"השיא עוד לפנינו": זינוק בהיקף המבקרים בקניונים ובמרכזי קניות

לפי נתוני שב"א, היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי קפץ ב-18% עד השעה 17 לעומת יום הבחירות הקודם • בקניונים מדווחים על עלייה של עשרות אחוזים בהיקף המבקרים • מנכ"ל קניון עיר ימים: "יש תחושה של אופטימיות בקרב השוכרים בשל מספרי מבקרים מרשימים וממוצע עסקאות גבוה"

מבקרם בשרונה מרקט היום / צילום: שרונה מרקט
מבקרם בשרונה מרקט היום / צילום: שרונה מרקט

למעלה ממיליארד שקל בשופינג ביום הבחירות: הישראלים רכשו היום בין שבע בבוקר ל-17:00 בכרטיסי אשראי בסכום כולל של למעלה ממיליארד שקל - עלייה של 18% בהיקף הרכישות לעומת יום הבחירות הקודם ב-23 במרץ 2021. כך לפי נתוני שב"א. הדקה הכי עמוסה הבוקר היתה 12:48 עם למעלה מ-12,200 עסקאות בדקה והוצאות בסך 2.46 מיליון שקל.

הסקרים תמיד טועים? צללנו לנתונים מהבחירות הקודמות | המשרוקית של גלובס
מאפייני דירוג האשראי של הישראלים: נכנסים מאוחר לשוק, ללא הבדל מגדרי 

גם במערכות הבחירות הקודמות נרשמו בשעות אלו נתוני הוצאות נמוכים יותר: בבחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרץ 2020 סך ההוצאות עמד על 612.62 מיליון שקל, בבחירות לכנסת ה-22 ב-17 בספטמבר 2019 סך ההוצאות עמד על 651.01 מיליון שקל, בבחירות לכנסת ה-21 ב-19 באפריל 2019 סך ההוצאות עמד על 581.96 מיליון שקל.

מנתוני חברת Max לפי חלקה היחסי בנתח השוק על הוצאות בכרטיסי אשראי, עד השעה 19:00, הישראלים הוציאו בכרטיסי האשראי בארץ ובחו"ל כ-1.347 מיליון שקל. נכון לשעה 17:00, הישראלי הממוצע הוציא היום 285 שקל בכרטיס האשראי. עד כה הישראלים הוציאו היום בכרטיסי אשראי 23% יותר מאשר בבחירות במרץ 2021 ו54% יותר בהשוואה לבחירות במרץ 2020.

22% מהעסקאות בוצעו בתחום המזון, המשקאות והטבק. 10% מהעסקאות בוצעו בתחום ההלבשה וההנעלה. בתחום הבידור והפנאי בוצעו פי שניים עסקאות מאשר ביום רגיל. 5% מהעסקאות מוצעו בענף מוצרי החשמל לעומת 3% ביום רגיל. ההוצאה הממוצעת בכרטיס אשראי על בידור ופנאי עומדת על 238 שקל, ובענף מוצרי החשמל 484 שקל.

"נשבור שיאי מבקרים בקניונים"

בקניונים מדווחים על עלייה ממוצעת של 20% ביחס לבחירות האחרונות ו-150ֵַ% ביחס לשעתיים הראשונות ביום רגיל. "בהתאמה לגידול בשיעור המצביעים, החל משעות הבוקר נרשמה גם עלייה משמעותית של כמות המבקרים בסנטר", אומר אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר. "בהשוואה ליום פעילות שגרתי אצלנו הגיעו בינתיים 50% יותר מבקרים החל מ-9:00, שנהנים מהפעילויות שהכנו עבורם ומהמבצעים הייחודיים להיום בחנויות השונות".

מבקרים רבים בדיזנגוף סנטר היום / צילום: אלכס קפלן
 מבקרים רבים בדיזנגוף סנטר היום / צילום: אלכס קפלן

ממרכזי ביג נמסר כי נרשמת הקונים ניצלו את מזג האוויר הבהיר, למרות התחזיות הגשומות, ונרשמת תנועה ערה בכל מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת. גם בשרונה מרקט נרשמת תנועת מבקרים ערה.

גם בקניונים יש תנועה מוגברת של קונים. בקניון עיר ימים בנתניה נרשמה עלייה של 150% במספר המבקרים ביחס ליום רגיל. "יש תחושה של אופטימיות בקרב השוכרים בשל מספרי מבקרים מרשימים וממוצע עסקאות גבוה, כבר בשעתיים הראשונות מספר המבקרים גבוהה ב-150% ביחס ליום רגיל ואנחנו מאמינים שבשעות הקרובות נשבור שיאי מבקרים ביחס לימי הבחירות האחרונות", אמר ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים.

קניון עיר ימים. עלייה של 150% בכמות המבקרים / צילום: יח''צ
 קניון עיר ימים. עלייה של 150% בכמות המבקרים / צילום: יח''צ

"יום הפעילות של חג הבוחרים עד כה הביא למעלה מ-70% יותר מבקרים לעומת הכמות שפוקדת אותנו ביום שגרתי", מסר גם אבי יוגב, מנכ"ל מתחם הקניות והבילוי עמי דן טאון בפ"ת.

מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים אורי אבל מספר על עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים ביחס ליום רגיל: "אנחנו מאמינים ששעות השיא עוד לפנינו ולקראת הצהריים יישבר שיא חדש, העלייה באה לידי ביטוי לא רק בחנויות אלא גם במסעדות ובדוכני ועסקי המזון. אנו מאמינים שתנועה ערה זו תתורגם כמובן לעלייה בהיקפי הפדיונות".

קניון שבעת הכוכבים. עלייה של עשרות אחוזים במבקרים / צילום: יח''צ
 קניון שבעת הכוכבים. עלייה של עשרות אחוזים במבקרים / צילום: יח''צ

בקניון שער הצפון נתוני המבקרים מצביעים על עלייה של של יותר מ-20% ביחס לאותן שעות פעילות בבחירות האחרונות. "על אף השיח על יוקר המחיה ועליות המחירים, הצרכנים מנצלים את יום החופש על מנת להצטייד לקראת עונת החורף בזכות מבצעי עומק משמעותיים שמציעות הרשתות", אמר מנכ"ל קניון שער הצפון דותן שלום.

"כשלוש שעות מפתיחת הקניון ואנו רואים גידול משמעותי בכמות המבקרים בהשוואה ליום חול רגיל", נמסר מקניון TLV. "מנסיון ביום הבחירות הקודם, ריכוז הטראפיק הינו בין השעות 12:00-19:00. נכון לשעה 13:00 פקדו את הקניון כ-10 אלף מבקרים. אנו מאמינים כי נראה עלייה משמעותית בכמות המבקרים ביחס ליום הבחירות הקודם וכי נתוני הפדיון יהיו בהלימה ביחס לכמות המבקרים".

מבקרים בקניון TLV היום / צילום: טל איז׳ק
 מבקרים בקניון TLV היום / צילום: טל איז׳ק

בתוך כך, קבוצת הולמס פלייס מדווחת כי נרשמה היום עלייה של כ-50% בכניסות חברי המועדון למועדונים של הקבוצה ברחבי הארץ בהשוואה ליום רגיל. המועדונים היו בתפוסה גדולה מהרגיל כשהעמוסים ביותר היו המועדונים ברעננה, גבעת שמואל, הגרנד קניון חיפה ודיזנגוף סנטר.