גוגל מאכזבת: לא עמדה בציפיות ההכנסות והרווח ברבעון - המניה צונחת בכ-6%

חברת אלפאבית, החברה-האם של גוגל, דיווחה על רווח של 1.06 דולר למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי ל-1.25 דולר, ועל הכנסות של כ-69.1 מיליארד דולר, לעומת צפי לכ-70 מיליארד דולר

גוגל / צילום: Shutterstock
גוגל / צילום: Shutterstock

חברת אלפאבית, החברה-האם של גוגל, דיווחה לפני זמן קצר על רווח של 1.06 דולר למניה ברבעון האחרון והכנסות של כ-69.1 מיליארד דולר.

החברה שפספסה את תחזיות האנליסטים בשני הרבעונים האחרונים, לא הצליחה גם הפעם לעמוד בתחזיות. 

עסקת הענק של גוגל בת"א: 20 קומות ב-90 מיליון שקל בשנה
שיא עונת הדוחות בוול סטריט: מה צפוי בתוצאות של ענקיות הטכנולוגיה?  

קונצנזוס האנליסטים העריך כי גוגל תדווח ברבעון השלישי על רווח של 1.25 דולר למניה, שיהווה ירידה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בזאקס לא היו אופטימיים לקראת הדוחות והעריכו כי גם הפעם תירשם אכזבה בשורת הרווח, וזאת למרות שכבר הונמכו התחזיות, שבתחילת הרבעון עמדו על 1.35 דולר למניה. בשורת ההכנסות הצפי עמד על כ-70 מיליארד דולר.

בתגובה לתוצאות רושמת מניית אלפאבית (גוגל)  ירידה של כ-6% במסחר המאוחר לאחר עלייה של 1.9% בסיום המסחר.

לרבעון הנוכחי צפי האנליסטים עומד על רווח של 1.38 דולר למניה על הכנסות של 79.5 מיליארד דולר.

על אף מגזר הענן הצומח שלה, עסקי הליבה של גוגל הם עדיין הפרסום - למשל, ההכנסות ממכירת מודעות ביוטיוב לבדן כמעט זהות לכלל ההכנסות של נטפליקס.

שוק הפרסום נחבט קשות ברבעונים האחרונים בשל ההאטה הכלכלית והעלייה בהוצאות פרסום, אך גוגל נחשבת ליציבה יותר מבין חברות האינטרנט הנשענות על הכנסות מפרסום. ברבעון שעבר, למשל, גוגל אמנם החמיצה את התחזיות, אך ההכנסות היו גבוהות ב-13% בהשוואה לשנה הקודמת, שכן בניגוד למתחרות, גוגל הצליחה להמשיך להציג צמיחה גם בעסקי הפרסום שלה.