וויקס מתייעלת: מפטרת כ-100 עובדים, מרביתם בחו"ל

מדובר על פחות מ-2% מכלל עובדי החברה • החברה צפויה לפרסם מחר את דוחות הרבעון השני, ואנליסטים צופים שהיא תציג בדוחות הפסד נקי (Non-GAAP) של 42 סנט למניה

אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix / צילום: שלומי יוסף
אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix / צילום: שלומי יוסף

חברת האינטרנט Wix מפטרת כ-100 עובדים, מרביתם בחו"ל. מדובר על פחות מ-2% מכלל עובדי החברה - בסוף 2021 היא העסיקה 5,929 עובדים ברחבי העולם, קרוב ל-3,000 מהם בישראל. מהחברה לא נמסרה תגובה.

וויקס ומאנדיי יציגו הפסדים, דיסני בונה על הסטרימינג: 5 דוחות שכדאי לשים לב אליהם השבוע בוול סטריט 

Wix מאפשרת הקמה וניהול של אתרי אינטרנט. החברה צפויה לפרסם מחר את דוחות הרבעון השני, ואנליסטים צופים שהיא תציג בדוחות הפסד נקי (Non-GAAP) של 42 סנט למניה. החברה עצמה העריכה, עם פרסום דוחות הרבעון הראשון, שברבעון השני היא תרשום הכנסות של 342-346 מיליון דולר, צמיחה של 8%-10% ביחס לרבעון המקביל.

Wix , שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר, בעוד שבשיא בתחילת 2021 היא נסחרה בשווי שמתקרב ל-20 מיליארד דולר. החברה נהנתה אז ממגמות חיוביות בתמיכת מגפת הקורונה, בפרט מעבר מואץ לדיגיטל של עסקים רבים. אלא שהאי-ודאות שהגיעה עם החזרה לשגרה ברוב מדינות העולם, לצד השינויים בסביבה המאקרו כלכלית, פגעו בתוצאות ובמניית Wix.

ברבעון הקודם, Wix דיווחה שהדירקטוריון שלה אימץ תוכנית שתביא לתזרים מזומנים חופשי בשיעור של 20% מההכנסות עד 2025 (לעומת תזרים שלילי של 33.6 מיליון דולר ברבעון הראשון). החברה לא פירטה כיצד תגיע ליעד זה, ובכיריה אף אמרו אז שהחברה לא תקצץ בכוח-האדם ואף תמשיך לגייס עובדים גם השנה, אם כי בקצב נמוך משמעותית מהשנים הקודמות. ב-2021, מצבת כוח-האדם גדלה ב-28%.