גל קיצוצים שני ביוניקורן הישראלי סניק: 14% מהעובדים יפוטרו

200 עובדי סניק יפוטרו בסבב הנוכחי • החברה הישראלית-אמריקאית הייתה אחת מהחלוצות בתחומי הסייבר שביצעו מהלך של קיצוצים ושינוי ארגוני עוד ביוני האחרון

מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר וגיא פודחרני / צילום: Snyk
מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר וגיא פודחרני / צילום: Snyk

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית סניק, שרק לפני כשנה קיבלה תג מחיר של 8.5 מיליארד דולר באחד מסיבובי הגיוס הגדולים בענף, יוצאת היום (ב') לסבב פיטורים נוסף, שני במספר, אשר אמור להקיף לפי ההערכה 200 עובדים בארץ ובארה"ב, וכ-14% מעובדי החברה בסך-הכול. בסוף יוני, הייתה סניק אחת מחלוצות חברות הסייבר שביצעו מהלך של קיצוצים ושינוי ארגוני, במסגרתו הודיעה החברה במהלך נדיר בבלוג שלה על פיטורי 30 איש. 

● בועת השווי של חברות הסייבר הישראליות נחשפת 

החברה צמחה במהירות בהכנסותיה ובגיוסי העובדים שלה בשנה שעברה ובתחילת שנה זו, עד שמצבת העובדים שלה עמדה על 1,400 - מספר שכמעט ולא השתנה בשלושת החודשים האחרונים. לאחר צמיחה של 220% במצבת העובדים בשנתיים האחרונות, עמדה הצמיחה בחצי השנה האחרונה במצבת העובדים על 6% בלבד, כך על פי לינקדאין.

 
  

החברה מנוהלת מבוסטון על ידי צוות אמריקאי, כאשר המייסדים הישראלים לקחו צעד הצידה. בתפקיד המנכ"ל משמש פיטר מקיי, בעוד אחד המייסדים, גיא פודחרני, משמש כנשיא החברה, ואסף חפץ בתור מייסד משותף. הצלע השלישית להקמת החברה, דני גרנדר, עזב כבר במאי בשנה שעברה והפך למשקיע סדרתי.

בעבר חשף אתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן, כי בעת הגיוס בסוף השנה שעברה עמד קצב ההכנסות השנתי של החברה על 100 מיליון דולר (ARR), צמיחה של פי 2.5 ביחס לקצב ההכנסות בשנה שלפניה - 40 מיליון דולר. כעת, נראה שההאטה בצמיחה נותנת את אותותיה בשוק. על מנת להמשיך ולתמוך בהעסקה של מעל אלף עובדםי סניק נדרשת לגייס מאות מיליוני דולרים מדי שנה, אך ההאטה בצמיחה עשויה לפגוע במכפיל השווי שלה וביכולתה להמשיך ולגייס בשווי עולה. למעשה, השווי שקיבלה בגיוס הקודם עמד על מכפיל ההכנסות של 85. חברות איכותיות בתקופה זו מסתפקות במכפיל של 12-15 על ההכנסות.

במסגרת המהלך יעזוב את החברה בסוף שנה ענר מזור, סמנכ"ל בכיר בחברה, שניהל בה תפקידים בכירים בתחום המוצר והמכירות. 

ארגון מחדש

פיטר מקיי, מנכ"ל החברה, מסר בפוסט מיוחד שנכתב לרגל המהלך: "במהלך 2022 המשכנו לגדול, אבל בעטיים של השינויים החדים בשוק אנו החלטנו לבצע ארגון מחדש ולהפחית את מצבת העובדים. בחודש יוני אמרתי שאנחנו צריכים לשאוף לאיזון בין צמיחה מהירה ורווחיות, ולהפוך את תזרים המזומנים שלנו לחיובי ב-2024. אנחנו גדלים במהירות, והעסקים מכפילים את עצמם כל שנה, אבל אנחנו חייבים להתנהל ביעילות רבה יותר כדי להתמודד עם האתגרים של הכלכלה העולמית".

בכנות ובישירות, מקיי מנה בבלוג החברה את המהלכים הארגוניים אותם מבצעים בחברה: שיפורים ותהליכי התייעלות במערך השיווק והמכירות לעסקים קטנים ובינוניים והתמקדות גדולה יותר בשיווק מוכוון מוצר, והפצה באמצעות חנויות הענן הדיגיטליות ושותפים מסחריים.