התספורת בדרך? גיבוי אחזקות מאשרת כי התניעה מגעים לגיבוש הסדר חוב

לחברה יש שתי סדרות אג"ח שמהן נותרו לפירעון 137 מיליון שקל • לאור הסכמת החברה, ביהמ"ש אישר את מינוי של רו"ח איציק עידן כמומחה כלכלי במטרה שיבחן הסדר חוב

יהונתן כהן / צילום: יח''צ
יהונתן כהן / צילום: יח''צ

אחרי חודשים של תסבוכות, מקדמת גיבוי אחזקות  שבשליטת יהונתן כהן (62.8%) מגעים להסדר חוב מול מחזיקי שתי סדרות האג"ח שלה. המגעים עדיין ראשוניים והם באים כאשר ברקע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר אישר היום (א') את בקשת הנאמן לסדרות האג"ח, חברת הרמטיק נאמנות, למנות את רו"ח איציק עידן כמומחה לבחינת הסדר חוב. בגיבוי אחזקות אישרו לפניית גלובס כי פנו במגעים להתחלת גיבושו של הסדר החוב.

לפי שעה בית המשפט אישר כאמור את מינויו של עידן, שרק החל שיבדוק את טיבם של המגעים שהחלו בין החברה למחזיקי האג"ח. עדיין לא מדובר בגיבוש של מתווה להסדר חוב, אך פני הדברים ברורים וככל שהמגיעים בין החברה למחזיקי האג"ח יבשילו למתווה אז תוגש בהמשך הבקשה לבית המשפט לאישור אותו הסדר.

גיבוי אחזקות, העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ובעיקר בסליקת צ'קים, עברה החל מחודש מאי השנה סדרה של פרשות כלכליות חמורות שנוגעות להתנהלות בסניף מזרע, הסניף הצפוני שלה. החברה מינתה לפני מספר חודשים בודק חיצוני עקב חשדות לאי סדרים באותו סניף, ואז נמצא כי ניתנו הלוואות מבלי בטוחות נאותות ותוך מחדלים ברישום שלהן. לפי דיווח החברה מוקדם יותר החודש היא מעריכה כי ההפרשה בגין הפסדי האשראי מהפרשה תנוע בין 80 ל-100 מיליון שקל.

לחברה שתי סדרות אג"ח, סדרה א' שנסחרת בתשואה של 1,670% וסדרה ב' בתשואה של 71%. מסדרה א' נותרו לפירעון 10 מיליון שקל, סכום שאמור להיפרע בדצמבר השנה. מסדרה ב' נותרו לפירעון 127 מיליון שקל ומועד הפירעון הסופי הוא בדצמבר 2025. מניית גיבוי שנפלה ב-89% בשנה האחרונה, מגלמת במחירה שווי שוק של 13.7 מיליון שקל לחברה כיום.

בשבוע שעבר חשפנו בגלובס כי אייל רוזן מנהל הסניף הצפוני של גיבוי אחזקות, יצא למעשה מהארץ והוא נמצא בחו"ל. רוזן שהודה בפני החברה בעבר כי נטל ממנה כספים במיליוני שקלים, בהם גם הלוואה שניתנה לכאורה לחברה של אביו, שוהה כעת מחוץ לישראל. בעוד שבחברה העריכו כי הוא נמצא בדובאי, רוזן עצמו מסר כי הוא נמצא בדנמרק ומטפל בעסקיו באירופה.