המועמד לכנסת התלונן על הכפשה. השופט עמית הופתע מזהות המכפיש

מועמד מטעם הציונות הדתית, צבי סוכות, הגיש עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בטענה כי מופצים נגדו מסרונים מכפישים • השולחת, שינובר גרופ, טוענת כי המסרונים נועדו לעזור לסוכות

השופט יצחק עמית, יו"ר ועדת הבחירות / צילום: דוברות בתי המשפט
השופט יצחק עמית, יו"ר ועדת הבחירות / צילום: דוברות בתי המשפט

סיפור כזה לא קורה כל יום. מועמד לכנסת מטעם הציונות הדתית, צבי סוכות, הגיש עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בטענה כי מופצים נגדו מסרונים מכפישים באופן אנונימי על מנת לפגוע בסיכוייו להיבחר בפריימריז של הציונות הדתית. יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, אליו הופנתה העתירה, הוציא צו לחברות הסלולר על מנת שיחשפו האם הן שלחו את המסרונים המדוברים. חברת טלזר-019 אישרה כי שלושה מסרונים נשלחו על ידה, ולאור הוראת השופט עמית, גילתה כי המסרונים הוזמנו על ידי יוסי שינובר מחברת שינובר גרופ.

ביהמ"ש מאותת לנושאי המשרה: לא תוכלו להסתתר מאחורי עורכי הדין
ההשלכות עשויות להיות דרמטיות: מאחורי תביעת חיסוני הקורונה שהגישה מודרנה נגד פייזר 

אלא שכאן הגיע הטוויסט בעלילה. השופט עמית מציין בהחלטתו כי לטענת חברת שינובר, סוכות עצמו "הוא היחיד עמו התקשרה לשם שליחת מסרונים הנוגעים לבחירות המקדימות לרשימת הציונות הדתית". עוד הודיעה שינובר גרופ כי "שלושת המסרונים האמורים נשלחו מיוזמתה, בידיעת העותר עצמו, וכי מטרתם אינה להכפיש אותו או לפגוע בו, אלא דווקא לתמוך בו".

בתגובה לכך הגיש סוכות הודעה ובה הוא מכחיש מכל וכל את הקשר שלו למסרונים הנזכרים בעתירה ועומד על כך שלא ידע על המסרונים ולא הזמין אותם, ובאותה נקודת זמן כלל לא ידע מיהו שינובר.

צבי סוכות / צילום: פלאש 90
 צבי סוכות / צילום: פלאש 90

שינובר טוענת כי המסרונים נשלחו מיוזמתה, על מנת לתמוך בעותר

השופט עמית הגיע למסקנה כי העתירה הגיעה למבוי סתום. שינובר גרופ עומדת על טענתה כי שלושה מהמסרונים אמנם נשלחו מיוזמתה, על מנת לתמוך בעותר, ובידיעתו של העותר, וכי אין לקוח נוסף אשר זהותו עלומה העומד מאחורי המיזם. "למקרא תוכן שלוש ההודעות האמורות אכן אין זה נהיר כל צרכו מדוע העותר רואה בהם ניסיון לגרום לו נזק פוליטי. העותר אף לא נימק מדוע יש במסרונים אלה משום הכפשה או ניסיון פגיעה".

לדברי השופט עמית, "אין בדעתי להיכנס להתכתשות שבין שינובר גרופ לבין סוכות, ולכל צד שמורות טענותיו נגד משנהו".

בתגובת שינובר גרופ שהוגשה על ידי עו"ד גיא בוסי נאמר, "סיפור המעשה ההזוי והמצוץ מן האצבע שטווה העותר... מחוט ועד שרוך נעל, היא חרפה משפטית, ניסיון הַטְרָלָה עקר והשחתה לריק את זמנו של יו"ר ועדת הבחירות הנכבד

"עובדות האמת מוכיחות, כי העותר החליט לעשות הכול, על מנת לנצח בבחירות המקדימות, גם על ידי צירוף ועדת הבחירות והעומד בראשה לקלחת הפוליטית, שהרי לית מאן דפליג, שהעותר ידע בידיעה שבעובדה, כי שלוש מבין ארבעת ההודעות נשלחו על ידי המשיבה".

תוכן ההודעות: "יותר בן גביר מבן גביר"

הודעות אלו נשלחו בין ה-16 ל-20 באוגוסט. כך לדוגמה נכתב "הפתעה ענקית בכל הסקרים, בקרב המתפקדים בציונות הדתית. צבי סוכות, מי שכיהן כמנכ"ל עוצמה יהודית, מפתיע ומגיע כמקום שלישי אחרי שמחה רוטמן ואורית סטרוק". עוד נכתב למשל כי "נאמני הציונות הדתית תומכים בצבי סוכות בפריימריז לרשימה, כי לא צריך את בן גביר אם יש לנו בן גביר משלנו, מנכ"ל עוצמה יהודית לשעבר צבי סוכות מתמודד ברשימה ומוביל לפי כל הסקרים ומגיע לאחד מ-3 המקומות הראשונים. בן גביר רוץ לבד, יש לנו כבר בן גביר ברשימה".

עוד בתגובת שינובר, "היעלה על הדעת, שגורם אנונימי - המבקש להכפיש, לפגוע ולהרע למתמודד - ישלח הודעות התומכות במצע של אותו מתמודד, גם אם נשלחו באופן אנונימי?

"האמת העובדתית - המגובה בתצהיר - היא, כי הכול נעשה מתוך רצון לסייע לעותר, כחלק מאותן שיחות שניהלו שינובר והעותר, כמו גם השיחות המשולשות עם גורם נוסף".

מיהו אותו גורם נוסף? ובכן, לגלובס נודע כי המדובר בלא פחות ולא יותר במנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף. באותה נקודת זמן עוצמה יהודית הייתה בנקודת רתיחה מול מפלגת הציונות הדתית, כאשר בן גביר הודיע כי ירוץ לבד. האם עוצמה יהודית ניסתה לדחוף את צבי סוכות למפלגת הציונות הדתית באמצעות מסרונים שאומרים כי סוכות הוא יותר בן גביר מבן גביר, ושהציונות הדתית לא צריכה את איתמר בן גביר?

על כל פנים, לגלובס נודע כי שינובר ועוצמה יהודית עובדים בשיתוף פעולה. כך או כך, בשיחה שהגיעה לידי גלובס, נשמע יוסי שינובר אומר לצבי סוכות כי ההודעה שסוכות הוא יותר בן גביר מבן גביר היא מסרון שהופץ על ידו על מנת לפגוע בסמוטריץ וכדי לעודד את הפיצול בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית.

בעוצמה יהודית אומרים שאין להם כל קשר להודעות שהופצו, וכי החיבור שעשה וסרלאוף בין סוכות לשינובר היה עזרה טכנית בלבד שהתרחשה זמן ניכר לאחר שליחת המסרונים וכי בעוצמה יהודית כלל לא ידעו ועדיין לא יודעים מי עומד מאחורי הפצת המסרונים הללו. מהמידע שהגיע לידי גלובס עולה, כי אכן סוכות לא הכיר את שינובר במועד שליחת המסרונים, ותגובת שינובר איננה נכונה כאשר טען כי "הכול נעשה מתוך רצון לסייע לעותר, כחלק מאותן שיחות שניהלו שינובר והעותר, כמו גם השיחות המשולשות עם גורם נוסף".

מצבי סוכות נמסר: "זו חוצפה שאינה מתקבלת על הדעת. אגיש תביעה אזרחית. אדם שלא הכרתי מעולם שלח מסרונים שפגעו בי למתפקדי המפלגה, ועוד טוען שעשה את זה כדי לעזור לי. מאוכזב מועדת הבחירות שסגרה את העתירה בלי לחשוף את זהות מזמין ההודעות".

חברת שינובר גרופ מסרה בתגובה כי אין ליוסי שינובר קשר לפוליטיקה, וכי הוא מאחל בהצלחה לכולם.