פאלו אלטו נטוורקס קרובה לרכישת אפיירו הישראלית במעל 550 מיליון דולר

ענקית הסייבר האמריקאית עומדת להשלים את הרכישה של סטארט-אפ ישראלי שמיני במספר • אפיירו הוקמה רק ב-2019 ועוסקת בזיהוי סיכונים וחולשות בקוד של אפליקציות מבוססות ענן

ניר צוק, מייסד ו-CTO, פאלו אלטו נטוורקס / צילום: טל גבעוני
ניר צוק, מייסד ו-CTO, פאלו אלטו נטוורקס / צילום: טל גבעוני

ענקית הסייבר האמריקאית פאלו אלטו נטוורקס , שהקים הישראלי ניר צוק בארה"ב, קרובה להשלמת הרכישה של סטארט-אפ ישראלי נוסף, שמיני במספר. פאלו אלטו עומדת לסגור את רכישת סטארט-אפ הסייבר הישראלי אפיירו (Apiiro) במחיר שמוערך במעל 550 מיליון דולר. הרכישה טרם הוכרזה רשמית, ומפאלו אלטו ומאפיירו לא נמסרה תגובה רשמית.

חברת אפיירו נוסדה ב-2019 ונחשפה באוקטובר 2020, אז הודיעה על גיוס 35 מיליון דולר בהובלת שתי קרנות אמריקאיות מוכרות - גריילוק וקליינר פרקינס. ככל הידוע, זהו סיבוב הגיוס היחיד של החברה.

מייסדי אפיירו הם עידן פלוטניק ויונתן אלדר, שניהם בוגרי יחידת הסייבר מצו"ב. פלוטניק מכר ב-2014 חברת סייבר קודמת, אאורטו (Aorato) למיקרוסופט ב-200 מיליון דולר ולאחר מכן עבר לעבוד במיקרוסופט. אדלר היה מנהל צוות פיתוח וארכיטקט באאורטו.

הפתרון של אפיירו עוסק בזיהוי סיכונים וחולשות בקוד של אפליקציות מבוססות ענן בשלב הפיתוח שלהן ולפני שחרורן. אפיירו סורקת את הקוד של הלקוח ומזהה חלקים קריטיים ורגישים במיוחד, כמו למשל שורות קוד ששולטות בהעברות כספים. לאחר מכן אפיירו מנטרת שינויים בקוד באזורים אלה ובודקת גם מי ביצע את השינויים הללו, למשל האם מדובר במפתח צעיר או ותיק. לבסוף אפיירו מסמנת את המקומות החשודים שבהם יכולות להיות בעיות אבטחה או בעיות רגולציה כדי לאפשר למפתחים לבדוק ולשנות אותם.

הפתרון של אפיירו שייך לטרנד החם בעולם הסייבר של "תזוזה שמאלה" (Shift Left), במסגרתו בדיקות אבטחה עוברות לשלב מוקדם יותר של התהליך ולא מבוצעות רק לאחר שהפיתוח הושלם. הסטארט-אפ הבריטי-ישראלי סניק, ששוויו הוערך ב-8.5 מיליארד דולר אשתקד, הוא שחקן מרכזי בעולם של תזוזה שמאלה וזיהוי בעיות אבטחה בקוד עוד בשלב הפיתוח. אפיירו נחשבת לשחקנית קטנה הרבה יותר בעולם זה, אך מונה בין לקוחותיה שמות משמעותיים כמו מורגן סטנלי ובלאקרוק, לפי אתר האינטרנט שלה. 

רוכשת סדרתית 

פאלו אלטו נסחרת כיום לפי שווי 52 מיליארד דולר, והיא כאמור רוכשת סדרתית של סטארט-אפים ישראלים ונחשבת בשוק למי שמשלמת ביד נדיבה תמורתם, בהשוואה למתחרתה הישראלית צ'ק פוינט שמבצעת רכישות קטנות הרבה יותר.

פאלו אלטו החלה כמו צ'ק פוינט בעולם של אבטחה פיזית של הרשת הארגונית דרך פיירוול (חומת אש), אך בשנים האחרונות היא נעה יחד עם העולם כולו לתחומי אבטחת הענן, שם היא מציעה פלטפורמת מוצרים בשם "פריזמה". חלק מהרכישות הישראליות שלה הוא של חברות בתחומים אלו של הענן. בעולם אבטחת הענן פועלים חדי-קרן ישראלים כמו וויז ואורקה סקיוריטי, שמנסים לזנב בפאלו אלטו.

הרכישה הצפויה של אפיירו מתכתבת ומשלימה את העסקה האחרונה של פאלו אלטו בישראל, שרכשה אשתקד את הסטארט-אפ ברידג'קרו ב-200 מיליון דולר. ברידג'קרו עסקה גם היא בזיהוי בעיות אבטחה בשלב מוקדם, אך ההתקדמות שלה הייתה על מרכיבי תשתיות חשופים כמו שרתים פרוצים ופחות על הקוד עצמו.