פינוי בינוי בגבעת שמואל: "אנחנו מקווים שהבניין יחזיק ארבע שנים עד שיגיע תורו להריסה"

במסגרת הפרויקט אזורים קיבלה קרקע פנויה שעליה ייבנו 367 יחידות דיור, מהן 112 יח"ד לדיירים הוותיקים, ובתמורה תמסור החברה בחזרה למדינה את הקרקע המקורית שעליה עמדו הבניינים הישנים • הבעלים יקבלו דירות 4 חדרים חדשות, כולל מרפסת, חניה ומחסן

התחדשות עירונית ברחוב בן גוריון 1־9, גבעת שמואל / הדמיה: 3dvision
התחדשות עירונית ברחוב בן גוריון 1־9, גבעת שמואל / הדמיה: 3dvision

סיפור הפרויקט:

הבניינים ממוקמים במערב העיר גבעת שמואל, והפרויקט ייבנה בפורמט של בינוי פינוי, שבמסגרתו חברת אזורים ביצעה החלפת קרקע עם המדינה. אזורים קיבלה קרקע פנויה שעליה ייבנו 367 יחידות דיור, מהן 112 יח"ד לדיירים הוותיקים, ובתמורה תמסור בחזרה למדינה את הקרקע המקורית שעליה עמדו הבניינים הישנים.

התחדשות עירונית ברחוב בן גוריון 1־9, גבעת שמואל / צילום: יואב כהן
 התחדשות עירונית ברחוב בן גוריון 1־9, גבעת שמואל / צילום: יואב כהן


אדי קנבסקי, נציג אחד הבניינים בפרויקט, מספר שהבניינים בשכונה נבנו ברובם בשנות השבעים. "אני רכשתי את הדירה שלי ב־2004, שילמתי אז 113 אלף דולר ומאז אני גר בנכס.

"עשיתי שני שיפוצים מאז שקניתי את הדירה אבל המצב של הבניין מזמן לא מזהיר. לפני שבע שנים שכנעתי את הוועד לעשות שיפוץ לכניסה של הבניין, אך עדיין ישנן תקלות חשמל ואינסטלציה, וכל הזמן הוועד מזמין אנשי מקצוע לתקן. אנחנו מקווים שהבניין יחזיק ארבע שנים עד שיגיע תורו להריסה".

קנבסקי מציין את הנגישות הטובה של השכונה: "אנחנו קרובים לגשר קוקה קולה ולמרכז העיר.

"אני עובד ברמת גן, ובדרך כלל לוקח לי 15 דקות בערך להגיע למקום העבודה, אלא שבשנים האחרונות ישם פקקים והיציאה מהעיר בשעות השיא לא קלה".

איך הכל התחיל?
"בתחילת 2008, חיפשנו דרך לעשות תמ"א לבניין, היו לנו כמה מועמדים וחתמנו עם אזורים ב־2009. שמחנו שהדברים התחילו לזוז, אולם בעירייה עבדו לאט, היו כל מיני עניינים פוליטיים שגרמו לדברים להיתקע. אנחנו גרים בקומה 3 מעל עמודים ואלה כבר לא בתים שראויים למגורים. גם לא נעים שבכל פעם שיש אזעקה השכנים מתאספים בחדר המדרגות. צריך הרבה סבלנות ולקוות שהדברים יותר מהר בארץ".

התמורה ליזם:

255 דירות.

מחירי שיווק:

החל מ־27 אלף שקל למ"ר.

התמורה לבעלים:

דירות 4 חדרים חדשות, כולל מרפסת, חניה ומחסן.

לו"ז:

התקבל היתר דיפון וחפירה במרץ השנה, החלו עבודות החפירה בשטח.


הפרויקט: בינוי פינוי, בן גוריון 1־9, גבעת שמואל

המצב הקיים: 3 קומות על עמודים, סך הכל 112 דירות בתשעה בניינים

היזם: אזורים

הקבלן המבצע: עץ השקד

האדריכל: טיטו אומן אדריכלים

עו"ד היזם: שחר עוזיאל ממשרד יגאל ארנון ושות'

עו"ד הדיירים: עו"ד לירן זילברמן התחדשות עירונית