דוחות חזקים והשקעה של קרן גידור הקפיצו את מניית המחשוב הזו בעשרות אחוזים בשבוע

הייפר גלובל, הפעילות שפוצלה בתחילת השנה מחברת המחשוב הוותיקה א.מ.ת, הניבה מאז תשואה של כ-80% • מנהל קרן הגידור רידינג קפיטל שמשקיעה בה 40 מיליון שקל: "השווי של הייפר גלובל ימשיך לצמוח ויהיה כפול ואפילו משולש בתוך מספר שנים"

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

הכול מתרחש במהירות עבור הייפר גלובל , פעילות שפוצלה במרץ השנה מחברת שירותי ה-IT הוותיקה א.מ.ת מחשוב  שבשליטת קרן פימי. הייפר, שנוהלה במשך שנים כמגזר בתוך א.מ.ת מחשוב, הפכה לציבורית כאשר מניותיה חולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות בא.מ.ת לפני כחמישה חודשים.

● אט-ביי הישראלית רוכשת את האקספידיה של עולם ביטוחי הסייבר
● NSO מפטרת 100 עובדים; שלו חוליו פורש מתפקיד המנכ"ל

מטרת ההליך היתה להגביר את המיקוד העסקי בכל אחת מהפעילויות והאצת הצמיחה שלהן תוך הצפת ערך לבעלי המניות. במקרה של הייפר זה הצליח במהירות - מאז שפוצלה מא.מ.ת מחשוב זינקה מניית החברה ב-80%, כאשר שווי השוק הנוכחי שלה עומד על כ-800 מיליון שקל (לעומת שווי של כחצי מיליארד שקל לא.מ.ת מחשוב). על רקע דוחות חזקים שפרסמה לאחרונה, נסקה המניה בכ-35% בשבוע האחרון בלבד (נכון לנעילה אתמול).

נציין שבשעה זו המניה מצטרפת למומנטום השלילי בשוק ונחתכת בקרוב ל-5%.

הדוחות הכספיים שפרסמה הייפר מעידים על צמיחה מהירה בעסקיה במחצית הראשונה של השנה. בד בבד דיווחה החברה על השקעה בה מצד קרן הגידור רידינג קפיטל,  שהזרימה 40 מיליון שקל, ויחד עם מניות שכבר החזיקה בחברה, תגיע לשיעור החזקה של 8.9% מההון.

צמיחה מתונה בהוצאות הובילה לקפיצה של 49% ברווח התפעולי

הייפר גלובל, המנוהלת על ידי שחף שרגר, פועלת בתחום מערכות ה-OEM, מערכות מחשוב שמוטמעות במוצרים של חברות אחרות. היא מספקת לחברות טכנולוגיות במגוון תחומים, לרבות רפואה וסייבר, תכנון של המערכת המחשובית שלתוכה יוטמעו פיתוחי החברות.

פעמים רבות חברות מפתחות טכנולוגיה אך הן זקוקות לגורם שייצר את המוצר עצמו, שלתוכו היא תוטמע, וזו ההתמחות רבת השנים של הייפר גלובל, שכבר פועלת גם בארה"ב ובבריטניה, באמצעות רכישת חברות שביצעה על פני תקופה ארוכה.

שחף שרגר, מנכ''ל הייפר גלובל / צילום: ענת קזולה
 שחף שרגר, מנכ''ל הייפר גלובל / צילום: ענת קזולה

מדוחות הייפר עולה כי היא רשמה צמיחה של 32.6% בהכנסותיה ממכירות ושירותים במחצית הראשונה של 2022, והן הסתכמו ב-133 מיליון דולר. הצמיחה נבעה מתוספת לקוחות חדשים והתרחבות עם הלקוחות הקיימים. צמיחה מתונה יותר בהוצאות התפעוליות, הובילה לקפיצה של 49% ברווח התפעולי במחצית שהסתכם ב-9.2 מיליון דולר. הרווח הנקי עמד על 7.5 מיליון דולר, עלייה של 75.5% ביחס למחצית המקבילה אשתקד.

ההקצאה - בפרמיה של 26% על המחיר הממוצע של מניית הייפר

התוצאות המוצלחות של הייפר לא נעלמו מעיניו של צחי אברהם, מייסד ומנהל קרן רידינג קפיטל. הקרן החזיקה בנתח ממניות הייפר גלובל בשל החזקה קודמת בא.מ.ת מחשוב, וגם רכשה בשוק מניות לאחר הפיצול. לאחר מו"מ מזורז בין הצדדים, ביצעה השבוע הייפר הקצאת מניות לרידינג במחיר של 16.16 שקל למניה.

בסך הכול תזרים קרן הגידור סכום של כ-40 מיליון שקל לחברה לפי מחיר שלאחר הזינוק האחרון נמוך ממחיר השוק (18 שקל למניה). עם זאת מדובר בפרמיה של 26% על המחיר הממוצע של מניית הייפר ב-30 ימי מסחר שקדמו למועד הדיווח.

צחי אברהם מרידינג ציין בשיחה עם גלובס כי הוא סבור שהייפר צפויה להמשיך לצמוח בתחום הפעילות שלה. "זו ההשקעה העיקרית שביצענו מתחילת השנה", אמר. "אני מעריך שהשווי של הייפר גלובל ימשיך לצמוח ויהיה כפול ואפילו משולש בתוך מספר שנים".

בעלת השליטה בהייפר היא כאמור קרן פימי שמוביל ישי דוידי, המחזיקה 62% מהון המניות של החברה. גוף מוסדי נוסף שמחזיק בה הוא חברת הביטוח הפניקס , עם נתח של כ-13% מההון.

"נערכנו טוב יחסית למשבר השבבים"

מנכ"ל הייפר שרגר אמר כי הפעילות של החברה החלה בא.מ.ת מחשוב עוד בשנת 2008: "צחמנו במשך מספר שנים ובמהלך העשור הקודם הפכנו למגזר פעילות בא.מ.ת. אנחנו פעילים בארה"ב זה שלוש שנים ובאנגליה כבר חמש שנים. לפני חמש שנים התחלנו לשים את הדגש על הפעילות הגלובלית ולרכוש חברות בחו"ל, במטרה לייצא את הד.נ.א שפיתחנו כאן בישראל".

שרגר מוסיף כי משבר מחסור השבבים הפוקד את היצרניות הגדולות בעולם במגוון תעשיות, מורגש גם בחברה, אך היא פעלה להיערך אליו מראש. "אנחנו מרגישים מאוד את משבר השבבים ביומיום. הוא התחיל ב-2021 ונערכנו אליו טוב יחסית.

"הגדלנו את ההזמנות והמלאים שלנו, וכך אפשרנו ללקוחות לעבור חלקים גדולים מהמשבר עם מינימום נזק. אבל המשבר עדיין פה. בעולם רואים היום שיש חברות למשל בתחום הסייבר, כמו צ'ק פוינט, שנערכו היטב למשבר", מציין שרגר, "בעוד שחברות ענק אחרות פחות מסוגלות לספק במהירות מוצרים ללקוחותיהן".