סחירות נמוכה? פאגאיה תמכור מניות בשווי 300 מיליון דולר לבנק השקעות אמריקאי

חברת הפינטק הישראלית, ששווי מנייתה זינק בקרוב ל-700% בחודש האחרון, חתמה על הסכם מסגרת למכירת מניות לבנק ההשקעות B. Riley • העסקה טרם הושלמה, ומחיר המניה עוד יכול להשתנות

פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק / צילום: עידו איז'ק  - יח''צ
פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק / צילום: עידו איז'ק - יח''צ

פאגאיה , חברת הפינטק הישראלית שהפכה לסנסציה בנאסד״ק בזכות השווי הגואה שלה, הודיעה כי חתמה על הסכם מסגרת למכירת מניות בשווי של עד 300 מיליון דולר לבנק ההשקעות B. Riley, הנסחר גם הוא בנאסד״ק (סימול RILY). העסקה טרם הושלמה ולפי ההסכם שפורסם, מחיר המניה עוד יכול להשתנות ופאגאיה יכולה לסגת ממנו בכל עת. ובכל זאת, בי ריילי יוכל לממשו בתוך שנתיים מיום ההסכם.

בי ריילי, בנק השקעות לא גדול מלוס אנג'לס, יזכה למכור ללקוחותיו את מניות פאגאיה - פריווילגיה השמורה למעטים בלבד. חברת הפינטק הישראלית הפכה לתופעה בלתי מוסברת כאשר מניותיה נזקו בחודש האחרון בכ-680%, ככל הנראה על רקע מיעוט המניות הזמינות למסחר. מניות המייסדים ומשקיעים אחרים בחברה חסומות ולא ניתן לסחור בהן לפי שעה.

כעת נסחרת פאגאיה לפי שווי דמיוני של 13.3 מיליארד דולר, מכפיל של פי 30 על ההכנסות (Enterprise). בשעה זו נחתכה מניית פאגאיה בכ-7%, ואילו מניית בי ריילי יורדת ב-2.8%.

על פי ההודעה ששחררה פאגאיה לרשות ניירות הערך האמריקאית, היא מעוניינת למכור עד 40 מיליון מניות רגילות מסוג A לבי ריילי, אך מחיר העסקה - 300 מיליון דולר - מגלם ככל הנראה רף עליון של 15 מיליון מניות, בהתחשב במחיר מניה ממוצע של 20 דולר. מחיר המניה בעת העסקה ייקבע באותו היום, והוא יעמוד על 97% ממחירה. לדוגמא, אם מחיר המניה של פאגאיה עומד היום (א') על 18.7 דולר, הרי לבי ריילי עומדת הזכות לרכוש אותו תמורת 18.1 דולר. מאז פרסום העסקה, צנחה מניית פאגאיה ב-15.4%. ייתכן כי הסכם המסגרת מהווה הכרה מצד פאגאיה בכך שמחיר המניה שלה לא יוכל להשאר כה גבוה לאורך זמן.

מספר המניות הכולל בפאגאיה עומד על כ-460 אלף, רק 309 אלף מהן חופשיות למסחר. הסחירות הנמוכה והעלייה החריגה במניה בחודש האחרון הובילו לכך ששניים משלושת מייסדי פאגאיה - גל קרובינר ויהל יוזלרי - כבר מחזיקים על הנייר במניות בשווי של 2.15 מיליארד דולר כל אחד. בידי המייסד השלישי, עמית פרדו, מניות בשווי 3.3 מיליארד דולר.