קרן Firstime המשקיעה בטוקספייס מבקשת הבהרות: מה התוכניות ומתי ימונה מנכ"ל

שווי טוקספייס צנח לפחות משווי המזומנים בקופתה בסוף הרבעון השני • במכתב כותבים אנשי פירסטיים כי הקרן "מוטרדת מהירידה התלולה במחיר המניה, מהביצועים הפיננסיים החלשים ומכישלון ההנהלה לתקשר את תוכניתה ל-Turnaround"

הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסד''ק
הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסד''ק

קרן ההון סיכון Firstime, בניהולם של יונתן בן ארצי, ניר טרלובסקי ואילן שילוח, לא מרוצה מהנעשה בחברת טוקספייס (Talkspace) שבה היא מחזיקה ב-4.9% מהמניות. הקרן שלחה השבוע מכתב למנכ"ל הזמני של החברה, ובו היא מביעה חשש מהתנהלות טוקספייס , ומבקשת לדעת בהקדם מה הן התוכניות בנוגע למינוי מנכ"ל קבוע, לייצוב מחיר המניה וכן מהי התוכנית האסטרטגית קדימה. כמו כן מבקשת הקרן לדעת האם היו הצעות לרכישת טוקספייס. עד כה היא לא קיבלה תשובה מהחברה.

טוקספייס, שהוקמה על ידי אורן ורוני פרנק, מספקת טיפולים נפשיים וירטואליים, והפכה לחברה ציבורית במיזוג ל-SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ביוני 2021. מיד לאחר המיזוג החלה מנייתה לצנוח, ובנובמבר שעבר הודחו מייסדיה בני הזוג פרנק, ודאגלס בראונסטיין מחברת ה־SPAC מונה למנכ"ל זמני.

עם זאת, עד כה לא מונה מנכ"ל קבוע והירידה במחיר המניה נמשכת (ב-48% השנה). כיום, שווי טוקספייס הוא 161 מיליון דולר בלבד (פחות משווי המזומנים בקופתה בסוף הרבעון השני), כך שההחזקה של פירסטיים מוערכת בכ-8 מיליון דולר, לעומת כ-70 מיליון דולר בעת המיזוג.

במכתב כותבים אנשי פירסטיים כי הקרן "מוטרדת מהירידה התלולה במחיר המניה, מהביצועים הפיננסיים החלשים ומכישלון ההנהלה לתקשר את תוכניתה ל-Turnaround". לדבריהם, פירסטיים יודעת על בעלי מניות נוספים שחושבים כך.

"החברה ממשיכה להפסיד כמיליון דולר בשבוע", הם מתריעים ומזהירים שטוקספייס עלולה לקבל אזהרת מחיקה מנאסד"ק, משום שמנייתה ירדה מתחת לדולר אחד.

בפירסטיים מביעים דאגה שכמעט שנה חלפה וטרם מונו מחליפים קבועים למנהלים שעזבו (המייסדים ומנהל התפעול), למרות שהחברה טוענת שהיא מחפשת מחליפים. עוד כותבת הקרן, כי היא מוטרדת מפרסומים שהיו, שלפיהם הנהלת טוקספייס הדפה ניסיונות של גורמים שהתעניינו ברכישתה.

לפי המכתב, Firstime עדיין מאמינה שהנהלת טוקספייס מסוגלת לייצר תפנית בחברה, אך לאחרונה עלו חששות שלא כך הדבר, והיא מבקשת לדון עם הדירקטוריון ולקבל מידע מההנהלה בנוגע לתוכניות קדימה ולמינוי מנכ"ל. @