צ'ק פוינט עקפה את צפי האנליסטים והעלתה את התחזית השנתית שלה

החברה רשמה צמיחה של 8.2% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, והן הסתכמו בכ-578 מיליון דולר • הרווח הנקי למניה עמד על 1.77 דולר, בעוד שהתחזיות היו ל-1.67 דולר

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צילום: יונתן בלום
גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צילום: יונתן בלום

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט רשמה צמיחה של 8.2% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, והן הסתכמו בכ-578 מיליון דולר - גבוה מתחזיות האנליסטים. גם בשורת הרווח, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כשהרווח הנקי למניה (Non-GAAP) הסתכם ב-1.77 דולר, בעוד שהתחזיות היו ל-1.67 דולר.

שיעור הצמיחה הרבעוני בהכנסות גבוה יחסית לממוצע של החברה בשנים קודמות, אם כי ברבעון הקודם נרשם שיעור גבוה יותר, 9%. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 הכנסות החברה צמחו ב-7.9% והסתכמו ב-1.69 מיליארד דולר. גם ברמה הרבעונית וגם מתחילת השנה נרשמה צמיחה בכל תחומי הפעילות (מוצרים ורישיונות, מנויי אבטחה, עדכוני תוכנה ותחזוקה).

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), על רקע עליית ההוצאות התפעוליות (במטרה להאיץ את הצמיחה) ירד הרווח התפעולי ברבעון והסתכם ב-221 מיליון דולר לעומת כ-224 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחילת השנה הרווח התפעולי הסתכם ב-630 מיליון דולר, לעומת 662 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בשורה התחתונה רווח הנקי הרבעוני ב-184 מיליון דולר, ירידה של 1.6%, ומתחילת השנה הוא ירד ב-5.2% ל-527 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות ובהן התגמול ההוני לעובדים, הרווח הנקי Non-GAAP היה 221 מיליון דולר ברבעון, עלייה מתונה של 0.5%מרבעון מקביל. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי Non-GAAP ב-634 מיליון דולר שהם 4.94 דולר למניה.

צופה שיעור צמיחה שנתי בהכנסות של עד 9.4%

בתוך כך, צ'ק פוינט מספקת תחזית לרבעון הרביעי ומעלה את התחזית השנתית שלה. החברה צופה הכנסות רבעוניות של 608-658 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-631 מיליון דולר ברבעון הרביעי. הרווח הנקי למניה (non-GAAP) יהיה 2.22-2.42 דולר, דומה לתחזיות האנליסטים.

בכך תסתיים השנה כולה עם הכנסות של 2.299-2.349 מיליארד דולר, ורווח למניה של 7.2-7.4 מיליון דולר. התחזית המקורית הייתה להכנסות של 2.2-2.375 מיליארד דולר הכנסות ו-6.9-7.5 דולר למניה ברווח הנקי. שיעור הצמיחה השנתי בהכנסות יהיה 5.9%-9.4%, לעומת שיעור צמיחה של 4.9% ב-2021.

צ'ק פוינט  רכשה ברבעון מניות של עצמה ב-325 מיליון דולר ובמחיר ממוצע של כ- 121.7 דולר, לעומת המחיר הנוכחי בנאסד"ק שהוא 116.5 דולר למניה ומשקף לחברה שווי של 14.6 מיליארד דולר (החברה הישראלית השנייה בגודלה, אחרי מובילאיי שהונפקה השבוע). בקופת צ'ק פוינט היו בסוף הרבעון כ-3.6 מיליארד דולר לאחר שייצרה מתחילת השנה תזרים של 850 מיליון דולר מפעילות שוטפת.

במקביל לפרסום הדוחות, דיווחה צ'ק פוינט כי סמנכ"לית הכספים והתפעול טל פיין תצא לחופשת שבתון של חצי שנה בנובמבר, תקופה שבה היא תצא לטיול אופניים וטיול מסביב לעולם, ותוחלף זמנית על-ידי רועי גולן.

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, מסר: "הצגנו תוצאות חזקות ברבעון השלישי, המשקפות את הביצועים הטובים במהלך הרבעון. ההכנסות התקרבו לרף העליון של התחזיות שלנו, והרווח הנקי Non-GAAP למניה עקף אותן. ההכנסות ממוצרים ומנויי אבטחה צמחו ב-13% בזכות צמיחה דו-ספרתית במכירות המוצרים Harmony, CloudGuard ו-Quantum".

שויד: השוויים של החברות נהיו טיפה יותר רציונליים אבל עדיין לא הגיוניים

במסיבת עיתונאים לאחר פרסום הדוחות אמר שויד כי "העולם נמצא תחת סדרת התקפות, באוסטרליה סופה של התקפות שפוגעת בכל מקמעונות ועד טלקום. 28% עלייה בתקיפות הסייבר הגלובליות ביחס לשנה שעברה. סוחטים מדינות שלמות. גם בישראל המצב דומה ואף יותר, בישראל העלייה של 31%. בישראל הכי נפגעים סקטורי החינוך, התקשורת והממשלתי. יש התקפות מהחזית האיראנית".

לדבריו, יש מה לעשות נגד זה, אנחנו מעריכים שאינפיניטי של צ'ק פוינט היא הארכיטקטורה היחידה שיכולה למנוע". שויד הוסיף שצ'ק פוינט מספקת פתרונות גם להגנה על IoT. "היו לנו תוצאות פיננסיות מאוד גבוהות המבוססות על הרבה הרבה חדשנות שמטרתה לספק ללקוחות את רמת האבטחה הכי גבוהה שאפשר".

לגבי מתקפות שקשורות לבחירות אמר שויד כי "בישראל לא מנהלים בחירות דיגיטליות אז לא רואה חשש להצבעה. ראינו התקפות כולל איראניות על גופי שלטון בישראל, בינתיים אני לא רואה בהם סכנה גדולה לדמוקרטיה הישראלית אך צריך לעמוד על המשמר".

בנוגע למחיר המניה הוא ציין כי "המניה שלנו ביחס לשוק המניות מתנהגת היטב, פנטסטי. היו חברות להיט שקרסו בשבעים שמונים אחוז. יש לנו ביצועים עודפים על השוק, זה לא רע בכלל, בטח בשנה קשה לשוק ההון".

לגבי מצבת העובדים אמר שויד כי "אנחנו ממשיכים לגייס כמויות גדולות. גם בישראל וגם בעולם. בהחלט משקיעים בגידול. השוק קצת נרגע אבל עדיין מאתגר לגייס מפתחים טובים. לא רואים האטה בתחום הסייבר כרגע, מקווה שזה ימשיך ככה".

מה בנוגע לרכישות?
"אנחנו עובדים קשה ובוחנים הרבה חברות. השוויים נהיו טיפה יותר רציונליים אבל עדיין לא הגיוניים, אבל השאלה היא כמה הן בריאות? הרבה חברות טובות בנו מנגנון מאוד מנופח, והשאלה האם בכלל אפשר להבריא את העסק".

מה לגבי יציבות פוליטית?
לדבריו, "תמיד טוב שיש יציבות פוליטית, כלכלת ישראל מאמצע שנות התשעים חזקה ויציבה ומתגברת על כל הדברים שמזמנים לנו, מקווה שימשיך ככה".