יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לוועד עובדי משרד החוץ: הפסיקו את העיצומים הקשורים לבחירות

השופט יצחק עמית קיבל את עתירת המדינה ומנכ"ל משרד החוץ נגד ועד עובדי משרד החוץ, והורה להם להפסיק את העיצומים הקשורים לבחירות ולקדם את שליחת הקלפיות לנציגויות בחו"ל • הוועד הודיע בשבוע שעבר על הכוונה למנוע את משלוח הקלפיות לנציגויות לצורך הצבעת עובדי השגרירויות והשליחים. הוועד וההסתדרות שנתנה גיבוי ישלמו 20 אלף שקל הוצאות למדינה

מחאה של עובדי משרד החוץ על תנאי העסקתם / צילום: ועד עובדי משרד הוץ
מחאה של עובדי משרד החוץ על תנאי העסקתם / צילום: ועד עובדי משרד הוץ

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית הורה לוועד עובדי משרד החוץ להפסיק את העיצומים הקשורים לבחירות ולקדם את שליחת הקלפיות לנציגויות בחו"ל. השופט עמית קיבל בכך את עתירת המדינה ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז נגד ועד העובדים.

הוועד הודיע בשבוע שעבר על הכוונה למנוע את משלוח הקלפיות לנציגויות לצורך הצבעת עובדי השגרירויות והשליחים. ביום שישי הוגשה העתירה והשופט עמית מיהר לפסוק כבר כעת בערב החג, ומבלי לקבוע דיון לשמיעת הצדדים.

עמית כתב כי תמוהה בעיני החלטת המשיבים שלא לבצע פעולות הקשורות בבחירות כחלק מעיצומיהם. "כזכור, הזכות לבחור לכנסת שלא בישראל יוחדה על ידי המחוקק לעובדי המדינה או לעובדי המוסדות הלאומיים, אשר נמצאים ביום הבחירות בחו"ל עקב עבודתם. ככל שידיעתי מגעת, חלק ניכר מבעלי הזכות לבחור בנציגויות הם עובדי משרד החוץ עצמם, ואי הגעת חומרי הבחירות אליהם במועד תפגע בעיקר בהם". השופט קבע כי הוועד וההסתדרות שנתנה גיבוי ישלמו 20 אלף שקל הוצאות למדינה.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "בעקבות המהלך הכוחני של שר החוץ יאיר לפיד, לאחר החג יוחזרו לתוקף כל העיצומים שהושעו. שר החוץ יאיר לפיד בורח מאחריות לפתרון המשבר שהולך ומעמיק ופוגע בשירות החוץ הישראלי בימים מאתגרים אלו. האחריות להחרפת העיצומים מונחת לפתחו".