מארק צוקרברג סיפר לג'ו רוגן שלקום בבוקר זה כמו "לקבל אגרוף בבטן"

מנכ"ל פלטפורמות מטא התראיין במשך כמעט שלוש שעות בפודקאסט הפופולרי של ג'ו רוגן, על מגוון נושאים

מארק צוקרברג, מנכ''ל Meta / צילום: Associated Press, Nick Wass
מארק צוקרברג, מנכ''ל Meta / צילום: Associated Press, Nick Wass

מארק צוקרברג אומר שלהתעורר בבוקר כמנכ"ל פלטפורמות מטא  זה כמו לחטוף אגרוף לבטן. "אני מתעורר בבוקר, מסתכל על הטלפון שלי, מקבל איזה מיליון הודעות, כן? של דברים שנכנסו. ורובם לא טובים", אמר צוקרברג לג'ו רוגן בפרק בפודקאסט שלו, "החוויה של ג'ו רוגן" (The Joe Rogan Experience), שעלה ביום חמישי. "זה כמעט כאילו כל יום אתה מתעורר וחוטף אגרוף לבטן", אמר צוקרברג. "עכשיו אני צריך לעשות לעצמי איפוס ולנסות להיות פורה ולא לחוץ לגבי זה".

לאחר שהוא מעבד את המידע שנאמר לו, הוא אומר שהוא מבלה שעה או שעתיים בפעילות גופנית כמו גלישה או תורת לחימה משולבת (MMA).

בראיון שנמשך קרוב לשלוש שעות עם רוגן בתוכנית הטכנולוגיה שלו בספוטיפיי, סיפק מייסד פייסבוק את הפרספקטיבה שלו על מגוון נושאים, כולל מתן עדיפות לפעילות גופנית, השוואת אינסטגרם ליריבה טוויטר ותכנון העתיד שלו. רוגן ריאיין אנשי עסקים אחרים כולל מנכ"ל טסלה אילון מאסק, שנראה שעישן מריחואנה בזמן ההקלטה של התוכנית ב־2018.

צוקרברג מנסה לחדש כמעט כל פן של פעילות פלטפורמת הרשת החברתית. בחודש שעבר דיווחה החברה על הרבעון הראשון בו ירדו הכנסותיה והיא ניצבת מול התחרות קשה מטיקטוק ואחרות.

צוקרברג דיבר על האחריות החברתית של החברה שלו בניהול פלטפורמה שיש בה מיליארדי משתמשים.

"אני רואה את התפקיד שלנו בלתת לאנשים את הכוח לבטא מה שהם רוצים ולקבל את התוכן שהם רוצים", אמר צוקרברג. "וכל פעם שאנו מנסים ליישם איזו דעה שהיא שונה ממה שאנשים רוצים, המוצרים שלנו פחות מצליחים, ואנו פועלים בתוך מרחב מאוד תחרותי".

"קשה לבלות זמן רב בטוויטר בלי להתרגז יותר מדי"

הוא גם השווה בין החוויה של פלטפורמת אינסטגרם שלו לטוויטר.

"היתרון של טוויטר הוא שאתה מקבל את כל האנשים האלה שהם סופר שנונים ואומרים דברים מלאי תובנה, אבל הרבה מהם מאוד קשים לשמיעה", אמר צוקרברג. "אני מגלה שקשה לבלות זמן רב בטוויטר בלי להתרגז יותר מדי. מצד שני, אני חושב שאינסטגרם הוא מרחב מאוד חיובי".

מחקר של הוול סטריט ג'ורנל משנה שעברה הראה שחוקרי מטא בעצמם גילו שאינסטגרם מזיקה למשתמשות צעירות בעיקר, וגם למשתמשים צעירים. מנכ"ל החברה אמר שהוא חשב שחלק מהנושאים הקשורים בכך אינם נרחבים אבל ההשפעה שלהם על אנשים עלולה להיות גדולה.

בטוויטר לא מיד הגיבו לבקשת תגובה.

רוגן לחץ גם לקבלת פרטים על החלטת פייסבוק להגביל פוסטים של הניו יורק פוסט לקראת בחירות 2020 בעקבות חשיפת העיתון על הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו או התקבלו על ידי בנו של ג'ו ביידן, האנטר.

צוקרברג הגן על הסינון בפייסבוק אך הכיר בכך שמדובר בתהליך פגום. הוא אמר שהיה חשש שהסיפור יתאם את הדפוס של סוג התוכן ממנו הזהירה הבולשת הפדרלית, אם כי ב־FBI לא הזכירו דווקא את הפרשייה הזו של ביידן.

"באו אלינו מה־FBI - לחלק מהאנשים אצלנו - ואמרו, 'הי, רק שתדעו, תהיו בכוננות גבוהה", אמר צוקרברג. "בודקי העובדות הסתכלו על העניין ואף אחד מהם לא הצליח לקבוע שמדובר בסיפור שגוי", אמר לגבי הפרשייה.

"איני יודע אם התשובה הייתה אמורה להיות, אל תעשו כלום או אל תנהלו שום תהליך", הוא הוסיף. "אני חושב שהתהליך היה סביר למדי... אבל באופן ברור אתה לא רוצה מצבים כאלה".

צוקרברג מחפש ביקורת שעוזרת לצמוח

צוקרברג אמר גם שהוא לעתים נאבק בכמויות המשוב השלילי שהוא מקבל ברשתות חברתיות.

"אתה לא רוצה להיות כל כך סגור שאתה לא מקשיב לביקורת בגלל שאז לא יהיה לך סיכוי לגדול", אמר. "אבל אני חושב שלמצוא אנשים ומקומות שיספקו ביקורת, ויעשו זאת ממקום שמנסה לעזור לצמוח ולא להרוס אותך, זה דבר מאוד נדיר".

על אף הלחץ, צוקרברג, בן 38, אומר שאין לו כוונות לפרוש בקרוב. יש לו יעדים מקצועיים ואישיים ספציפיים שהוא רוצה להשיג ב־10 עד 15 שנים הקרובות, אמר.

לגבי עבודה, הוא מתמקד בהבאת הרשתות החברתיות אל מעבר לטלפונים חכמים ולהגדיר מה תהיה פלטפורמת המחשוב של העתיד. בשנה שעברה שינתה פייסבוק את שמה כחברה לפלטפורמות מטא כדי לשקף את הרצון שלה למצב עצמה מחדש סביב המטאוורס, או המרחב המקוון המשותף שבו חיים ביחד אווטארים דיגיטליים.

ברמה האישית, הוא אומר שהוא נהנה לעבוד בחווה שלו עם משפחתו, ומנסה להפוך אותה למתחדשת ב־100%.

הוא אמר שהוא מאוד אוהב לעבוד עם אשתו, פריסילה צ'אן, שתיאר כ"מבריקה לגמרי". הם ייסדו יחד את יוזמת צוקרברג צ'אן והבטיחו לתרום 99% מהונם במהלך חייהם דרך קרן משפחתית שהקימו, בתחומים כמו חינוך ובריאות.

"המטרה לטווח ארוך היא בעצם ליצור כלים לקהילייה המדעית שיאפשרו להם להיות מסוגלים לרפא, למנוע או לנהל את כל המחלות עוד במאה הזו", אמר לרוגן. "ואני חושב שזה אפשרי".