מצטרפת למרוץ: קרן ברוקפילד מתעניינת ברכישת השליטה בסלקום

הקרן ניסתה לרכוש את מגדלי האנטנות של סלקום אך העסקה לא יצאה לפועל, וכעת באמצעות בנק ההשקעות HSBC מתעניינת ברכישת השליטה בחברה

האחים מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה בדסק''ש / צילום: ישראל הדרי
האחים מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה בדסק''ש / צילום: ישראל הדרי

קרן ברוקפילד מסתמנת כאחת המתעניינות ברכישת השליטה בסלקום , וזאת לאחר שהקרן הביעה נכונות להיכנס למו"מ עם בעלי השליטה דיסקונט השקעות . קרן ברוקפילד מנהלת השקעות בהיקף רחב מאד בכל העולם ולאחרונה החליטה להיכנס לישראל והיא מלווה על ידי בנק ההשקעות HSBC.

נודע כי בנק ההשקעות ברקליס החל בתהליך למציאת משקיע לרכישת סלקום ותוך כדי כך הביעה קרן ההשקעות הקנדית ברוקפילד התעניינות ברכישת סלקום. ברקליס כבר החל להתארגן לשלב המצגות למשקיעים ולפתיחה של חדרי מידע, אך תוך כדי התהליך התקבלה הפניה מקרן ברוקפילד והוחלט לנסות ולמצות איתם את המו"מ.

בשל ההשקעות הנרחבות של הקרן, רכישת גרעין השליטה בסלקום יכול להיות מורכב עבורה היות שהיא תידרש לאישור ממשרד התקשורת ומשרד הביטחון. נזכיר שבעבר רכישת שליטה בחברה סלולרית לחברות שיש להן השקעות במדינות ערביות, נתקלה בהתנגדות מערכת הביטחון.

ברוקפילד ניסתה לפני מספר חודשים לעשות עסקה עם סלקום לרכישת אתרי הסלולר שלה ולהשכרתם מחדש לחברה, וזאת כחלק מניסיון של בעלי השליטה בסלקום, דסק"ש, למצוא פתרון לבעיית החוב למחזיקי האג"ח שלהם. העסקה התפוצצה בעקבות התנגדות של ועד העובדים.

מאז נראה כי החברה ממשיכה לחפש השקעות בישראל והעובדה שסלקום הועמדה למכירה יוצרת עבור הקרן הזדמנות לרכוש את החברה ולאחר מכן לממן אותה דרך עסקה להחכרת אתרי הסלולר שלה.

רק נדגיש שעד עתה לא נמצאה כדאיות כלכלית לעסקאות בעולמות המגדלים, לא רק בשל התנגדויות של ועדי עובדים, אלא בעיקר בגלל שמדובר בעסקה פיננסית נטו, כזו שמזרימה כסף לבעלי המניות ופותרת להם בעיות נזילות, ומצד שני היא גם לא כדאית בגלל היקף פעילות קטן יחסית של התחום והצורך לעשות עסקה עם שתי חברות סלולריות במקביל כדי להצדיק אותה כלכלית.

לאחרונה מכרו בעלי השליטה בסלקום מניות בהיקף של 9.9% מהחברה בתמורה ל-313 מיליון שקל, וירדו בהחזקות בחברה וזאת במטרה להקל על הליך מכירת השליטה.