אחרי ששתי חברות ישראליות בתחום נמכרו, זסטי מגייסת 75 מיליון דולר

זסטי בונה תוכנה שמתאימה את משאבי האחסון והחישוב בענן לצרכים של הארגון באופן אוטומטי • שתי חברות ישראליות בתחום, ספוט וגרנולייט, נרכשו ע"י נטאפ ואינטל בהתאמה, בסכום כולל של יותר ממיליארד דולר

מייסדי זסטי, מקסים מלמדוב ואלכסיי באיקוב / צילום: אירנה יונק
מייסדי זסטי, מקסים מלמדוב ואלכסיי באיקוב / צילום: אירנה יונק

ההוצאה על שירותי ענן הפכה למעמסה פיננסית כבדה על ארגונים, מה שהוליד באופן טבעי מוצרים שתפקידם לבצע אופטימיזציה של השימוש בענן ולהקטין את החשבון החודשי ללקוחות. שני סטארט-אפים ישראלים שפיתחו מוצרים כאלו רשמו אקזיטים מרשימים בשנים האחרונות: ב-2020 קנתה נטאפ  האמריקאית את ספוט ב-450 מיליון דולר והשנה רכשה אינטל את גרנולייט ב-650 מיליון דולר.

סטארט-אפ שלישי עם מוצר בקטגוריית אופטימיזציה של הוצאות ענן הוא זסטי (Zesty), שהוקם ב-2019 על ידי מקסים מלמדוב (מנכ"ל) ואלכסיי באיקוב (סמנכ"ל טכנולוגיות). הסטארט-אפ זסטי הודיע היום (ג') על גיוס של 75 מיליון דולר ובסך-הכול גייס 116 מיליון דולר עד היום. רוב הסכום שגויס כעת ילך להשקעה בחברה, עם מרכיב קטן שיתגלגל לכיס היזמים כחלק מסקנדרי. "הגיוס הזה נותן לנו רוח גבית מהמשקיעים לא להימכר אלא לבנות משהו גדול", אומר מלמדוב.

זסטי בונה מערכת אוטומטית שמגדירה ומתאימה את הקונפיגורציות (ההגדרות) בענן באופן דינמי ובזמן אמת על פי הצריכה העסקיים המשתנים של הארגון. אם קצב צריכת המשאבים של הארגון עולה, המערכת של זסטי תזמין עוד משאבי אחסון וחישוב מהספק כדי שהאפליקציות לא יקרסו. אם קצב הצריכה יורד, המערכת של זסטי תשחרר משאבים כדי שהארגון לא ישלם יותר מידי. כל זה קורה מבלי שאנשי התשתית (DevOps) יצטרכו לבצע התאמות ידניות.

"ישנן חברות כמו ספוט שהדגש שלהן הוא על הוזלת החשבונית, תוך התפשרות על יציבות. לעומת זאת, מבחינתנו סדר החשיבות הוא קודם כל יציבות, אחר כך ביצועים ובסוף עלויות. במידת הצורך אפילו נגרום ללקוח לשלם יותר", אומר מלמדוב.

זסטי מעסיקה 120 עובדים, 110 מהם בישראל. החברה משרתת מעל 300 לקוחות, כאשר רוב ההכנסות שלה הן מצפון אמריקה. בישראל עובדת זסטי עם חברות כמו ארמיס, מאנדיי, וויז וגונג.

קצב ההכנסות החוזרות הוכפל

לדברי מלמדוב, קצב ההכנסות החוזרות (ARR) של זסטי הוכפל מתחילת 2022 והשווי בסיבוב הנוכחי, שנסגר לפני כמה שבועות, קפץ פי שלושה ביחס לגיוס הקודם אשתקד. הגיוס הנוכחי של זסטי הובל על ידי משקיעה חדשה בחברה, הקרן האמריקאית B-Capital, שאחד ממייסדיה ומוביליה הוא אדוארדו סברין, שהקים יחד עם מארק צוקרברג את פייסבוק בזמן הלימודים באוניברסיטת הרווארד. הקרן השקיעה כבר ב-OwnBackupופרימיטר 81 הישראליות.

יחד עם B-Capital, הובילה את הסיבוב גם משקיעה קיימת, Sapphire Venture, והשתתפו בו המשקיעים הקודמים Next47 ו-S-Capital גם כן. "הקרנות שהובילו את הסיבוב שאלו את חברות הפורטפוליו שלהן על איזה מוצר הם לא יוותרו גם בזמן מיתון והם הצביעו עלינו. זה מה שפעל לטובתנו בגיוס", אומר מלמדוב.