים בו זמנית", מסבירה סיגל כספי, מנכ"לית רשת טויס אר אס. להורים תתאפשר בקרה על העולם הדיגיטלי של הילדים, החל מהתראות על אירועים הדורשים מעורבות הורית, ועד סינון תכנים בלתי הולמים על פי שיקול-דעת ההורה, הגבלה וחסימה של זמני מסך ואפליקציות, וכן התראות עם מיקום הילדים. את התוכנה ניתן יהיה לרכוש ברשת גם בנפרד, תמורת כ-180 שקל.

חדשות טובות

מבצע "עלות השחר" הסתיים, אולם ברשת קוויק מציעים לתושבי הדרום (באר שבע וכמה מיישובי העוטף) משלוח חינם מהיום להיום, ללא מינימום הזמנה, בהזנת הקוד LOVEDAROM. המהלך יהיה בתוקף עד ה-12 באוגוסט, והוא מוגבל ל-1,000 מימושים - מימוש אחד ללקוח.