קלטורה מאמצת תוכנית גלולת רעל נגד ניסיון השתלטות מצד המתחרה פנופטו

החברה הישראלית, שקיבלה מהמתחרה הצעת רכש לפי שווי של 383 מיליון דולר, תמנע צבירת מניות בשוק הפתוח במטרה להשיג שליטה מבלי לשלם על כך פרמיה • גם סטרסטיס אימצה לאחרונה תוכנית דומה

הנפקת קלטורה בניו יורק / צילום: ניר אריאלי
הנפקת קלטורה בניו יורק / צילום: ניר אריאלי

לאחר שקיבלה הצעת רכש לפי שווי של 383 מיליון דולר מהמתחרה פנופטו, קלטורה  מאמצת תוכנית גלולת רעל נגד ניסיון השתלטות.

החברה, העוסקת בתחום הווידאו, פרסמה דיווח שלפיו על רקע הניסיון של פנופטו, החליט הדירקטוריון של קלטורה לאמץ תוכנית זכויות, שתקדם לדבריה הוגנות ושוויון בין בעלי המניות ותבטיח שהדירקטוריון יוכל למלא את חובותיו כלפיהם. התוכנית תמנע צבירת מניות בשוק הפתוח במטרה להשיג שליטה בחברה מבלי לשלם פרמיית שליטה.

לפי התוכנית, לכל בעל מניות שיהיה רשום ב-22 באוגוסט תינתן זכות למניה מועדפת. בתנאים מסוימים (הגעה של גוף מסוים לשיעור החזקה ספציפי בחברה - 10%, או 20% עבור גוף מוסדי פסיבי), בעלי המניות יוכלו להשתמש בזכות זו לרכישת אלפית מניה מועדפת במחיר מימוש של 13 דולר. התוכנית בתוקף לשנה.

כזכור, גם חברת סטרטסיס אימצה לאחרונה תוכנית דומה, לאחר שנודע שננו דיימנשן הגיעה להחזקה של 12% ממניותיה.

בשבוע שעבר דווח כי פנופטו מציעה לרכוש את מלוא המניות של קלטורה במחיר של 3 דולרים למניה, המשקף לקלטורה שווי של 383 מיליון דולר. המחיר משקף פרמיה של 27% ביחס למחיר המניה טרם פרסום ההודעה, שעמד על 2.36 דולרים.

במקביל לפרסום ההצעה, יצאה הודעה כי בעלת השליטה בפנופטו, קרן K5 Private Investors (שמנוהלת בידי K1 Investment Management), רכשה במסגרת המסחר בבורסה 8.75 מיליון מניות של קלטורה והגיעה להחזקה של 6.9% בה.