הצוללת | פודקאסט

קליפורניה עוברת למכוניות חשמליות בלבד. למה ישראל נשארה מאחור?

מדינת קליפורניה בארה"ב מתכננת לעבור למכירה של מכוניות חשמליות בלבד החל משנת 2035. זוהי פריצת דרך שמסמנת שהעתיד בתחום התחבורה שייך לכלי הרכב החשמליים • ישראל הייתה אמורה להקדים את ארה"ב, ואפילו התחייבה לכך. למה זה לא קורה? • האזינו 

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

בשבוע שעבר העביר הממשל בקליפורניה חקיקה חדשה שאוסרת את המכירה של רכבי בנזין בתחומי המדינה החל משנת 2035. החקיקה נחשבת פריצת דרך במדיניות הסביבתית של ארצות הברית לאור גודלה של כלכלת קליפורניה, וצפויות להיות לה השלכות מרחיקות לכת על תעשיית הרכב כבר בשנים הקרובות. בינתיים, לפחות 15 מדינות נוספות בארצות הברית, בהן ניו ג'רזי, ניו יורק ופנסילבניה, צפויות לאמץ את החקיקה של קליפורניה.

אמנם החקיקה החדשה נחשבת למשמעותית בארצות הברית, אך ישראל הקדימה את האמריקאים בכמה שנים טובות. כבר בנובמבר 2018 הייתה ישראל אחת המדינות הראשונות בעולם שהציבו יעד להפסקת המכירות של רכבי בנזין ודיזל בתחומן עד 2030. ההתחייבות הזו הקנתה לממשלה יוקרה בפורומים בינלאומיים כמו ועידת האקלים וה־OECD. אולם, דיבורים לחוד ומעשים לחוד: כשיצאנו לבדוק השבוע מה קרה בשטח מאז אותה הצהרת כוונות, גילינו שהיא רחוקה מיישום.

מהן הסיבות לכך ומה צופן העתיד למכוניות החשמליות בישראל? האזינו לפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".