בעלת הסטודיו שהופכת תמונות לאלבומי זיכרונות: "היו הרבה חבלי לידה, אבל הם לימדו אותי לנהל"

אפרת גילאון, תושבת רעננה בת 46, נשואה + 3 • בעלת סטודיו "האוצרת" - עיצוב ועריכת אלבומים • "הרבה רגעים מאוחסנים בזיכרון שלנו, אבל פזורים בין עננים וירטואליים, טלפונים ניידים ושאר פתרונות האחסנה. המטרה שלי היא להנציח אותם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אפרת גילאון, בעלת סטודיו "האוצרת" / צילום: עדי כהן
אפרת גילאון, בעלת סטודיו "האוצרת" / צילום: עדי כהן

עד לפני עשור, אפרת גילאון הייתה אמא במשרה מלאה. אחרי שנולדה הבת השלישית שלה, נעמה, היא החליטה לעשות גם משהו בשביל עצמה ולקחה קורס הום סטיילינג. אחרי הקורס היא הבינה שהתחום פחות קשור אליה, אלא שהתפנית לא איחרה לבוא.

בשנת 2014, חברה שלה ביקשה ממנה עזרה בעריכת אלבום משפחתי. הן התיישבו ליד המחשב, מיינו וערכו חומרים. אחרי שסיימו, החברה ציינה בפניה כי לדעתה הרבה אנשים צריכים עזרה בתחום.

"אחרי לילה של חשיבה, פניתי למישהי שעסקה בסידור בתים וביקשתי ממנה לבדוק אולי יש לה לקוחות שירצו את השירות הזה. כנראה שהכוכבים עמדו בדיוק במקום הנכון - לאחר כמה ימים הגיע אלי הלקוח הראשון. משם הכול היסטוריה".

הסטודיו של אפרת - "האוצרת" - עורך ומטפל בכל מה שקשור להיסטוריה מצולמת של משפחות: אלבומי ילדים, טיולים, קרובים שנפטרו וכו'. הלקוחות שלה מביאים איתם לפעמים עשרות אלפי תמונות, והיא הופכת אותם לאלבומים, על כל המשתמע מכך.

"אני עובדת בשיטת COSTUM MADE, ואין אלבום אחד שזהה לקודמו. אני מתחילה כל אלבום מ'דף לבן' ועורכת אותו תוך התייחסות לאופי הלקוח ולנושא האלבום. העריכה מתבצעת בתוכנות עריכה מקצועיות וההדפסה נעשית תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר".

עבור הלקוחות, מדובר בעיקר באנחת רווחה. "אחרי שהחומרים מועברים אליי, הלקוחות אסירי תודה על זה שמישהו לוקח מהם את ה'תיק' הזה. בסוף הדרך ממש אפשר לראות ולהרגיש את ההתרגשות שלהם מזה שהפכתי את המאגרים הגדולים לאלבומים שיישארו להם ולילדיהם.

"הרבה רגעים מאוחסנים במגירת הזיכרון שלנו, אבל הם לא ממש לידינו - הם פזורים בין עננים וירטואליים, טלפונים ניידים ושאר פתרונות האחסנה. הם קרובים, אבל למעשה מאוד רחוקים. המטרה שלי היא להנציח את הזיכרונות האלה, את הרגעים הטובים והיפים שכבר אינם".

על אף שכיום העסק עומד על הרגליים, תחילת הדרך לא הייתה פשוטה. "הקפיצה למים נעשתה בשלבים. בהתחלה הייתי בסטודיו מאוד קטן, והיו הרבה מאוד חבלי לידה - תקופות שלא היו לקוחות, פעילות נמוכה, הכנסות שיורדות ובמקביל הוצאות קבועות שנמשכות. זה לא היה פשוט, אבל היום אני מאמינה שהם היו טובים ונכונים. הם לימדו אותי לנהל את הדבר הזה, להתאים את עלויות המוצר בהתאם.

"כעצמאית שעובדת לבד, אני נתקלת לא פעם בקושי שבעומס התפעולי - העלאת התכנים, ניהול המכירות, ביצוע הפגישות וטיפול בכל מה שקשור בהנהלת חשבונות. כמו כן, ישנן עלויות גבוהות מאוד לאחזקת הציוד המחשובי, שרתי הגיבוי ותוכנות העריכה".

לסיום, אפרת משתפת בשאיפות שלה לעתיד. "אני רוצה להמשיך להיות טובה ומקצועית במה שאני עושה. אני רואה את העסק גדל וממשיך לתת ללקוחות את שימור הזיכרונות שהם זקוקים לו". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il