דוח של בלקרוק: מאות בכירים ממליצים איפה לשים את הכסף

המנהלים הבכירים שמנהלים 28 טריליון דולר עדיין מגדירים את האינפלציה כסיכון המרכזי - 63% מהם מצביעים עלייה כסיכון המאקרו המרכזי לאסטרטגיית ההשקעות שלהם בטווח של 12–24 חודשים • לאן הולכת הכלכלה העולמית? 4 מחקרים מסמנים את הכיוון, פרויקט מיוחד

על פי מומחים בבלקרוק, העלאת הריבית הפכה לאיום על אסטרטגיית ההשקעות / אילוסטרציה: Shutterstock
על פי מומחים בבלקרוק, העלאת הריבית הפכה לאיום על אסטרטגיית ההשקעות / אילוסטרציה: Shutterstock

דוח הביטוח הגלובלי של חברת ניהול הנכסים הפיננסיים בלאקרוק שנערך בקרב 370 מנהלים בכירים בחברות הביטוח מגלה, כי האינפלציה אמנם מוגדרת כסיכון המרכזי, אבל 2 מתוך 3 מנהלים בענף מאמינים שהיא תתייצב עד סוף 2022. עוד עולה מהדוח, כי אחד מכל חמישה מתכנן להגדיל את הסיכון בהשקעות.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

עם זאת, המנהלים הבכירים שמנהלים 28 טריליון דולר (מעל שני שלישים מתעשיית הביטוח), עדיין מגדירים את האינפלציה כסיכון המרכזי - 63% מהם מצביעים עלייה כסיכון המאקרו המרכזי לאסטרטגיית ההשקעות שלהם בטווח של 12-24 חודשים, לעומת 24% בלבד מהם לפני שנה.

החשש הגדול ממיתון

הסיכון שמביאה עמה העלאת הריבית לעצירת הצמיחה עד כדי מיתון, הופך לאיום השני על אסטרטגיית ההשקעות: 50% מהמשיבים הגדירו את המיתון כסיכון משמעותי, ואילו סביבת הריבית העולה מדורגת כאיום השלישי בחשיבותו, לפי 39% מהמשיבים.

בכירי חברות הביטוח בעולם נותנים משקל משמעותי נמוך יחסית לסיכון הגיאו־פוליטי: רק 28% מהמנהלים בתחום מגדירים את העימות באוקראינה כסיכון מרכזי, לעומת 54% אשתקד.

 
  

מקטינים חשיפה לנדל"ן

התשואות השליליות בשוקי ההון ברחבי העולם בוודאי לא גרמו למנהלי חברות הביטוח הגלובליות לישון היטב בלילה. אך נראה כי מכיוון שמדובר בהשקעות לטווח ארוך, רובם מאמינים בדרך בה בחרו טרם התקופה הסוערת. 79% אמנם השיבו שהם מסכימים עם האמירה שהם צריכים לבצע בחינה אסטרטגית של אלוקציית הנכסים שלהם, אך 68% מכלל המנהלים שהשתתפו בסקר של בלקרוק, לה שלוחה בישראל המנוהלת על ידי ענת לוין, הצהירו שהם מתכננים לשמור על פרופיל הסיכון הקיים. זאת כאשר 19% ציינו כי הם מתכננים להעלות את רמת הסיכון ו־13% מתכננים להיכנס למגננה ולהוריד רמות סיכון.

לאן ינתבו חברות הביטוח את תיקי ההשקעות שלהן? 41% מהמשיבים הצהירו כי יגדילו חשיפה לנגזרות ולמכשירי גידור בטווח של 12-24 חודשים לעומת 50% שישמרו את האלוקציה הקיימת בתחום. 37% הצהירו שיגדילו חשיפה למזומן ולמכשירים קצרי טווח (51% ישמרו על האלוקציה).

באשר ליעדי השקעות, 54% מהמשיבים אמרו שיגדילו אלוקציה בתחום הסחורות בטווח של השנה עד שנתיים הקרובות. 29% בלבד מתכוונים להגדיל חשיפה לשוקי המניות במדינות מפותחות ו־21% בלבד יגדילו חשיפה לקריפטו. שיעור גבוה יחסית של משיבים יבחר להקטין חשיפה לענף הנדל"ן.

אנה קאזן, ראש קבוצת המוסדות הפיננסיים של בלקרוק באירופה, המזרח התיכון ואסיה, הסבירה כי "ככל שאנו עוברים מתקופה ארוכה של צמיחה יציבה ואינפלציה למשטר החדש של תנודתיות מאקרו ושוק מוגברת, מטרותיהן של החברות צריכות להיות דינמיות יותר מאשר חיפוש אחר תשואה או גיוון כללי בהשקעות".