בעלת הסטודיו שמתמחה בתכנון וילונות: "העבודה מול לקוחות בינלאומיים מסורבלת וארוכה מאוד"

שאנל מור, בת 52 ממושב כפר הנגיד, נשואה + 3 • בעלת סטודיו בת"א – "שאנל מור וילונות" • "עולם הווילונות מתפתח ומסקרן מאוד. ההשקעה של לקוחות יכולה להגיע גם ל־60 אלף שקל ומעלה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שאנל מור, בעלת "שאנל מור וילונות" / צילום: אלעד גונן
שאנל מור, בעלת "שאנל מור וילונות" / צילום: אלעד גונן

את תחום הטקסטיל ספגה שאנל מור כבר בצעירותה - אביה היה בעל מתפרה בענף האופנה והצליח להעביר לה את האהבה לתחום. בתחילת דרכה היא עוד הייתה מנהלת שיווק במפעל כימיקלים גדול, אך לאחר שנולדה בתה הבכורה, היא החליטה שהגיע הזמן לשינוי והחלה לעצב ריהוט מעץ טבעי. במקביל, היא התנסתה כמוכרת וילונות. שם האש ניצתה, והחיבור לטקסטיל יצא לדרך.

בשלב מסוים היא הבינה שהעיסוק בקיים אינו מעמיק מספיק, ואז חלה התפנית. "אמא של חברה ביקשה שאכין עבורה וילון לסלון. רכשתי בד מנחלת בנימין, דודתי השאילה לי מכונת זינגר, וכך יצא לדרך הווילון הראשון שלי. התוצאה התקבלה בהתלהבות. הלקוחה הפנתה לחברותיה ומשם הכל היסטוריה".

לאחר מכן היא החלה לשבת במתפרות, להתמקצע, וללמוד את סוגי הבדים השונים. לאורך תקופה קצרה היא עבדה מהבית, אך מהר מאוד, בשנת 2014, היא החליטה לפתוח סטודיו בתל אביב. כיום הסטודיו מתמחה בפרויקטים מקיפים של וילונות, בין היתר של דירות ובתי יוקרה בארץ ובעולם, בתי מלון בוטיקיים, מסעדות ומשרדים.

"אני חלוצה בשילוב ותכנון הווילונות בשלב שלפני תחילת השיפוץ. אנשים משקיעים יותר ויותר בבדים איכותיים ובעבודה מקצועית, ומוכנים לשלם עבורם. לדוגמה, ההשקעה בווילונות בדירת 5 חדרים של כ־150 מ"ר, יכולה להגיע ל־60 אלף שקל ומעלה.

"עולם הווילונות מתפתח ומסקרן. לווילונות יש השפעה בעיצוב הבית, הפתחים גדלים ומתרחבים. כיום, אנשים מבטלים תריסים לטובת מקסום המפתחים, מה שמוביל בהכרח לפתרון חלופי, שהוא הווילון. מגמה שהובילה לגידול העסק".

הרבה מהלקוחות של שאנל הם תושבי חוץ, שיש להם בתים בישראל, דבר שלא עוזר בענייני הבירוקרטיה והמיסוי. "העבודה מול לקוחות בינלאומיים מסורבלת וארוכה, זה מקשה מאוד על התהליך. הלקוחות עוברים בבנקים בחינה מדוקדקת וגם כאן, בעת קבלת התשלום, יש בדיקות שנדרשות על כל העברה. בפועל, תזרים המזומנים של ההזמנות מתעכב בשבועות. לעומת זאת, מול הקהל המקומי הפעילות פשוטה וזורמת".

אגב, שאנל מספרת שהשירות מול תושבי החוץ לא מסתכם רק בבתים שלהם בישראל. "אחרי שהלקוחות חוו את הקנייה והעיצוב של בוטיק הווילונות, השירות ממשיך גם לבתים שלהם בעולם. זאת, למרות שבתחילת ההתקשרות איתם, הם סקפטיים לגבי רמת השירות והאיכות שהם עשויים לקבל בישראל. במהרה הם מתבדים".

בעיה נוספת איתה שאנל מתמודדת היא משבר האספקה. "כל הבדים שלנו הם ייבוא אישי, או דרך יבואני טקססטיל. החוסרים החלו בעקבות הקורונה והתגברו. די מהר כולם, כולל הלקוחות, הבינו שהעיכובים נוגעים בכל ענף עיצוב הבית. לכן אני בוחרת חלופות של וילונות, ומתחילה את התהליך כיועצת וילונות, בשלב התוכניות, הרבה לפני הכניסה לבית".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il