הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יורד מהגדר: מצטרף לגנץ ולסער

בהודעת כחול לבן נכתב כי את "המחנה הממלכתי" יוביל בני גנץ, במקום השני יוצב גדעון סער, ובמקום השלישי גדי איזנקוט • מתן כהנא הודיע כי גם הוא מצטרף לרשימה

הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט / צילום: גלעד קוולרצ'יק
הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט / צילום: גלעד קוולרצ'יק

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יורד מהגדר ונכנס למערכת הפוליטית. הבוקר (א') הודיעה מפלגת כחול לבן כי איזנקוט מצטרף לשורותיה ויהיה שלישי ברשימה המאוחדת עם תקווה חדשה. בנוסף יקבלו אנשיו של איזנקוט את המקומות ה-9, ה-16 וה-18 ברשימה. סגן השר מתן כהנא הודיע כי גם הוא מצטרף לרשימה.

בהודעת כחול לבן נכתב כי את "המחנה הממלכתי" יוביל שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, במקום השני יוצב שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, ובמקום השלישי רא"ל במיל' גדי איזנקוט.

עוד נכתב בהודעה כי "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה, שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך". 

מטרת-העל של החיבור היא למנוע המשך דימום מנדטים מאז החיבור של תקווה חדשה עם כחול לבן. איזנקוט הודיע הבוקר לראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד על בחירתו להיכנס למערכת הפוליטית במפלגת כחול לבן.

ההסכם בין איזנקוט לגנץ נחתם אמש, ובמסגרתו התקבלה דרישת המצטרף החדש לארגן בחירות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26 לרשימה ולראשות הרשימה. בהמשך יודיע איזנקוט מי הם השמות החדשים שבכוונתו לצרף מצדו לאיחוד המשולש עם כחול לבן ותקווה חדשה. 

גורם ביהדות התורה מסר: "צירוף איזנקוט לגנץ יכול היה להביא לאלטרנטיבה שלטונית למקרה שנתניהו לא יביא 61 מנדטים, אך צירוף מתן כהנא הורס את המהלך. חבל שסער לא הצליח למנוע זאת כפי שהשכיל למנוע את שילוב יועז הנדל. כהנא והנדל הם סדין אדום בוהק לכל שיתוף-פעולה אפשרי עתידי עם החרדים".

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד צייץ היום בטוויטר: "שוחחתי הבוקר עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ובירכתי אותו על הצטרפותו לפוליטיקה. איזנקוט הוא אדם טוב, חכם וערכי, ואין לי ספק שיתרום רבות לחיים הציבוריים".