מנכ"ל סיסקו העולמית: "פגשתי כמה חברות בישראל, החדשנות כאן מרתקת"

"יש המון מה ללמוד מישראל, האקוסיסטם כאן הוא סופר מרשים, ואנחנו מדברים עם חברות כל הזמן", אמר מנכ"ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס, בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס • לדברי רובינס, התקופה הנוכחית היא מורכבת - אבל מי שיפעל באופן זהיר מדי עלול בסופו של דבר להפסיד למתחרים

מו''לית גלובס, אלונה בר און, בשיחה עם מנכ''ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס, בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: שלומי יוסף
מו''לית גלובס, אלונה בר און, בשיחה עם מנכ''ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס, בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: שלומי יוסף

"סיסקו רכשה עד היום חברות בישראל ב-7.2 מיליארד דולר, והשקענו עוד הרבה יותר פה בישראל" - כך אמר הערב (ג') מנכ"ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס, בשיחה מיוחדת עם מו"לית גלובס, אלונה בר און, במסגרת ערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס, שנערכה במרכז יצחק רבין בתל אביב.

גנץ, נתניהו וכל בכירי המשק על במה אחת - כל הפרטים על ועידת ישראל 
הנגיד אמיר ירון: "ההתקדמות לריבית של 3.5% תהיה מואצת" | ועידת ישראל לעסקים 
יו"ר בנק הפועלים: "רוב המדינות נמצאות בכוננות ספיגה, ובהיערכות למיתון שייתכן שהוא בלתי נמנע" | ועידת ישראל לעסקים

בר און שאלה את רובינס: "אם היינו עכשיו בוגרים של סטנפורד, שם סטיב ג'ובס נשא את הנאום המפורסם שלו, והאקלים הכלכלי היה מורכב כמו עכשיו. מה היית אומר לנו?". רובינס ענה כי "אני מדבר עם סטודנטים כל הזמן ועובדים שנמצאים בשלב מוקדם בקריירה. אני אומר להם: 'תעבדו קשה, תהנו ממה שאתם עושים, תמצאו מקום שתאהבו לעבוד בו״.

"באקלים הנוכחי, יש צורך באמירה מעודכנת", הוסיף רובינס, ״תעשו את כל מה שאתם עושים, אבל תהיו אדיבים. נסו להבין פרספקטיבות של אחרים, כי איבדנו את היכולת לעשות זאת בעולם של היום. אנחנו ממהרים לשפוט ואנחנו לא צריכים לתרום לעולם המקוטב הזה שאנחנו חיים בו היום", אמר.

אתה מנכ"ל של אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם איך נראים סדרי העדיפויות שלך?
"אנחנו משקיעים בדור חמישי, בענן, בסייבר, פגשתי כמה חברות כאן בישראל והחדשנות כאן היא מרתקת. באתי לכאן כמה פעמים בשנים האחרונות, וזה הולך ומשתפר".

על סוד הקסם הישראלי הרחיב רובינס ואמר: ״אנחנו אוהבים את המדינה הזו וזה מקום מדהים. מודל לחדשנות. כשאתה חושב על הגודל של ישראל ועל כמות החדשנות והסטארט-אפים והטכנולוגיות, זה פנומנלי. חשוב להזכיר כי הפעילות כאן בישראל היא פחות מחצי אחוז מההכנסה שיש לנו בשנה. ואנחנו כאן כי יש המון מה ללמוד מכם, האקוסיסטם כאן הוא סופר מרשים, ואנחנו מדברים עם חברות כל הזמן. מה שאנחנו מוצאים כאן, זה פשוט לא ייאמן".

בהקשר הזה מעניין להזכיר כי סיסקו ישראל בניהולו של אורן שגיא הכפילה את המכירות שלה מחמש מאות מליון שקל בשנה למיליארד שקל בשנה, תוך חמש שנים.

בסקרים ברחבי העולם, סיסקו נמצאת בראש החברות שטוב לעבוד בהן. כאן בסקר דומה בישראל, החברה במקום השלישי. מה הסוד שלכם?
"אני לא שמח שאנחנו במקום השלישי, אבל אנחנו במקום ראשון ב-14 מדינות בעולם. מה שאנחנו מנסים לעשות, זה להיות בקשר ובשיח מול העובדים תמיד, אנחנו מנסים להיות כנים עם העובדים שלנו, אנחנו עונים על השאלות. עובדים היום מאוד רוצים לעבוד לחברה שמאמינה וחיה את המטרה שלה".

ברחבי העולם, מנכ"לים נאלצים להתמודד עם מצב כלכלי לא ודאי ועם תנודות קשות בצל האינפלציה והריביות. בר און שאלה את רובינס מה הוא מייעץ למנכ״לים אחרים.

״זו תקופה מאוד מורכבת. מנקודת המבט שלי, הטכנולוגיה הפכה להיות הליבה למה שהלקוחות שלנו עושים, זה איך אתה מניע את הלקוחות שלך, איך אתה מייצר הכנסות. קהילת המנכ"לים בארצות הברית עברה הרבה, עברנו את המשברים הכלכליים, ועכשיו עוברים את הקורונה. אם היינו מחכים שהדברים יהיו נורמליים עבור החברות שלנו, היינו קופאים".

"הקשבתי למנכ"ל קוקה קולה בראיון״, הוסיף רובינס, ״והמראיין ניסה להבין האם הם מקצצים בצל המצב הכלכלי. הוא אמר שלא, שהם עובדים בכל הכוח. ולכן אני אומר, אם תקפא בגלל חוסר וודאות, המתחרים שלך יתקדמו ואתה תפספס את הזדמנויות. אני חושב שיבוא זמן שבו נצטרך לעשות דברים אחרת, אני פשוט לא חושב שאנחנו בנקודה הזו", חתם רובינס.

 *** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central, נמל אשדוד וחברת החשמל