אברכהן יקבל מענק רטרואקטיבי של 2.5 מיליון שקל ואופציות ב-10 מיליון שקל

אברכהן צפוי לקבל את המענק, שדרוש אישור בעלי המניות, בשל "ויתורו" על תקופת ההסתגלות שלה היה זכאי עם חזרתו לחברה בתפקיד היו"ר • שופרסל מבקשת לאשר לאברכהן עלות שכר שנתית של 4.8 מיליון שקל ל-80% משרה

איציק אברכהן, יו"ר שופרסל / צילום: סיון פרג'
איציק אברכהן, יו"ר שופרסל / צילום: סיון פרג'

עד כמה בשופרסל רצו בחזרתו של המנכ"ל לשעבר איציק אברכהן להנהגת החברה, אפשר ללמוד מזימון שהוציאה הרשת לאסיפת בעלי המניות. שופרסל מבקשת לאשר את תנאי שכרו של היו"ר הנכנס, שכיהן  כמנכ"ל הרשת במשך למעלה מעשור, עד תחילת השנה הנוכחית.

אברכהן עזב את תפקיד המנכ"ל בסוף חודש מרץ האחרון, על רקע חילוקי דעות עם היו"ר יקי ודמני, שמאז התפטר על רקע חוסר האמון בו מצד בעלי המניות הגדולים של שופרסל. את הקדנציה שלו כמנכ"ל בין השנים 2012-2021 סיים עם שכר בעלות מצטברת של כ-50 מיליון שקל.

באסיפה שתכונס יתבקשו בעלי המניות בשופרסל לאשר לאברכהן בונוס חד-פעמי מיוחד ורטרואקטיבי בסך 2.5 מיליון שקל. כנגדו, יוותר אברכהן על חלק מתקופת ההסתגלות שלה היה זכאי כחלק מתנאי ההעסקה שלו כמנכ"ל. 

"לאור כך שאברכהן ויתר על תקופת הסתגלות של 3 חודשים, ולאור העובדה כי הוא שב לחברה בתפקיד חדש, ובטרם הושלמו, לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל, הדיונים וההליכים בקשר לסכומים שיוענקו לאברכהן כמענקי פרישה בגין שנותיו הרבות בחברה, ובכלל זה מעל עשר שנים כמנכ"ל, מוצע לשלם לאברכהן בגין שנות כהונתו כמנכ"ל מענק מיוחד חד-פעמי, שישולם בפועל סמוך לאחר אישור האסיפה", נכתב בזימון.

מבחינת תנאי השכר שמבקשת שופרסל לאשר לאברכהן, הוא יכהן כיו"ר ב-80%. החברה מציעה לאשר לאברכהן תנאי שכר בהיקף של 4.8 מיליון שקל בשנה, שיורכבו משכר שנתי של 2.3 מיליון שקל ותגמול מבוסס מניות בשווי כולל של 10 מיליון שקל (2.5 מיליון שקל בשנה).

תנאים נדיבים גם למנכ"ל הנכנס

למנכ"ל הנכנס אורי וטרמן, אשר מונה לתפקיד לאחר ההדחה של קודמו עופר בלוך שכיהן קצת מעל לחודשיים, מוצעים תנאי העסקה נדיבים גם כן. שופרסל מבקשת מבעלי המניות לאשר לוטרמן שכר בעלות שנתית של 2.25 מיליון שקל, בונוס בהיקף של עד מיליון שקל, תלוי ביצועי החברה, ובנוסף תשלום מבוסס מניות בשווי כולל של 4.2 מיליון שקל (כמיליון שקל בשנה).

סך תנאי השכר המוצעים לאישורו של וטרמן מסתכמים בעלות של 4.3 מיליון שקל בשנה. האסיפה אמורה להתכנס ב-22 בספטמבר הקרוב בכדי להצביע על הנושאים המדוברים.