משרד התקשורת בהתראה ל-wecom: שלמי דמי רישיון או שנחלט ערבויות

wecom עומדת בפני חילוט ערבויות בסך 5 מיליון שקל, במקרה שלא תשלם את דמי הרישיון לדור החמישי בסך 45 מיליון שקל עד סוף השבוע • וגם: בקופת-חולים מאוחדת משיקים מערך שלם של שירותי רפואת להט"ב, ורדיו ת"א חוגג 50 פרקים ראשונים לפודקאסט "המשפיעות" בהובלת אשת התקשורת ורד רמון-ריבלין • אירועים ומינויים

יריב לרנר, מבעלי wecom / צילום: רפי דלויה
יריב לרנר, מבעלי wecom / צילום: רפי דלויה

אירוע יוצא דופן בשוק הסלולר: שחקנית הסלולר החדשה-ישנה wecom עומדת בפני חילוט ערבויות בסך של 5 מיליון שקל, וזאת במקרה שלא תשלם את דמי הרישיון לדור החמישי בסך 45 מיליון שקל עד סוף השבוע.

כפי שנחשף בגלובס, במשרד התקשורת כועסים על הסירוב של wecom לשלם את דמי הרישיון שנקבעו לה עד 8 בספטמבר, והמשמעות היא שהאירוע יכול להגיע גם עד כדי ביטול הרישיון. הסירוב של החברה נובע מהבעיה שלה מול אפל העולמית, שמעכבת את פתיחת מכשירי האייפון בישראל לשימוש בדור החמישי ברשת של wecom.

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
 שר התקשורת יועז הנדל / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ככל הנראה, לא מדובר בסיבה מיוחדת, אלא בתהליכים פנימיים של אפל, שנדרשת לזהות את המפעיל כתנאי לשחרור החסימה. ב-wecom בחרו להטיל את האחריות על משרד התקשורת, למרות שלמשרד אין קשר לאירוע, והוא יכול רק לנסות ולסייע בפנייה לאפל. לכן, במשרד לא אוהבים בלשון המעטה את הקשר שיצרה החברה בין אפל לדמי הרישיון שלה, אם כי בשבוע שעבר שינסו לעזור בפנייה לענקית הטק. אגב, ייתכן כי הסוגיה קשורה יותר לרשות התחרות.

ב-wecom טוענים כי החסימה של אפל פוגעת במעבר של לקוחות אליה, וכשחקנית חדשה בשוק הסלולר שמנסה לפרוץ ולגייס לקוחות, הדבר פוגע ביכולתה לעשות זאת. בנוסף מזכירים שם כי אפל אינה לא "עוד שחקן" בשוק, ומדובר במסה של לקוחות שמבטלים את המעבר כשהם מגלים את היותם חסומים לדור 5.

נזכיר כי wecom נמצאת בשליטת קרן כלירמק ואיש העסקים יריב לרנר. היא נרכשה בתחילת 2022 במסגרת הסדר חוב, אחרי שחברת מרתון, שהייתה בבעלות חזי בצלאל והפעילה את המותג WE4G, נקלעה לקשיים. החברה חזרה לשוק עם מודל שיווקי חדש, שבו היא מציעה גלישה חינם לחו"ל ללא הגבלה במחיר קבוע של 49 שקל לחודש.

מ-wecom נמסר בתגובה: "החברה מתנהלת מול משרד התקשורת בנושאים רבים, ולא עושה זאת באופן פומבי. מדובר במחלוקת שנידונה בחודשים האחרונים מול המשרד, ואנחנו מקווים להגיע לפתרון ולהסדיר את הנושא בקרוב".

גד פרץ

מערך להט"ב חדש במאוחדת

אחרי שלפני כשנה מינה בית החולים איכילוב מנהל לתחום הלהט"ב, ובמקביל לפתיחת מרפאה ייעודית של קופת-חולים כללית לקהילת הלהט"ב בחיפה, בקופת-חולים מאוחדת משיקים מערך שלם של שירותי רפואת להט"ב, במטרה "לאפשר לחברי הקהילה הגאה לקבל שירות רפואי שוויוני, מקבל ומכיל, בדיוק כמו שמגיע לכל אדם בישראל".

השירותים הניתנים כוללים בין היתר רפואת משפחה מותאמת, רפואת נשים מותאמת, שירותי פסיכיאטריה, עובדים סוציאליים ושירותי סיעוד, אנדוקרינולוגיה וטיפול הורמונלי לטראנסים, טיפול מונע לפני ואחרי חשיפה ל-HIV, מרפאת STD (זיהומים העוברים במגע מיני) ורפואת ילדים למשפחות גאות.

פתיחת שרותי להט''ב של מאוחדת / צילום: יריב עראמי
 פתיחת שרותי להט''ב של מאוחדת / צילום: יריב עראמי

המערך כולל מתן שירות פרונטלי בארבע מרפאות בתל אביב (שפרינצק, פנקס, פלורנטין ולה גווארדיה) וכן שירות רפואת משפחה מותאמת (המתאפיינת בהבנה של הצרכים הפיזיים, הנפשיים והבריאותיים הספציפיים) במספר מרפאות ברחבי הארץ. כמו כן, ניתן לקיים מפגשים עם רופאים מרחוק, באמצעים דיגיטליים.

"הרעיון בהקמת השירותים לקהילה הגיע בעיקר מהשטח, מהצוותים הרפואיים שלנו, חלקם חברי הקהילה או נותנים שירות לקהילה", אומרת מנכ"לית מאוחדת, סיגל רגב. "הם ראו את המצוקה ואת הצורך האמיתי בהנגשת טיפולים ובשירות ייחודי. המהלך נבנה במשך מספר חודשים, מתוך רצון להעניק סביבה מכילה, מקצועית ומותאמת. אני בטוחה שהמערך שהשקנו יסייע בצמצום הפערים בין האוכלוסיות בחברה".

"המשפיעות" חוגגות

רדיו תל אביב חוגג שנה ו-50 פרקים ראשונים לפודקאסט "המשפיעות", בהובלת אשת התקשורת ורד רמון-ריבלין. במוצר הדיגיטלי הייחודי מארחת רמון-ריבלין מדי שבוע באולפן את הנשים המשפיעות ביותר בכלכלה ובציבוריות הישראלית לשיחה מקצועית ואישית, שבה היא מחברת בין הפסיכולוגיה למינהל העסקים. על הפרק: אסטרטגיות ההגעה לראש הפירמידה, פריצות דרך ומתיחת גבולות, גיוסי הון ועוד.

רדיו תל אביב / צילום: שגיא שלפר
 רדיו תל אביב / צילום: שגיא שלפר

לאירוע לציון 50 פרקי הפודקאסט, שהתקיים במתחם רדיו תל אביב ברמת החי"ל, הגיעו עשרות מנכ"ליות ומנהלות בכירות שהתארחו בו, בהו תמר יסעור, יו"ר ישראכרט; חדוה בר, לשעבר המפקחת על הבנקים; אורנה הוזמן-בכור, יו"ר נמל אשדוד; רגינה אונגר, יו"ר פקר פלדה, אוסנת לבציון-קורח, מנכ"לית בית החולים אסף הרופא (שמיר); ענת אנגל, מנכ"לית בית החולים וולפסון; יעל ויזל, מייסדת זיקית (שנמכרה השנה לוולמארט),; יפעת רייטר, מנכ"לית חברת הביטוח AIG; גלית עיני, מנכ"לית לנדרובר; יעל אנדורן, מנכ"לית האוצר לשעבר וכיום מנכ"לית קרן השקעות; ועוד.

רמון-ריבלין דיברה על המשמעות שיש למנהלות אלו בהתפתחות של המנהיגות הנשית בארץ, "הרבה מעבר לתפקיד שאתן עושות בארגון שלכן. יש כוח עצום למודלים שאליהם אנחנו נחשפים ומפנימים.

"אין לכן מושג כמה הדבר הזה משפיע על נשים צעירות, על הקולגות, על נשים אחרות במשרות בכירות וגם על הגברים שמקשיבים ומבינים. זה מנפץ סטראוטיפים, זה מפרק אותם. וזה חלק הכרחי בדרך לשינוי. אסור שאף אישה תחשוב שהיא לא מספיק ראויה. התמקדתי בפודקאסט בטיפוח מנהיגות אותנטית. עייפתי מהזיוף של מנהיגים משפריצי הכריזמה.

"תשכחו ממה שחשבנו על איך מנהיג צריך להיראות, לדבר, להוביל. הנשים הכי חזקות הן אלה שמגלות בלי למצמץ: כן, חוסר ביטחון, כן. חרדות, כן. אל תתנו לזה לחבל בסיכוי להגיע לעמדות הכי בכירות. להיפך, נחשפנו בפודקאסט לדרכים שבהן אפשר לעבוד עם זה".

חדשות טובות

עמותת ידידי המרכז הרפואי קפלן גייסה 2 מיליון שקל בערב התרמה שהתקיים בבית הנשיא וייצמן ברחובות, לטובת הקמת מרפאת ילדים חדשה. את הערב יזם יו"ר העמותה עמוס שביט, והוא נערך בהשתתפות מנהל בית החולים פרופ' טריף בדר וכ-270 מבכירי המשק הישראלי.

"מרפאת החלומות" מיועדת לטיפול במגוון מחלות ילדים, ביניהן מחלות פרקים, נוירולוגיה, סוכרת נעורים, אורתופדיה, אלרגיה, אורולוגיה ועוד, והיא תתפרס על פני 1,200 מ"ר בבניין חטיבת הילדים.