קרביין גייסה 56 מיליון דולר: "בתנאים של 2021 היינו כבר חד קרן"

הסטארט-אפ הישראלי קרביין מפתח תוכנה לתקשורת חכמה עם מוקדי חירום • המנכ"ל והמייסד אמיר אליחי: "ככל שהמצב גרוע, לנו בקרביין יותר טוב כי אנחנו מוכרים לממשלות מקומיות וכשהפשע עולה, אז משקיעים יותר בביטחון ציבורי"

הנהלת קרביין / צילום: ניר אריאלי
הנהלת קרביין / צילום: ניר אריאלי

הסטארט-אפ הישראלי קרביין (Carbyne), המפתחת תוכנה לתקשורת חכמה עם מוקדי חירום ושירות, הודיע היום (ד') על גיוס 56 מיליון דולר. מאז הקמתה ב-2014 גייסה קרביין (בעבר ריפורטי) 128 מיליון דולר. קרביין מעסיקה 200 עובדים, 70 מהם בישראל.

המשקיעה הגדולה ביותר בסבב הייתהCox Enterprises , שהשקיעה 25 מיליון דולר. יחד איתה הובילה את הסבב Hanaco Growth. עוד משקיעים חדשים בסבב היו Valor Equity Partners, General Global Capital, TalC (קרן מאבו דאבי) והמשקיע סאנדיף באמר. המשקיעים הקיימים של החברה שהשתתפו בסבב היו הגנרל בדימוס דיוויד פטראוס, פאונדרס פאנד, Elsted Capital Partners,FinTLV. הגיוס נסגר בחודש יולי האחרון.

קרביין הוקמה על ידי אמיר אליחי (מנכ"ל), אלכס דיזינגוף (מוביל טכנולוגיה), יוני יטאסון (ראש צוותי פיתוח), ליטל לשם (בעלת מניות) ופנחס בוכריס - לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון. עם משקיעיה הראשונים נמנה אהוד ברק, שכיהן תקופה מסוימת כיו"ר, אבל כיום אינו מעורב בחברה ולא מחזיק מניות בה.

התוכנה של קרביין מנהלת את כל התקשורת מול מוקדי חירום מהרגע שאזרח מתקשר לשירותי חירום כמו 911 בארה"ב. התוכנה של קרביין מנתבת את השיחה למוקד, מאפשרת להעביר את השיחה לווידיאו, לשלוח מיקום ותמונה וגם לשתף מידע עם השוטרים וצוותי הצלה בשטח. קרביין מנסה להחליף את הספקים המסורתיים של תוכנה למוקדי חירום, מוטורולה ו-Intrado, ששולטים בשוק של 10 מיליארד דולר לשנה. האתגר הגדול של החברה הוא לשכנע את הממשלות המקומיות לאמץ מוצר מבוסס ענן לשירות חירום. לחברה 11 פטנטים על הטכנולוגיה וביניהם ארכיטקטורה שפותחה יחד עם אמזון ומאפשרת לעבוד גם ללא חיבור לאינטרנט.

אליחי אמר ל"גלובס" כי זמנים של מיתון כלכלי דווקא טובים לחברה כמו קרביין. "ככל שהמצב גרוע, לנו בקרביין יותר טוב כי אנחנו מוכרים לממשלות מקומיות וכשהפשע עולה, אז משקיעים יותר בביטחון ציבורי. אנחנו גם חותמים חוזים ארוכי טווח ל-5 שנים ויש לנו פחות נטישה, שזה אטרקטיבי למשקיעים כעת". בארץ עובדת קרביין בין השאר עם העיריות תל אביב וירושלים, כמו גם עם חברת הקורקינטים Wind. בעולם זכתה החברה לאחרונה בחוזים בעיר ניו אורלינס, בפלורידה ובמדיין, קולומביה.

לדברי אליחי, השווי שלפיו בוצע הגיוס הנוכחי היה גבוה פי שלושה מאשר בגיוס הקודם אשתקד. "גדלנו בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ב-250% בהשוואה לשנה קודמת, שזאת קפיצה משמעותית, ואלו עומדות על עשרות מיליוני דולרים. מצד שני המכפילים שמקבלים על ההכנסות ירדו ואם בשנה שעברה השווי שלך נקבע על פי מכפיל 20 על הכנסות סוף שנה, עכשיו זה ירד למכפיל 10. אני חושב שאם היינו עדיין במכפילים של 2021, קרביין הייתה חד קרן".