אחרי שחתם הסכם אסטרטגי, יוניקורן הפינטק מליו מפטר 60 עובדים

הפיטורים של 10% מהחברה מגיעים אחרי שהחברה חתמה על הסכם עם הבנק האמריקאי קפיטל וואן והשיקה מוצר חדש • רוב המפוטרים הם אנשי מכירות בארה"ב • מליו: "על רקע שינויים בסדר העדיפויות, נאלצנו לקבל החלטה קשה"

חברת מילו - עובדי החברה / צילום: איל יצהר
חברת מילו - עובדי החברה / צילום: איל יצהר

יוניקורן הפינטק הישראלי מליו הודיע היום (ג') על פיטורי כ-60 עובדים, 10% מעובדי החברה. רוב מוחלט של המפוטרים, לפי מליו, הם בצוותי מכירות בארה"ב. מליו, שעוסקת בעולם של טכנולוגיית תשלומים בין עסקים, מסבירה את המהלך בשינוי סדרי עדיפויות בחברה, לאחר שחתמה על שיתוף-פעולה בחודש שעבר והשיקה מוצר חדש.

בחודש שעבר הודיעה מליו על השקת פתרון חדש לתשלום חשבונות עסקיים בשיתוף עם הבנק האמריקאי קפיטל וואן. במסגרת שיתוף-הפעולה, מחזיקי כרטיסי אשראי של הבנק יוכלו לשלם לספקים באשראי דרך אתר הבנק, אפילו אם הספק לא מכבד אשראי, וזאת על בסיס הטכנולוגיה של מליו. בעקבות ההסכם, הפוקוס של מליו ככל הנראה עובר להתמקד יותר בשיווק הערוץ החדש דרך הבנק ולכן היא מקצצת באנשי מכירות.

מליו הוקמה על ידי מתן בר, יזם חוזר שהסטארט-אפ הראשון שלו, The Gifts Project, נמכר לאיביי ב-2011. אחרי הרכישה הוא עבד באיביי ופייפאל, חברת התשלומים שבבעלותה. את מליו הוא הקים באפריל 2018 יחד עם אילן אטיאס (סמנכ"ל טכנולוגיה), שעבד בתפקידי פיתוח בשורת סטארט-אפים כולל אאוטבריין ו-PrimeSense, וזיו פז , שכבר פרש מליו. אשתקד, בגיוס האחרון של החברה, הוערך שווי מליו ב-4 מיליארד דולר.

ממליו נמסר כי "על רקע שינויים בסדרי העדיפויות של מליו, נאלצנו לקבל את ההחלטה הקשה להיפרד מכ-60 עובדים, רובם המוחלט בצוותי המכירות שלנו בארצות הברית. זהו כמובן יום קשה שבו אנו נפרדים מאנשים קרובים אלינו ולכן עושים כל מה שביכולתנו לדאוג לעובדים שהושפעו מהשינוי. בכלל זה הצענו להם להגיש מועמדות לתפקידים אחרים בחברה שאליהם אנחנו ממשיכים לגייס. אנו עושים זאת במקביל להמשך ההתרחבות המהירה של צוותי הפיתוח והמוצר בישראל והתרחבות לקומות נוספות במגדלי חג'ג' עד סוף השנה אשר יאפשרו גדילה של יותר מ-300 אנשים (כמעט פי 2 מכמות האנשים היום בישראל). כל זאת על מנת להיות מסוגלים לתמוך בהזדמנויות הטכנולוגיות והשותפויות העסקיות שאנו מחויבים אליהן".