כדורסלן העבר שהקים אקדמיה לכדורסל: "צריכים לעבוד קשה כדי להשיג את האישורים הנדרשים בענף"

יוגב ברדוגו, תושב תל אביב, בן 40, רווק • מנכ"ל ומייסד האקדמיה הישראלית לכדורסל • "הנבחרות שלנו חוו את הקיץ הכי טוב בתולדות המדינה, ויש דור צעיר מאוד מעניין שמתפתח בישראל" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יוגב ברדוגו, מנכ''ל ומייסד האקדמיה הישראלית לכדורסל / צילום: step it up
יוגב ברדוגו, מנכ''ל ומייסד האקדמיה הישראלית לכדורסל / צילום: step it up

האקדמיה הישראלית לכדורסל, שנקראת STEP IT UP, הוקמה על ידי יוגב ברדוגו במיוחד בכדי לאפשר לכל העוסקים בתחום להפוך טובים יותר - שחקנים בכל הגילאים, מאמנים, מנהלים מקצועיים והורים. האקדמיה מתמחה באימונים של אחד על אחד, סדנאות מרוכזות, אימון מתקדם בתנאי פנימייה בכפר הנוער בן שמן, מחנות בארה"ב ובישראל, תוכנית מתקדמת למאמנים, הרצאות מקצועיות ועוד.

יוגב עצמו הוא מאמן מכללות מארה"ב, ישראלי אמריקאי עם ניסיון של למעלה מעשור בפיתוח שחקנים בגילאים שונים, החל מילדים, דרך נוער, שחקנים מקצועיים בליגות בכירות ועד פיתוח מאמנים. יוגב החל את דרכו בגיל צעיר כששיחק בארה"ב במכללות ובליגת העל בישראל.

"לא הייתי אומר שיש קושי רגולטורי מרובה בענף הכדורסל אבל בהחלט צריכים לעבוד קשה על מנת להשיג את כל האישורים הנדרשים", אומר יוגב ומפרט: "גם בתחום מוצרי האימון עצמם, וגם על מנת לשחרר שחקנים מהתחייבויות קודמות בעמותות ספורט נוספות, ביטוחים, אישורים של משרד החינוך, רישוי עסקים ועוד".

"בכל שנה אנו מטיסים את השחקנים הצעירים והמבטיחים למחנה אימונים בארה"ב, פרויקט שדורש מאיתנו הערכות מינהלתית והוצאת אישורים רבים", מספר יוגב. "המחנה מיועד לילדים ונערים/נערות שחולמים לעבור חוויה של פעם בחיים, שחקנים רציניים שבאים לעבוד, נערים שרוצים לחזור לארץ לקראת העונה הבאה כשהם ברמה אחרת. בקיץ הזה הגיעו אלינו שחקנים מ־10 ארצות ו־18 מדינות, למחנה שכלל מאות שחקנים מקצועיים במספר סבבים של שלושה, ארבעה ועד שישה שבועות. המחנה כלל טיסות מישראל, הסעות בתוך ארה"ב, המאמנים הטובים ביותר ואירוח מלא בקמפוס שנראה כמו טירה".

"אחד הקשיים היותר נפוצים בעסקים זה בעיית נזילות בתזרים מזומנים", הוא אומר. "כל חברה מתמודדת עם הקושי הזה. בכדורסל, מכיוון שזה עסק עונתי צריכים לתכנן את השנה בצורה חכמה על מנת לא להיכנס לבעייה תזרימית".

"אני שם לב שאני מתמודד עם קשיים בלמשוך את השחקנים הכי טובים במדינה לאגודות בפריפריה", אומר ברדוגו. "השחקנים הצעירים מחפשים לשחק במועדונים מובילים שמן הסתם נמצאים במרכז הארץ".

"השאיפה שלי", מסכם יוגב. "היא להוביל דעה בתחום פיתוח שחקנים בישראל ולהמשיך לפתח שחקני כדורסל באופן שמאפשר להם לממש את החלומות שלהם, להעצים אותם בתור בני אדם ולהפוך אותם לשחקנים הכי טובים שהם יכולים להיות. לדעתי אנחנו בעידן הכי טוב שהיינו בו אי פעם מבחינת כמות שחקנים ברמה עולמית. הנבחרות שלנו חוו את הקיץ הכי טוב בתולדות המדינה, ויש דור צעיר מאוד מעניין שמתפתח בישראל".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il