שיערוכי נכסים והחזרה לשגרה הקפיצו את רווחי עזריאלי ברבעון השני

החברה דיווחה היום על רווח נקי של 802 מיליון שקל, עלייה של 110% לעומת רווח של 382 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • ה-NOI עמד ברבעון על כ-473 מיליון שקל, גידול של כ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

אייל חנקין, מנכ''ל קבוצת עזריאלי / צילום: אמיר רון
אייל חנקין, מנכ''ל קבוצת עזריאלי / צילום: אמיר רון

שיערוכי נכסים חיוביים בהיקף גדול הקפיצו את הרווח הנקי של ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  ברבעון השני ובמחצית 2022. החברה שבשליטת דנה עזריאלי דיווחה על רווח נקי של 802 מיליון שקל, עלייה של 110% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. רווחי השיערוך שרשמה ברבעון הסתכמו ב-601 מיליון שקל, לעומת 292 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל.

בשורה העליונה הציגה הקבוצה הכנסות של כ-1.6 מיליארד שקל ברבעון, עלייה של 83% לעומת הרבעון המקביל. ה-NOI (הכנסה תפעולית נקייה) עמד על כ-473 מיליון שקל, גידול של כ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת עקב רכישת חברת הדאטה סנטרס Green Mountain, אכלוס שטחי בזק במגדל המשולש בעזריאלי בתל אביב, וכן גידול בשכר דירה במגזר הקניונים.

מנגד, ב-FFO (תזרים נקי מפעילות) נרשמה ירידה של 11% לכ-331 מיליון שקל ברבעון, על רקע ההשקעות בתחום הדאטה סנטרס אשר לדברי החברה עדיין לא תורמות לתזרים. את החצי הראשון של השנה סיימה עזריאלי עם רווח נקי של 1.14 מיליארד שקל, קפיצה של 131% לעומת התקופה המקבילה ב-2021.

הרווח משיערוכי נכסים הסתכם ב-853 מיליון שקל לעומת רווח של 254 מיליון שקל בסעיף זה בתקופה המקבילה. הכנסות הקבוצה הגיעו לכ-2.5 מיליארד שקל, כפול מהתקופה המקבילה, וה-NOI גדל ב-31% לרמה של 929 מיליון שקל. ה- FFO צמח בתקופה זו בכ-12% והסתכם בכ-668 מיליון שקל.

שיעור התפוסה הממוצע (בנטרול נכסים באכלוס) במגזר הקניונים עמד על 99% בסוף יוני, במגזר המשרדים בישראל עמד על 97%, ובדיור המוגן עמד על 99%. לגבי הפדיונות מציינים בעזריאלי כי במהלך הרבעון נרשמה עלייה של 10.4% בפדיונות הקניונים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשנה האחרונה רשמה מניית החברה עלייה של 18% ושווייה של החברה הגיע לכ-36 מיליארד שקל.

"ממשיכים בפיתוח מואץ של דאטה סנטרס"

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אמר עם פרסום הדוחות ברביעי כי "אנו מסכמים רבעון חזק נוסף בפעילות הקבוצה. הפעילות בתחום המשרדים ממשיכה ליהנות מביקושים גבוהים אשר באים לידי ביטוי בצמיחה המשמעותית ב-NOI מנכסים זהים. פעילות המסחר מציגה צמיחה חזקה בפדיונות וה-NOI מתקרב לקצב הגבוה בכל הזמנים.

"אנחנו ממשיכים בפיתוח המואץ של תחום הדאטה סנטרס כאשר לאחרונה הודענו על עסקה ראשונה בלונדון, מהשווקים המרכזיים והצומחים בעולם בתחום. התרומה של פעילות זו לתוצאות צפויה לבוא לידי ביטוי עם השלמת הפרויקטים הרבים שבפיתוח. בדיור המוגן אנו נמצאים בתנופת פיתוח על מנת לספק את הביקוש הרב למוצר הייחודי שאנו מציעים ללקוחותינו".

"הודות לתנופה העסקית המואצת, קצב ה-NOI השנתי עומד על כ-1.9 מיליארד שקל וזאת אף ללא התרומה של החוזים הרבים בתחום הדאטה סנטרס אשר טרם מניבים וללא התרומה של קניון "מול הים" באילת, שאת רכישתו השלמנו לאחר תום הרבעון", הוא הוסיף.