אחרי הבולען: הבוקר ייפתח הנתיב המזרחי ביציאה למחלף השלום באיילון דרום

בתום הערכת מצב ולאחר פיענוח תוצאות הבדיקות העדכניות הוחלט על פתיחת הנתיב לנסיעה הבוקר משעה 5:00 • מחברת נתיבי איילון נמסר כי "הפתיחה נעשית בצורה מבוקרת וקפדנית, ופקחים מטעם נתיבי איילון יוצבו במקום 24/7"

הבולען שנפער באיילון, הבוקר (א') הכביש נפתח לנסיעה / צילום: דוברות נתיבי איילון
הבולען שנפער באיילון, הבוקר (א') הכביש נפתח לנסיעה / צילום: דוברות נתיבי איילון

חברת נתיבי איילון הודיעה כי הנתיב המזרחי ביציאה למחלף השלום לנוסעים באיילון לכיוון דרום ייפתח הבוקר (א') בשעה 5:00. 

המומחים מנתחים: כך נגרם הבולען שנפער בנתיבי איילון
הבולען באיילון: המדינה והיזמים חשופים לתביעות בהיקף של מיליונים
חשש לבולען נוסף בתל אביב: דרך ההגנה נחסמה לתנועה
הבולען באיילון עדיין לא טופל, אבל העבודות בעזריאלי נמשכות כרגיל 

לפי החברה, בתום הערכת מצב ולאחר פיענוח תוצאות הבדיקות העדכניות הוחלט לפתוח את הנתיב המזרחי לטובת משתמשי הדרך, כמו כן, תתאפשר הכניסה לחניון עזריאלי לבאים ממחלף השלום.

עם זאת, בחברה מסרו כי לאור הבדיקות, הנתיב המערבי יישאר סגור, "עד שנוודא כי הזרימה הקיימת אינה מסכנת את משתמשי הדרך".

"חברת נתיבי איילון תמשיך לפעול מול עיריית תל אביב וחברת עזריאלי עד לקבלת התוצאות שיאפשרו לפתוח את כלל הנתיבים למען בטיחות משתמשי הדרך. יש לציין כי הפתיחה נעשית בצורה מבוקרת וקפדנית, ופקחים מטעם חברת נתיבי איילון יוצבו במקום 24/7".

הנתיב נסגר במוצאי שבת לפני כשבועיים לאחר שנפער בולען בכביש. אז ההערכה הייתה שהכביש כולו יישאר סגור גם בתחילת השבוע, כמו גם מסילות הרכבת, אך אלה נפתחו לבסוף במהלך הלילה, ומאז העלייה למחלף השלום היא שנותרה סגורה.

יום לאחר היווצרות הבולען הודיעה חברת סולל בונה, המבצעת את עבודות הקמת המגדל עבור קבוצת עזריאלי, כי "החברה פעלה לתיקון מיידי של הנזק בשיתוף יועציה מתחום ההנדסה והביטוח. האירוע הסתיים, ועבודות הבנייה נמשכות". משיחות עם גורמים המעורבים בעבודות עולה כי העבודות לא נעצרו מאז, והן נמשכות על-פי התכנון.

במקביל לטיפול המיידי במפגע בכביש, זרימת המים תחתיו לא נעצרה, ובנתיבי איילון עדיין לא פתחו את העלייה למחלף השלום.

אלעד סואיסה, ראש אגף הנדסה בנתיבי איילון, הסביר לגלובס בשבוע שעבר כי "התברר שזרימות של מים באתר חניון הספירלה גרמו לבולען הזה. מדובר בדליפה משמעותית של מים בקירות הדיפון של המגדל מתחת לכביש, ולכן נוצר חלל שהמסעה (הכביש - א"ז) נפלה לתוכה. תוך כדי האירוע בוצעו פעולות לסגירת הבולען עצמו וכדי להבין אם יש בולענים נוספים".