קרן אלומה משקיעה בחברת פריסת הסיבים של יוסף שוינפלד

טמרס טלקום שבשליטת קרן אלומה הודיעה על הסכם להשקעה של עד 25 מיליון שקל בחברת יוניגיאה של היזם יוסף שוינפלד, בעלי חוות השרתים SDS • בתמורה תקבל טמרס 55% מהמניות, כשהמטרה היא הרחבת פעילותה בתחום הסיבים היבשתיים בישראל

קרן אלומה. מולי רבינא, ינון יוגב ואורי יוגב / צילום: שלומי ברנטל
קרן אלומה. מולי רבינא, ינון יוגב ואורי יוגב / צילום: שלומי ברנטל

תחום הדאטה סנטרים ותשתיות הסיבים האופטיים רותח. לקראת כניסת שחקנים בינלאומיים נוספים לשוק, ועל רקע הפיכתה של ישראל לגשר בין אסיה לאירופה, הודיעה היום (ד') טמרס טלקום שבשליטת קרן אלומה על הסכם להשקעה של עד 25 מיליון שקל בחברת יוניגיאה בבעלותו של היזם יוסף שוינפלד, הבעלים של חוות השרתים SDS. 

מיזוג בשוק התקשורת: טמרס טלקום רוכשת 25% מ-ITC תמורת 9 מיליון שקל 
פרטנר תקים תשתית סיבים אופטיים עבור טמרס טלקום של קרן אלומה ב-40 מיליון שקל 

טמרס תקבל 55% ממניות החברה שמנוהלת על-ידי ניסן אריה. יוניגיאה היא חברה שהוקמה על-מנת להתמקד בחיבור מרכזי הדאטה של SDS, ובעקבות העסקה טמרס תקדם פריסת סיבים אופטיים בפריסה עצמאית וחיבורם של דאטה סנטרים נוספים לכבל התת-ימי שהיא מפעילה.

יוניגיאה נולדה במטרה להוזיל את עלויות התמסורת קודם כל עבורה בחיבור עצמאי של מרכזיה, וכך גם להתחרות בחברות התקשורת ובעיקר בבזק. החברה מנצלת תוואים שונים והזדמנויות להשחיל סיבים אופטיים באזורים שהיא חושבת שיכולים לסייע לה, כמו למשל במקטעים מסוימים של כביש 6.

עסקה זו תאפשר לטמרס להרחיב את פעילותה בתחום הסיבים האופטיים היבשתיים (לאחר שחתמה על עסקה עם פרטנר לפריסת סיב לירדן) על דרך של פריסת תשתיות סיבים אופטיים על-ידי יוניגיאה בין חוות השרתים שבבעלות SDS במודיעין, בשוהם, בפתח תקווה ובבית יהושוע, מרכזי העסקים של ישראל לבין אתר הנחיתה של הכבל התת-ימי שבבעלות טמרס בטירת הכרמל.

תום קורן, מנכ"ל טמרס, אמר כי תחום הכבלים התת-ימיים והדאטה סנטרים בישראל עומד לפני ביקושים רבים מאוד, ושחקנים גדולים מאוד צפויים להיכנס לשוק. הוא ציין כי המטרה היא לפרוס סיבים אופטיים בצורה עצמאית, אך לא פסל שימוש בתשתיות מתחרות במחירים המתאימים.

מנכ"ל קרן אלומה, ינון יוגב, התייחס לעסקת יוניגיאה ואמר: "כחלק מהאסטרטגיה של אלומה עם ביצוע ההשקעה בטמרס, הגדרנו שלושה יעדים להרחבת פעילותה של טמרס: כבל בינלאומי לחיבור אירופה ואסיה, חוות שרתים ותשתיות סיבים יבשתיים למיקומים אסטרטגיים בשטח ישראל. כניסתנו ליוניגאה כשותף אסטרטגי, יחד עם SDS ויוסי שוינפלד, היא חלק ממימוש האסטרטגיה. הפריחה בשוק חוות השרתים, יחד עם כניסת ענקיות הענן לישראל, מייצרות ביקושי ענק לתעבורה בין מרכזי העסקים וחוות השרתים, ובאמצעות יוניגאה, טמרס תהווה חלק משמעותי משוק צומח זה".