ארבעה חודשי מאסר בגין ביזיון הקונגרס לסטיב באנון, יועצו לשעבר של דונלד טראמפ

באנון, יועץ הבית הלבן לשעבר של דונלד טראמפ, הואשם בקשירת קשר להונאת תורמים לגיוס מאות אלפי דולרים לקמפיין לבניית חומה לאורך הגבול הדרומי של ארה"ב עם מקסיקו • השופט הסכים עם התביעה: "לא הביע חרטה, תקף את הוועדה הנבחרת בכל צעד ופעל בעקביות בחוסר תום לב"

סטיב באנון / צילום: Reuters, JONATHAN ERNST
סטיב באנון / צילום: Reuters, JONATHAN ERNST

סטיב באנון, יועץ הבית הלבן לשעבר של דונלד טראמפ, נידון לארבעה חודשי מאסר בגין ביזיון הקונגרס. באנון הורשע בגין סירוב להופיע למתן עדות בפני הוועדה לאחר שקיבל זימון. התובעים הפדרליים ביקשו מבית המשפט לגזור על באנון שישה חודשי מאסר וקנס של 200,000 דולר. באנון צפוי לערער על ההרשעה, לפי CNBC.

השופט הפדרלי קרל ניקולס הסכים עם התביעה בנוגע לטענה כי באנון "לא הביע חרטה ותקף את הוועדה הנבחרת בכל צעד". עוד נאמר כי באנון, שהיה בן ברית קרוב של הנשיא לשעבר טראמפ, "פעל בעקביות בחוסר תום לב" כשניסה לעכב את החקירה.

התובעים טענו עוד כי באנון, שהואשם בקשירת קשר להונאת תורמים לגיוס מאות אלפי דולרים לקמפיין לבניית חומה לאורך הגבול הדרומי של ארה"ב עם מקסיקו, "נקט בחוסר תום לב ובהתרסה ובוז מהרגע שהוגש לו הזימון".

"אדם לא יכול היה לגלות בוז גדול יותר ממה שעשה הנאשם", אמרו לבית המשפט. "הפורעים שכבשו את הקפיטול ב-6 בינואר לא תקפו סתם בניין - הם תקפו את שלטון החוק שעליו נבנתה המדינה הזו. על ידי זלזול בזימון הוועדה הנבחרת ובסמכותה, החמיר הנאשם את התקיפה", נכתב בכתב התביעה.

גזר הדין של באנון הגיע שנה אחרי שהבית הצביע בעד ביטולו של הקונגרס על סירובו להיענות לזימון של הוועדה הנבחרת לבית הנבחרים למסמכים ועדויות. באנון הועמד לדין בנובמבר בשני סעיפים פליליים והורשע לאחר משפט פדרלי.